Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
31.12.2012 22:41
toednnäkösesti on vasenkätinen kierre jos ei pulttipyssylläkään aukea jha yleensä on vasenkätinen toisessa päässä kamputaa jos toisessa päässä oikeakätinen kierre.
5.1.2013 23:07
Miten on, kannattaako hakea kampuran laakerit skf:ltä vai tilata esim kaasalaiselta tai stormilta ? Kummat parempia jos kokemusta ois jollai ? Kyseessä DT 125r
6.1.2013 2:39
Jos skf:ltä löytyy 16mm leveenä "tarvike" runkolaakeri ni pistä ihmeessä hintoja näytille ja malli! Alkuperäistä koyon laakeria vaan tilalle nii ei tarvitse arpoa kestävyyden suhteen
7.1.2013 3:34
Itseasiassa skf on koyoa laadukkaampi ainakin kolmen eri laakeriliikkeen mukaan. Itse kun mankiin hain laakereita niin sanoivat että skf laadukkain, koyo hieman halvempi myöskin laadukas ja sitten oli melkein yhtälaadukas kuin skf niin "NKE". Se oli kuulemma vasta tulossa markkinoille että ei ihan yhtäsuosittu kuin SKF. Otat vaan koyon taikka skf:n oikeata välysluokkaa niin eiköhän toimi.
18.1.2013 21:05
Nonii ei lähe tuo eturattaan takana oleva laakeri millää irti.... on lämmitelty lohkoa ympäriltä ja hakattu hylsyllä mutta ei lähe, onko teillä ollu nui tiukassa tuo laakeri ?
19.1.2013 0:02
Itellä ainakaan ollu hussessa vetarin laakerit kovin tiukalla.
Enemmän lämpöä vaan ja jämäkällä alustalla alat naputtaa irti. Ei tarvii edes mitään ulosvetäjiä niin ei pitäs olla paha homma
19.1.2013 0:18
Lämmitin sillee että koko lohkoo ei pystyny enää paljain käsin koskeen ja hakkasin ihan kunnolla sitä laakeria mutta ei se liikahtanukkaa. Pittääkö sitte jonkulaine ulosvetäjä hommata ? Saattaapi olla että sama laakeri ollu ton 20 vuotta tuolla nii jämähtäny ihan kunnolla
19.1.2013 1:51
No yleensä niitä kuuumennetaankin sen verran ettei niihin käsillä pysty koskemaan
Mutta jännä että on noin tiukkaan jumittanu silti, ite en minkään alakerran laakerin irrotukseen tarvinnu edes lämpöö vaan naputtelin irti
19.1.2013 14:09
mullakin lähti alakerran laakerit ihan vaan hylsyllä naputtamalla että aika outo homma sulla toi
19.1.2013 14:19
Joo voin vaikka laittaa tänää videota ku ensi lämmitän ja sit hakkkaan niitä nii saatte ihmetellä
19.1.2013 14:51
Hussessa saattoi olla just tuo laakeri semmonen missä oli lukitusura.. Arvaa paukuttelinko minäkin sitä jonkin aikaa kunnes älysin että se on kiinni
5.2.2013 2:22
Mitäs KTM EXC 125 pyörän omistajat on vaihettu 300h kohalla koneeseen?
Itellä alkas olee 300h täynä ja aattelin vaihtaa ainakin
Männän,petilaakerit, kiertokankisarjan, stefa&tiivistesarja...
Monen tunnin kohalla porukka on kampuraa vaihtanu?
5.2.2013 8:52
Miksi sitä koko kampuraa pitäs vaihtaa? Kiertokankihan siinä vaan kuluu ja sen näköjään jo meinasit uusia.
5.2.2013 11:38
Katukäytössä voi kampura kestää jopa 500h, mutta enska/crossikäytössä sen vaihtoväli on 120h.