Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
14.5.2013 19:32
Itsellä on Arrow, ecu-boksi porattu, tt-neula, 10 lämpöarvon tulppa, tällä hetkellä vakio kurilaippa ja 190 tai 195 suutin. Viileällä koneella röpöttää homona 6000 kierroksessa, lämpimänä menee ihan mukavasti vaikka siinä 6000 kierroksen kohdalla tehovajetta onkin, josta myös tietopankissa puhutaan.
14.5.2013 20:49
Kaverin räsässä nyt kiinni arrow, tt suuttimet, paitsi pääsuutin 185, vakio neula ja luisti. Ilmanputsariin vaihdettu myös kuristamattomat imuputket. Rave 1 ja ecu boksi porattu. Hyvin toimii ja kiertää nyt päätyyn asti. 190 suuttimella oli röpötysongelmaa ennen piikkiä ellei kaasuttanut tosi varovasti.
14.5.2013 21:46
Elikkäs ostin tossa täysin vakion räsän muutama päivä sitten ja pitäis rupee virittelee vuosimallia -08. Eli mitä kaikkea voin tehdä et tulee lisää tehoa kaavailussa on jo tyhjentää vakioputki, katkaista raven paikalla oleva laippa niin ettei se kurista (ei ole varaa raveen tällä htkellä eikä mihinkään muuhunkaan), aukaista putsarin ilmanotto torvi, porata reikä siihen ecu yksikköön. Voiko tuohon enää tehdä muuta miltein nolla budjetilla? Mitä kureja tuolla putkessa on ja missäpäin? toimiiko kuinka hyvin katkaistulla laipalla? (kaveri ehdotti)
ja Mitä muutoksia kaasariin pitää tehdä suuttimet neula jne?
14.5.2013 22:09
^Tietopankki auttaa
http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa~Henkka~ kirjoitti:Sillä 28mm kaasarilla korotetulla laipalla se röpöttää aina helvetisti siellä 6000 kierroksen tietämillä. Tähän ei tietääkseni ole oikein kukaan löytänyt mitään apua?
Helpottaa ku laihentaa neulaa, varo vaa ettet laihenna liikaa. Suosittelen ravea, paljon mukavampi ajaa.
14.5.2013 23:45
Eikä se nyt ole paha sijotus ostaa rave 2, joka maksaa 100-150e riippuen mistä ostaa.
19.5.2013 19:28
Mahtaiskohan joku tietää, että mikä mahtaa olla piikissä (aprilia rs 03) vikana kun pyörällä liikkeelle lähtiessä kuuluu ihme rusahdus heti kun kytkimen vapauttaa tarpeeksi, että pyörä lähtee liikkeelle. Paljon kiitoksia avusta!
20.5.2013 15:32
Hei pieni kysymys. Tilasi rave1 laipan ja tiivisteen 2radilta. Lähetetty 14pvä. Että miten tämä tulee perille? Kotiin tulee ilmeisesti...? Postilaatikkoon vai erillisenä toimituksena kotiovelle? Kiitos jo valmiiks:)
21.5.2013 21:04
Onko teillä ollu uudemmissa räsíssä täystehosena +185 suuttimia, niinkuin tietopankki neuvoo
? Itsellä tuntuu käyvän 185 suuttimella rikkaalla neula toisiksi laihimmalla
21.5.2013 22:41
Hei! Sopiiko 07- eteenpäin putket toho 2012 vuoden räsään? Jos kellään on teharia myynnissä joka sopis nii ilmotelkaa
!
23.5.2013 16:02
Apua täältä ku rave topicissa ei vastaa. Eli Rave toimii kyl muuten normaalisti mut jos ajelee matkaa ja laskee alle piikin nii laippa ei nouse enää eli piikkiä ei tule jos kiihdyttää. toimii vasta kun laskee tyhjäkäynnille ja sen jälkee toimii niin pitkää mitä piikillä ajaa mutta sen jälkee ku laskee nii ei toimi taas.. Putsattu, laippa liikkuu helposti, virta tulee kyllä. alkuun se 12v ja laskee sitten 5v volttiin ja kierroksii lisätessä nollaan. virta tulee kyllä kiihdyttäessä mutta laippa ei vaa nouse. mikä piru tässä on vikana?
23.5.2013 20:26
Moro! Ittelläni on tällä hetkellä suutin #165 kiinni. Pyöräni mallia -09, Räsässäni on "vireinä" tt-putki, rave 1, porattu ecu-boksi ja ilmansuodatinta avarrettu. Kaasarissa on tt-setti kiinni ja tulppa on vaihdettu mikä 10 olikaan.
Ongelmat:
-Ei alavääntöä
-Jos vääntää kaasuntäysille niin pröpöttää ja pätkii ei pahasti mutta kumminkin ja ei kiihdy lainkaan (pitää vauhdin tai hyytyy vähän)
-Kiihtyy hyvin kun pääsee yli 8000 rpm mutta noin 7000-8000 rpm:män kohdalla pröpöttää eikä meinaa päästä piikille pröpötys kestää noin 2 sekunttia.
-Sammuu tyhjäkäynnillä olessaan noin 15 sekunnin kuluttua tyhjäkäynti säätö ruuvi on pohjassa kuten myös seos ruuvi (ei ihan pohjassa mutta melkein) Eli isompaa tyhjäkäynti suutinta?
Neula on ylimmässä lovessa.
Kiitos jos joku viittisi heittä ideoita/neuvoa mitä tehdä.
24.5.2013 10:54
Millo ravee putsattu? Juuttunu yläasentoo todenäkösesti?
24.5.2013 10:59
Rave ei toimi sulla.
Edit: hidas. Ja niin, ylös on jumittunut laippa. Tutki kaasarin säädöt kun saat raven toimimaan.
Edit2: tietopankissa on ohjeet raven putsaukseen.
25.5.2013 12:42
Kiitos neuvoista! Rave tutkittu toimii normaalisti oli vain väärinpäin
Onko mahdollisesti tehnyt vauriota mäntään? Löydettiin kaverin kanssa ilmansuodattimen ja kaasarin liitoskohdasta muovilevy, joka tukki puolet siitä aukosta. Tämän jälkeen räsän toiminta parani huomattavasti. pelittää ihan hyvin suuttimella 165 ja neula toisiksi ylimmässä. Tulppa aika tumma/lähes musta edelleen mutta kiihtyy ihan hyvin ja vääntää jonkun verran ei mitään ihmeellistä mutta kuitenkin. Olisiko siitä tyhjäkäynti suuttimesta tietoa, että pitäisikö vaihtaa isompaan? (kerroin siitä edelliseesä viestissä) Mitä seoksia porukka käyttää seosvoitelussa? itse käytön 2.5-3% mahtaako olla liian ohutta tavaraa, koska ei savuta lainkaan sen jälkeen kun räsä lämpenee.
26.5.2013 23:42
jammu miäs kirjoitti:Mitä seoksia porukka käyttää seosvoitelussa? itse käytön 2.5-3% mahtaako olla liian ohutta tavaraa, koska ei savuta lainkaan sen jälkeen kun räsä lämpenee.
Itsellä samankaltaiset seokset ja käyttäytyy samalla tavalla. Ja hyvin toimii. Tällä setupilla on tullu rullaitua jo useampi tuhat kilometriä eikä mitään ongelmaa
Mutta.. Mikä helvata on kun räsästä ei saa kutiteltua enempää kierroksia kuin ~10 500 ?
Hilppeitä on kiinni seuraavanlaisesti; Rave 1, TT-setti, kuriton vakioputki ja luonnollisesti ecu on porattu.
Pyörä menee pakottamalla gps:ään sen 162km/h..
Mutta kun haluaisi vain päästä lujempaa niin olisiko keinoa jolla saisi kutiteltua pyörästä lisää kierroksia?