Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
10.12.2008 17:21
Sarven kanssa tuossa pohdittiin eilenillalla, että sähköahdin on periaatteessa idenana ihan toimiva, mutta ongelma tulee energian muodonmuutoksen (liike->sähkö->liike) häviöistä. Hyötysuhde on niinkin surkea kuin 0,6. Hihnavedolla hyötysuhde on kuitenkin 0,9-0,95 riippuen hihnasta, joten siitä saa päätellä että kumpi on kannattavampi. Sähköisellä voimansiirrolla tosin saisi järkevämmin toteutettua kampiakselikierroslukuvuista riippumattoman ahtimen nopeuden (puhallin ei rajoittaisi yläkierroksilla) järkevämmäksi. Saman kyllä saattaisi saada tehtyä jonkinnäköisellä variaattoripatentilla hihnavedolla. Tiedä siit sit...
10.12.2008 18:10
Lähinnä tarkoitin tuota remmiahdin heittoo läpäksi, mutta ei kai siinä sen kummempia. Olkoot.
Jatkakaa.
19.12.2008 18:51
Tume34 kirjoitti:Jumppakuutio kirjoitti:Noni, eikö täällä sitten kukaan oo tehny niin...
Tänne ei kyl ilmeisesti voi laittaa minkään näköistä läppää. Turhan vakavia ihmisiä.
joo kyllä se niin on että, jos jonkun aatteen laittaa niin moni alkaa pätemään ja vi*tuilemaan ihan kaverin nolaamisen vuoksi....itse en kyllä moiseen aio ryhtyä, aina saa ehdottaa ja niin tästä keskustelusta saa värikkäämpää
19.12.2008 20:35
Pitäiskö ideata kehua aiheetta?
Eikö täällä juuri ollut keskustelua kyseistä aiheesta. Ja enemmistö totesi sen huonoksi. Mitä vsiihen lissämistä?
Jos heittää läpällä, ni pistää sitten vaikka semmoisen hymiön, että muutkin ymmärtää.
19.12.2008 21:21
WPWW kirjoitti:Pitäiskö ideata kehua aiheetta?
Eikö täällä juuri ollut keskustelua kyseistä aiheesta. Ja enemmistö totesi sen huonoksi. Mitä vsiihen lissämistä?
Jos heittää läpällä, ni pistää sitten vaikka semmoisen hymiön, että muutkin ymmärtää.
Jep, kyllä hymiö olis välillä ihan poikaa, mutta jos toinen toteaa oman juttunsa suutariksi asian alkupuolella niin aiheesta ei mielestäni tarvi enään keskustella,vaan jatkaa uudella idealla/palata aikaisempiin, eikä jatkaa suolaamista....
20.12.2008 13:48
Eräs ois kans että lopettaa sen paskanjauhamisen kokonaan, läpillä kun on niin loistava tilanne tuhota asiakeskustelu oikeista aiheista.
20.12.2008 20:23
Tume34 kirjoitti:Eräs ois kans että lopettaa sen paskanjauhamisen kokonaan, läpillä kun on niin loistava tilanne tuhota asiakeskustelu oikeista aiheista.
Näin se myös on.
24.12.2008 15:20
Tume34 kirjoitti:Jumppakuutio kirjoitti:Noni, eikö täällä sitten kukaan oo tehny niin...
Tänne ei kyl ilmeisesti voi laittaa minkään näköistä läppää. Turhan vakavia ihmisiä.
Ja ei, en tiedä yhtään tapausta motot.netissä jossa se kaasari olisi ihan vaan turbon imupuolelle kytkettynä.
Eikös tämä ole imupuolella?
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/22669
24.12.2008 16:33
Näyttääpä olevan. Saisi heppu tulla kyllä kertomaan vähän speksiä tuosta.
24.12.2008 16:35
Onko toi kuorma-auton turbo?
24.12.2008 23:25
Ite pysytelly vaan iha hiljaa täällä. Bensapumppu sano ittensä irti pari päivää sitten. Joulun jälkeen sitten uus.. Voipi olla että ei tuu projekti ennen kesää valmiiksi. Odottelee toi valtion tarjoama leikkikoulu.
25.12.2008 0:25
Betaversio kirjoitti:Onko toi kuorma-auton turbo?
Onko tää ny jotain huonoo huumoria vai? Melko lailla samannäkönen kun minun td-audissa oli, en ihmettelis vaikka ois sama.
25.12.2008 1:25
Tume34 kirjoitti:Näyttääpä olevan. Saisi heppu tulla kyllä kertomaan vähän speksiä tuosta.
Tuohan on käyttäjänimen "lokitekki"
laiton monkeli 124cc 30 sivunen topicci monkeyt.netin puolella. Siellä on enempi selvitystä.
Mielenkiintoinen aihio, ellen sanoisi.
25.12.2008 2:32
Tume34 kirjoitti:Betaversio kirjoitti:Onko toi kuorma-auton turbo?
Onko tää ny jotain huonoo huumoria vai? Melko lailla samannäkönen kun minun td-audissa oli, en ihmettelis vaikka ois sama.
No se nyt on ihan sama oliko se huumoria (Vai peräti sarkasmia), mutta turbo on silti ainakin isonnäköinen, ilmeisesti oikeastikin iso jollekin 125cc monkeylle.
Caterpillarien (ja kuorma-autojen) turbot tietysti on erikseen, kun pakoputkikin voi olla 20cm luokkaa halkaisijaltaan, änäri liki pevetin kokoinen.
25.12.2008 13:10
Hmm vai on tuossa turbossa n.30mm imupuoli.... Ei, se ei piikkiselle nelarille ehkä ole vielä liian iso, vaikea arvioida äkkiseltään.
Niin. Jännä sinänsä että se turbon kokokaan ei kaikkea aina kerro, sillä siinä missä caterpillareissa on käytössä aivan jumalattomat föönit, mersu tyytyy saman kokoluokan koneissa huomattavasti pienempiin. Ja silti sitä voimaa löytyy.
edit: niin näkyy olevan mielenkiintoinen projekti; ysikolmosia huutamassa miten huonoja kokemuksia turbosta
.
Nojoo no...empä sano yhtään mittään.