Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
9.6.2013 16:20
tom33 kirjoitti:mitä välityksiä te käytätte tt aprilioissa vm2002 kun itellä on tällä hetkellä 16 ja 39?
Vm -07 ittellä välit 17/40. Hyvin jaksaa mennä kaikki vaihteet loppuun. Paitsi 2-päällä viides vaihe on ehdottomasti se viimeinen vaihde jolla voi ajaa.
Muttah.. Mitä piru on kun räsä ei kierrä enempää kuin ~10.5k? Ecu on porattu, rave1, arrow ja tt hilppeitä kaasarissa.
10.6.2013 20:45
Kertokaahan joku minkälainen ylä t pala pitäs vaihtaa jos haluis crossistongan kiinni vm 08 räsää? kun en oikeen tiiä et miten eri merkkien ja mallien t palat sopii kiinni. että onko eroavaisuuksia esim iskarien etäisyydellä ja halkaisijalla, koska luulis olevan. ja sit viel tietääkö joku et miten ihmees virtalukon saa irti ku näyttää vähänku ois jollai niitil kiinni siin t palas.
10.6.2013 22:16
kek kirjoitti:Mistähän voisi johtua, että pyörä valuttaa bensat ulos? Vuoto tulee kaasuttimen pohjasta ja niistä letkuista, jotka roikkuu kaasuttimesta (hukkaputket?) Kaasutin on dellorto 28mm. Puhdistin kaasuttimen, mutta sillä ei ollut vaikutusta vuotoon. Onko aika uusia kaasutin?
Pyörällä on ajettu 33tkm, enkä tiedä onko kaasutinta uusittu tänä aikana.
kaasarista koho rikki?
12.6.2013 12:08
Mikä ois hyvä tulppa apikka 06, virit tyhjennetty vakioputki ja ilmaputsarin kuri otettu pois?
13.6.2013 17:00
BR10EG, muista laittaa myös TT säädöt kaasariin!
16.6.2013 21:14
minkä laiset puristus paineet teillä on ollu apikassa kun olette mitanneet?
18.6.2013 20:20
Itse en aprilioista paljoa tiedä, mutta tossa lähellä olisi yksi purkuapikka missä olis mikuni tm litteäluitikaasutin. Saisin sen niin halpaan hintaan (myyjä ei tiedä mitä myy) niin käytetäänkö näissä yleensä jotain 32mm mikuneja jos viritetään vai 35mm? Ei muuta väliä, mutta mitoon sopii 35mm mikuni täydellisesti niin se himottais vähän.
18.6.2013 21:14
Lähes aina on 34mm dellorto vhsb kun se on ollut vakiokaasari 90luvulla. Mutta välillä näkee noita mikunilla varusteltujakin mutta harvemmin.
18.6.2013 22:05
Mikuni siinä kyllä kiinni oli, mietin vaan todennäköisyyttä että se onkin just se 35mm tm mikuni mitä olen himoinnut koko talven
Noh, kai se on pakko ostaa kun halvalla saa ja myydä eteenpäin jos onkin liian pieni mitoon.
19.6.2013 16:58
Hei kaikki konetta purkaneet! Miten hitossa saan sylinterin takapultit auki ilman että joutuu konetta ottaa irti? Mitä kautta ja millaisella työkalulla? Tämän talon työkaluilla ne ruuvit eivät millään aukea, ei piippuavaimella eikä millää muullakaan. Paskasti suunniteltu se pytyn kiinnitys...
Edit: sain jo vastauksen, ei-säädettävällä jakoavaimella vissiin pitää sitten yrittää.
Viimeksi muokannut Ablu päivämäärä 19.6.2013 22:34, muokattu yhteensä 1 kerran
19.6.2013 21:42
Kuulostaako teidä mielestä normaalilta, että menee vain 130 km/h 4. vaihteella, eikä jaksa mennä enää 5. tai 6. seuraavien viritysten kanssa:
-Polini 154cc
-V-forcen läpät
-Arrow kokoputkisto
-Rave 2
-34mm VHSB
-17/35 välitykset
Kun ennen meni 160km/h vakiopytyllä, vakioläpillä, vakiokaasarilla, Rave1, Arrow ja 16/35 välitykset. Ja jaksoi vetää 6. vaihteella 14 000 rpm asti
19.6.2013 22:40
Ei tietenkään kuulosta, tyhymä kysymys
ja ns. perus tt-räsä kiertänyt arrowilla 14 000rpm? o.O Mutta joo, raven toimimattomuus vois olla yks syy. Jaksaako kiertää normaalisti pienillä vaihteilla ja tuntuuko vetoja olevan yläkierroksilla enemmän kuin ennen?
Toinen on että saako tarpeeksi bensaa ja ilmaa? Millä säädöillä kaasari? En itse osaa tämän paremmin auttaa, mutta sen voin sanoa että varmasti joku mättää siinä koneessa =D
19.6.2013 23:49
Aukeeko rave2 kunnolla ja kokonaan? Ja itellä ainakin loppuu arrowilla, vforcen läppärunko, 34mm kaasari ja rave2, niin veto loppuu siinä vähän ennen 12k, tiettyhän se kiertää siitä vielä eteenpäin mutta onko siinä enää siinä vaiheessa mitään järkeä on toinen juttu.
20.6.2013 16:47
No tuon raven kanssa on kyllä ollu vähä ongelmia, aluks se ei tahtonut auetaja sitte yhdes vaihees ne kiinnitys ruuvit pääsi löystymään, nii karkas pakopaineet välistä. Nyt se on ruuvilukitteella kunnolla kiinni ja ainaki kasauksen aikana se aukes kokonaan.
3. vaihteella se kiertää vielä sinne 14 000rpm, mutta 4. vaihteella kirtää hädin tuskin 10 000rpm, 5. vaihteella 8000 rpm kiertää tasaseen siinä ja sitten 6. vaihteella kiertää aluks n. 6000rpm ja pikkuhiljaa tippuu siitä alaspäin.
Säädöt saataa olla hiukkasen rikkaalla, mutta omaan korvaan ei ainakaan kuulosta käyvän mitenkään huonosti. Tulppa oli ainakin helvetin musta, ku kattoin elikkä sen perusteella käy rikkaalla?
20.6.2013 21:16
Vähän kyllä kuulostas ettei rave aukee kunnolla. Kokeileppas lukita se jotenkin yläasentoon jos pystyt.