Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2-T tekniikka ja viritys

5.5.2012 22:04

Kertookapas miten saisi kampikammiosta hiekan jyvät poikkee,ei ole ollenkaan tai on vähän.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

5.5.2012 22:49

Mites kun en oo saanu oikee vastausta muissa ketjuissa. Kun osaako joku sano etttä toimiiko tää nyt niinku pitäs? http://youtu.be/lpOBRON3U_4 kyseessä siis yamaha dt 125 pa säädin.
pyörä tuntuu nyt niin pirun tehottamalta, kaikki muut paikat oon kattonu et on kunnossa.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

6.5.2012 11:24

Ei toimi oikein, tuo tarkistusliike minkä tuo tekee ennen kuin laittaa käyntiin pelaa oikein. Mutta sitten kun laitat käyntiin, niin servo pelaa väärinpäin eli tyhjäkäynnillä se on oikeassa kohdassa, mutta kun annat kaasua niin kiekko pyrähtää myötäpäivään (oikeasti pitäisi pyörähtää vastapäivään). Pakoaukko on silloin kokonaan auki, kun tuo kiekon hahlo ja tuo reikä menevät kohdakkain. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-4Xhmw5zIi4[/youtube] Tuossa on video oikeinpäin toimivasta.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

6.5.2012 13:03

kiitos vastauksesta! ja sit kysysin viä et mitähä sille pitäs tehä? Kun on toiminu aikasemmin eli vaijerit on oikein päin, en oo niihin koskenu onko servossa sit vika?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

7.5.2012 17:30

Kuinkahan usein pitää karstat ottaa pois putkesta? Ja kuinkahan olisi hyvä ottaa, ettei maali viotu? Olisko vaijerilla ja porakoneella hyvä?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

7.5.2012 18:49

No karstojen polttoväli riippuu ja roikkuu niin monesta tekijästä. Tää on yksi menetelmä, mutta maali ei aina kestä niin joutuu uudelleen maalaan lämpömaalilla. http://youtu.be/QNZxYFfNdqw Toinen konsti on tehdä päähän tiivis tulppa ja lyödä yöksi putki täyteen viemärinavaajaa. Toi poltto on kyllä melkeinpä paras tapa. Vaijeri-porakone-hässäkkä on huono. Vaijeri pyrkii menemään kurttuun eikä koskaan oikein tiedä milloin putki on puhdas.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

12.6.2012 15:33

Mikä on ku ei kaasari oikee toimi, mallina on Keihin PWK 35mm. Vakio imukaulassa kiinni, josta vähän otettu tavaraa pois että mahtuu, 175 suutin ja neula toisiks alhlaal.

Pintakaasulla kiihtyy hyvin ja kiipee loppuun saakka, keskikaasulla vähän tökkii ja röpöttää lämpimänä eli neula ihan alas? Sitten täys kaasulla kyllä kiihtyy mutta ei niin hyvin kuin pinta kaasulla, ja välillä jää röpöttää piikin jälkee. So, what's the problemos?

Pyörässä ei ole pa-säätimet kiinni.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

17.6.2012 19:30

Kehtaisko tol vakiokannel ajaa 144cc pytyn kaa, tolta näyttäis :roll:

Ei oo tiivisteit tos kiinni viel


Kuva

Re: 2-T tekniikka ja viritys

18.6.2012 9:33

Pitäs mitata squish välys ihan ekaks tuolta reunalta kun tuossaha on selvä porras. Voisha tuota palotilaa vähä vingutella että halkasija olis just sylinterin kanssa samaa maata.. Viisaammat jatkakoon vielä :D

Re: 2-T tekniikka ja viritys

18.6.2012 11:22

en kyllä lähtisi kokeilemaan, isommalla sylinterillä tarvitaan aina isompi palotilan tilavuus millilitroina. Uskon että nakuttaa ja lämmöt nousee jos ton isket sinne kiinni ja pidemmän päälle leikkaa kiinni.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

20.6.2012 22:30

vesbeli kirjoitti:Mites kun en oo saanu oikee vastausta muissa ketjuissa. Kun osaako joku sano etttä toimiiko tää nyt niinku pitäs? http://youtu.be/lpOBRON3U_4 kyseessä siis yamaha dt 125 pa säädin.
pyörä tuntuu nyt niin pirun tehottamalta, kaikki muut paikat oon kattonu et on kunnossa.
Joo toi ei oo säädöissä :( Eli kaasuttaessa isolla kierroksilla sen kiekon pitäis pyörähtää vastapäivään sillein että se kääntyy yhtä paljon kun tossa startti pyörähdyksessä maksimillaan. Toisin sanoen sen pitää kääntyä sillein että se reikä on sen kiekon raon päällä. Tällöin pakoaukko on täysin auki.

Väärin säädetty pa säädin vie huomattavasti tehoja :D Eron huomaat heti kun ollaan lähempänä oikeaa asetusta. Hienosäätöä vaijereista tuo vain on mutta kuitenkin tärkeää.


OHO olikin jo vastattu :lol:

Re: 2-T tekniikka ja viritys

21.6.2012 1:49

Tuohon pakoaukonsäädin -juttuun vielä lisäten, että mielestäni se on ihan normaalia pakoaukonsäätimelle kääntyä hiukan myötäpäivään ennen kuin kääntyy vastapäivään eli avaa pakoaukkoa. Monissa videoissa näkee tuon ominaisuuden.
Ja pakoaukon säätö tehdään sen tarkistusliikkeen perusteella eli jos se haarukka on sen reiän kohdalla kun on avaimesta kääntänyt niin pitäisi olla säädöissä. Sitä en osaa sanoa, että miksi tuossa videossa säädin ei aukea kokonaan kun pyörä on käynnissä. Ehkä se olisi tarvinnut vain enemmän kierroksia?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.6.2012 16:00

Finland744 kirjoitti:Tuohon pakoaukonsäädin -juttuun vielä lisäten, että mielestäni se on ihan normaalia pakoaukonsäätimelle kääntyä hiukan myötäpäivään ennen kuin kääntyy vastapäivään eli avaa pakoaukkoa. Monissa videoissa näkee tuon ominaisuuden.
Ja pakoaukon säätö tehdään sen tarkistusliikkeen perusteella eli jos se haarukka on sen reiän kohdalla kun on avaimesta kääntänyt niin pitäisi olla säädöissä. Sitä en osaa sanoa, että miksi tuossa videossa säädin ei aukea kokonaan kun pyörä on käynnissä. Ehkä se olisi tarvinnut vain enemmän kierroksia?



juurikin näin, kun laittaa virrat päälle ja säädin on surahtanu niin pakoaukko pitää sen jälkeen säätäää saumattomaksi vaijereista ja sitte se on säädöissä, siihen ei voi ite vaikuttaa miten se ajossa liikkuu ja oon nähny toisenki säätimen joka liikkuu käynnissä samallalailla kun tuossa, tehtaalta useampi versio pakoaukonsäätimiä tullut ulos ?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.6.2012 18:08

Johani kirjoitti:siihen ei voi ite vaikuttaa miten se ajossa liikkuu ja oon nähny toisenki säätimen joka liikkuu käynnissä samallalailla kun tuossa, tehtaalta useampi versio pakoaukonsäätimiä tullut ulos ?

Jos tarkkoja ollaan, niin pystyy. Yksinkertaisimmillaan sitä pystyy huijaamaan lisävastuksilla, mutta monipuolisempi muuttaminen vaatii kolvaamista. Sakki onkin jokinverran maailmalla juottanut boksin ohjainlevylle dip-kytkimiä. http://www.twostrokeracelab.com/2010/08 ... onics.html

Noita boksin ohjaimia on tosiaan aikas monellakin koodilla valmistettu.

CDI-boksejakin yammuissa erilaisilla ennakkokäyrillä, vaikka boksit olisi päällepäin saman näköisiä. Tässä muutamia, joista saattaisi löytyä esim viritettäessä omaan peliin paremmin sopiva ennakkokäyrä:
http://img131.imageshack.us/img131/1636 ... xlsud4.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/5774 ... sretm8.jpg
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 22.6.2012 18:18, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.6.2012 18:13

Ei varsinaisesti liity kaksitahteihin, mutta CDi bokseihin kylläkin. Mankeihin ja kiinaskoottereihin ainankin saa "racing cdi" -bokseja. Yläkierroksia varten muttaa sytytystä niin että antaa vielä lisää kiekkoja/kulkuja.