Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

29.11.2008 13:58

Kaikella kunnioituksella, mutta tuon asennuksen olisi voinut tehdä melko paljon paremmin ja uskoisin toimivuuden olevan "vähän" toistaluokkaa....

29.11.2008 22:40

Omasta mielestä jotain ei kannata tehdä ellei sitä tee kunnolla heti kerralla...

30.11.2008 0:33

^^ vähä samalla kantilla. kerralla kestävä ja hyvä ettei tarvi olla sit säätämässä kokoajan.

1.12.2008 14:59

Sergey kirjoitti:...Voipi olla että vaihtuu viel läpivedoksi ku tuo kaasari tahtoo jumittaa ahdot päällä ja vaikka onki modattu kaasari niin ei se oo ku 95% toimiva... Jo tässä vaihees voin sanoa että läpiveto kaasarilla ei ollu lähellekää näin paljo ongelmia. Itseasiassa ei ollu ongelmia ollenkaan. Se oli vaan bolton ja menoks. Tää tiristää bensaa sielt täält, jumii kaasaria, kierrokset heittelehtii, kone sakkaa yhtäkkiä, saa liikaa bensaa, saa liian vähän bensaa yms yms.

Tuollaisia ongelmia sitä tahtoo tosiaan olla luvassa ja vaikka bensapumpun ja paineensäätäjänkin soppaan heittää mukaan, on toiminta usein silloinkin sinnepäin-tyyppistä. Omat huonot puolensa on kaasarin ollessa turbon imupuolella, mutta säätöihin saaminen on kyllä niin paljon helpompaa, että kotiduunarin kannattaa sitä aina vakavasti harkita. Moottorisahan kaasari tuossa paineistetussa systeemissä olisi yksi hyvä malli. Koot vain tahtoo yleisestiottaen olla turhan pieniä. Ilman modaamista ei tosin tässäkään vältytä.

Mikroautojen kaasareista löytyy kyllä samaa rakennetta sahojen kanssa ja kootkin on mukavasti suurempia, mitä sahoissa. Hinnat vaan tahtoo olla aika roimat. Pääsääntöisesti sanoisin, että normikaasarit kannattaa jättää sinne turbon imupuolelle, vaikka rakenne ei se paras olekkaan. Niiden paineistaminen on kummiskin senverran ongelmallista.

Sergey - Ihanko normi sytytyskäyrällä / ennakolla mennään? Tosin onhan tuo ahtopaine suht matala, mutta ennakon olisi hyvä pudota paineiden noustessa. Asialla on kestonkin kannalta suhteellisen suuri merkityskin.

9.12.2008 20:00

Ostakaa sähköahdin. Ei muutakuin sähköä ahtimelle ja putki paineistetulle imupuolelle niin johan alkaa liikkua. :)

9.12.2008 20:12

Jumppakuutio kirjoitti:Ostakaa sähköahdin. Ei muutakuin sähköä ahtimelle ja putki paineistetulle imupuolelle niin johan alkaa liikkua. :)

No just joo.. Jos yhtään laskee niin tuhoon tuomittu ajatus. Latauspuolelta on maksimissaan saatavissa kummiskin vaan watteja. Ei mitään kilowatteja. Suuri osa niistä saatavistakin muuttuu lämmöksi jo heti kättelyssä. Jos latauspuolalta saataisiin 1.1kw eikä siitäkään edes menetettäisi yhtään, on tuo hevosvoimaksi muutettuna vasta noin 1,5hv.

Koska se 1,1kw ei tule sekään ilmasta, vaan se on jo otettu olemassaolevista tehoista pois, on koko ajatus aivan älytön. Akutkin vaan pahentaa tilannetta niiden ollessa lisäkuormaa lataukselle, joten niistäkään ei apua löydy. Turbohan taas hyödyntääkin pakokaasujen liike-energiaa, joka normaalisti menee haaskoon.

9.12.2008 20:57

Jumppakuutio kirjoitti:Ostakaa sähköahdin. Ei muutakuin sähköä ahtimelle ja putki paineistetulle imupuolelle niin johan alkaa liikkua. :)


Mene muualle.

9.12.2008 22:50

Tume34 kirjoitti:
Jumppakuutio kirjoitti:Ostakaa sähköahdin. Ei muutakuin sähköä ahtimelle ja putki paineistetulle imupuolelle niin johan alkaa liikkua. :)


Mene muualle.


Hehe, eläkäähän ny suuttuko.

Tota virtapuolta ei kyllä tullu mieleen, mutta voisin väittää että sen saisi silti onnistuun, jos semmosta olisi tosissaan laittamassa.

Mutta sen voin 100% varmuudella sanoa että sillä sähköahtimella saadaan ihan tarpeeksi painetta tämmöseen vehkeeseen.

En oo pahemmin näihin motskareiden ahtamiseen perehtyny mutta toi autojen ahtaminen taitaa olla mulle vähä tutumpaa. Sama periaate mutta silti niin eri vehkeitä.

9.12.2008 22:58

No pistä sä sitten niitä sähköahtimia autoihin vaan. Jos auton osaa turbottaa ni eiköhän pyöränkin, jos vähäkään osaa aivoja käyttää.

9.12.2008 23:08

Voi luoja. Järkyttävää sontaa. Eikö ihmiset ymmärrä mitä puhuu.?! Jätkät lukee ihan sana sanalta, eikä mieti yhtään mitä sillä ehkä voidaan tarkoittaa.

Sanokaa sit ku saatte toimiin sen pakokaasu ahtimen, haluan nähdä miten se toimii, nimenomaan alakierroksilla. Enkä nyt taaskaan väitä etteikö sitä saisi toimimaan.

Ja WPWW:lle, vois äkkiä kuvitella että autossa ja pyörässä on hieman erikokoiset koneet.

Jättäkää tää tähän, vaihdan kyllä foorumia. Toi imuriletku oli vähä liikaa tuol kuvis. :D

9.12.2008 23:11

No, keskitytäänpäs nyt hieman tuohon "sähköahtamiseen" ahtamiselle pyhitetyssä topikissa eikä tuolla toisaalla.

Zone toi jo monta hyvää perustavanlaatuista pointtia miksi koko homma on tuhoontuomittu. Ja väitän että et saisi yhtään painetta edes mopoon järkevän kokoisella sähköisellä ahtimella. Itse pyörän sähköissä ei teho yksinkertaisesti riitä.

Pakokaasuahdin toimii kyllä, kun sen laittaa siihen koneeseen kiinni. Se, että autoissa ja pyörissä on eri koneet, ei tarkoita että molemmissa olisi eri fysiikan lait voimassa. Samoilla vallitsevilla voimilla sitä pelataan niin piikin kuin kolmelitraisen auton ahtamisessa.

9.12.2008 23:39

Tume34 kirjoitti:No, keskitytäänpäs nyt hieman tuohon "sähköahtamiseen" ahtamiselle pyhitetyssä topikissa eikä tuolla toisaalla.

Zone toi jo monta hyvää perustavanlaatuista pointtia miksi koko homma on tuhoontuomittu. Ja väitän että et saisi yhtään painetta edes mopoon järkevän kokoisella sähköisellä ahtimella. Itse pyörän sähköissä ei teho yksinkertaisesti riitä.

Pakokaasuahdin toimii kyllä, kun sen laittaa siihen koneeseen kiinni. Se, että autoissa ja pyörissä on eri koneet, ei tarkoita että molemmissa olisi eri fysiikan lait voimassa. Samoilla vallitsevilla voimilla sitä pelataan niin piikin kuin kolmelitraisen auton ahtamisessa.


Totta.

Kyllähän se toimii se pakokaasuahdin, mutta kuinka hyvin. Saa kattoo jo aika hyvin A/R:n että sen saa toimimaan optimaalisesti.

Itseäni ainakin se alavääntö himottaa.

E: Täytyy kyllä myöntää että en kuvitellut sen sähköahtimen ihan noin paljoo virtaa vaativan, äskön kun rupesi vasta tarkemmin tutkiin asiaa. Täytyy vissiin kehitellä remmiahdinta. :D

Mitäs hemmettiä muuten kun jostain luin että paine pitäisi saada kaasarillisessa vehkeessä vasta kaasarin jälkeen, hieman kyllä ihmetyttää se ruoan saanti ym. Näin ei kuulemma tarvitsisi paineistaa kaasaria. Tuommoisen rakentaminenkin käytännössä voi olla hieman vaikeaa, vai? Kuulostaa kyllä oudolta...

10.12.2008 1:28

Kaasari turbon jälkeen -> painestus. Kaasari turbon imupuolella -> ei tarvii paineistaa. Pistä remmi jos tykkäät väännöstä.

10.12.2008 15:23

Noni, eikö täällä sitten kukaan oo tehny niin...

Tänne ei kyl ilmeisesti voi laittaa minkään näköistä läppää. Turhan vakavia ihmisiä.

10.12.2008 15:32

Jumppakuutio kirjoitti:Noni, eikö täällä sitten kukaan oo tehny niin...

Tänne ei kyl ilmeisesti voi laittaa minkään näköistä läppää. Turhan vakavia ihmisiä.


Sähköahdin oli hauska läppä joskus ennen mopoikää tai mopoiässä. Läpissä on se huono puoli, että ne eivät juuri edistä asiallista keskustelua, etenkään jos ne kirjoittaa tosimuodossa.

Ja ei, en tiedä yhtään tapausta motot.netissä jossa se kaasari olisi ihan vaan turbon imupuolelle kytkettynä.