Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
11.11.2013 0:41
Vam0s kirjoitti:Honda 200cc 4T ilmajäähy.. enemää en osaa kertoa.
jännitteensäädin ei mielestäni ole mitenkään yhteydessä itse sytykseen, ite kahtosin onko esim. puolan liittimet kunnolla paikalleen, pääseekö heilumaan tai onko vähän irti.
kannattaa katsoa myös staattori, johdot, liitokset, pääseekö staattori pyörimään itsekseen -> kampiakselin kiilapoikki-> sytytysperseelleen ja sitten että onko sen "kipinäkiven ja sen staattorin "kohouman" kohdalla sopiva rako
11.11.2013 1:03
Tuli vain mietittyä koska heti kun akun ottaa irti niin pyörä sammuu eli koneelta ei tule tarpeeksi virtaa kipinää varten jolloin se "syö" akusta virtaa niin kauan kuin sitä ja on ja sitten sammuu..
toivottavasti ei nyt olisi staattori koska ei mitään käryä mikä moottori tuo on.
11.11.2013 18:29
varmaan jos vaan jostain joku sarjanumero löytyy niin sen lyöpi googleen niin veikkaisin, että tullee vastaus mikä osa tai mikä kone on kyseessä.
30.12.2013 22:31
http://www.motonet.fi/fi/tuote/455501/M ... V12V-600mAEikö ton vois jättää (loppu) talveksi kiinni akkuun melkeempä? "latausvirta laskee ylilatauksen välttämiseksi" Parempaakaan triidiä ei löytynyt aiheesta akut...
31.12.2013 9:59
Joo, mutta en mä silti luottais. Hirveestihän tuo varmaan sähköä syö, jos koko lopputalven 24/7 päällä.
31.12.2013 13:40
Eipä tullu muuta mieleen kuin miksi?
18.3.2014 21:33
Mikä on vikana, kun kierrosten noustessa valot himmenee, mutta tyhjäkäynnillä ovat kirkkaat, siis etu- ja takavalo tekee tuota.
Akkua ei ole. Maadoituskin on kunnossa, niin liekkö sitten jännitteensäätäjä rikki?
Vakionahan näissä on akku, eli pitääkö se ostaa ja kokeilla sen kanssa?
Kellään ollut samanlaista ongelmaa?
Kyseessä Honda CRM -93.
9.4.2014 11:25
Juuh eli ostin pyörääni tallaisen
http://www.motorrad-bach.de/cbr125/html ... ueckl.html Kyseessä siis Honda cbr125r 06
Nyt ongelmana on se että pyörän vanhat liittimet eivät sovi uuden osan liittimeen. (linkeissä kuva vanhoista ja uudesta liittimestä)
Itseltä loppuu uskallus mennä muokkaamaan nuita mutta jos saan helpot ja ymmärrettävät ohjeet niin saatan ehkä osata tehdä itse.
Mikä olisi paras ratkaisu liitinten muokkaamiseen?
Kiitos näin jo etukäteen.
http://aijaa.com/7tEWX1http://aijaa.com/DeUfsWhttp://aijaa.com/P5MciR
10.4.2014 15:46
Vilkun johot vilkun johtoihin ja takavalon piuhat takavalon piuhoihin.. eli yhistät ne siten että sivuleikkureilla kuorit ne johot ja yhistät sitten kolvaat..
Ei edellisen viestin lainailua..
jonicc
11.4.2014 18:15
Nonnih.. Sain kaikki johot toisiinsa mut nyt huomasin et vilkut jää päälle, eikä sammu ollenkaan ellei paina vilkunkatkasu nappia. Kaikki muut valot näyttää toimivan: taka ja jarruvalo sekä kilven valo. Miten toimin? Kuulin että jonkun releen voi ostaa mutta itsellä ei ole mitään tietoa mikä se on tai miten se toimii? Apu ois jees
11.4.2014 19:51
Osta elektroninen vilkkurele tai ledivilkkurele, ja kytke se alkuperäisen vilkkureleen tilalle. Lähimmästä motonetistä/biltemasta/varaosakaupasta löytyy yleismallisia vilkkureleitä. Tässä motonetistä muutamat:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481894/E ... 2-napainenhttp://www.motonet.fi/fi/tuote/481900/V ... 0W-2-nap-LJos pyörässä on alkuperäisenä 3-napainen vilkkurele niin jompikumpi näistä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481886/V ... W-3-nap-PLhttp://www.motonet.fi/fi/tuote/481927/V ... W-3-nap--LVilkuille voi myös lisätä releen sijaan ylimääräiset vastukset (molemmille n. 5-15W, 12V, eli n. 0,5-1 ohmia), mutta pelkkä releen vaihto on huomattavasti helpompi vaihtoehto.
12.4.2014 12:23
Juu kävin ostaa ton elektronisen vilkkureleen ja kaikki alko pelaa niinku pitääkin
25.4.2014 21:42
Noni joku ihana ihminen joka tietää, että miks hussen kipinä häviää tyhjäkäynnillä muttakun antaan kaasua pysyy käynnis? Pickup, ecu, tulppa, johtosarja vaihettu.. huomen vaihan viel staattorin (pitkienki valo palaa koko ajan?)
26.4.2014 16:55
Yamaha dt 125 re:seen tein uudet sähköt, kaikki muu toimii starttia myöden, mutta kipinää ei tule. Näin olen kytkenyt.
https://www.dropbox.com/s/d4x945bc44tlh ... kaavio.bmpVarkaudenesto laitteen, kojetaulu valot sekä kaikki sivujalkakytkennät sekä sivujalka releen olen jättänyt pois. koska niitä ei ole.
Tässä alkuperäinen kytkentä
https://www.dropbox.com/s/pvzoq55fnus7k ... %20123.bmpMikä on siis pielessä tuon kipinän suhteen?
Olen kokeillut toisella tulpalla sekä suzuki pv:n sytytys puolalla, mutta luulen että joku kytkentä virhe tuossa uudessa on, sillä ennen kyllä tuli kipinä vaikkei mikään muu toiminut.
27.4.2014 14:30
Osaisiko joku kertoa minkä väriset johdot menevät tuoreöljy säiliölle?
Pyörä on Husqvarna sm 125 vm. 05.
Myös pakoaukon säätimen "boksilta" lähtevät johdot kiinnostaa.
Boksilta lähtee kolme liitintä ja yksi erilllinen johto. Kaksi liitintä menee pakoaukonsäätimen servolle ja erillinen johto jännitteen säätimelle tms.
Yksi liitin kytkemättä kun ei ole tietoa mitkä kaksi johtoa siihen liittimeen tulee?
Sähkökaaviota tai muutakaan en ole tuohon löytänyt joten vähän vaikeaa selvittää edellisen omistajan katkomia johtoja.