Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

7.11.2008 0:05

Huomenna kaasaria kiinni. ei varmaan ees lähe käyntiin uudella kaasarilla. huomen illalla lisää infoa :)

E: aikamoine mötkö toi kaasari. Ei ees sovi mihinkään tonne. No pitää kehitellä jotain mukavaa =)

18.11.2008 19:36

Hohhoooh. :P Ekat ahdot otettu irti. Ei loppunu bensan tulo ku ahdot nous. Jos huomenna laittelis mittarin kiinni ni tietäis paljonko uskaltaa antaa jenkaa :D Tosin ahdot voi olla jotain 0.1barin luokkaa. Mutta ahtoja neki on. Paljon on paranneltavaa ja duunailtavaa. Mutta käynnissä ollut ja ahtamaan saatu! Aina kotiinpäin!

18.11.2008 19:56

Noniin! Tästähän voi tulla hyvä!
Onko sulla kaasari ennen turboa vai kuinka? Mikä kaasari?

18.11.2008 20:18

Ublert kirjoitti:...Ei loppunu bensan tulo ku ahdot nous...Tosin ahdot voi olla jotain 0.1barin luokkaa...

Mistäs muutes sen päättelit, että turbo ylipäätään vielä ahtoi, mikäli mittaria ei ollut ?

18.11.2008 23:11

Ihan normi turbo systeemillä mennään ^^ No lähinnä sitä että aikas kiva puhuri tulee putken päästä. Eipä se mitään kerro. Ja lämäsin mittarin kiines. 0.5 alipainetta tyhjäkäynnillä. Ja sit ku pitäis ahtaa ni mopotin sammuu. Jotenkin arvasin tän. Jotain pientä vikaa vielä. Nyt on öljynlauhdutin kiinni ja öljynkiertokin ratkaistu.

E: Elikkä siis en saanut ahtamaan vaikka kovin luulin ;).
E2: Pähkäilin tossa jo että bensapumpunhan se taitaa vaatia.. Semmonen löytyykin jo sopivasti hyllystä.

19.11.2008 10:18

Siis yritit ilman pumppua? No, voihan sen perse edellä puuhunkin tyylillä vetää.

19.11.2008 13:51

No siis. Lähinnä tässä haettiin kaasarille oikeaa asentoa ja säätöjä että pysyy käynnissä. Sitten koitin vaan hiukan että mitä käy kun laittaa letkun kii :)

19.11.2008 15:16

Oletkos sinä sitten paineistanut kaasaria vielä?

19.11.2008 18:36

En.

19.11.2008 18:42

Kuvia tämänhetken tilanteesta ? :)

19.11.2008 18:53

Ublert kirjoitti:En.


Nii oliko kaasari imu puolella?

19.11.2008 19:04

Eipä tossa mitään kuvattavaa ole. Ei ole imupuolella.

19.11.2008 21:31

No ei se sitten kyllä varmasti tule ikinä pelaamaankaan jos kaasari paineistamattomana painepuolella.

20.11.2008 2:05

kyllä tää tästä. Kaikki on vielä niin kesken ja hahmotusvaiheessa. :) Pitää vaan testailla kaikkia juttuja ni ehkä jonain päivänä tämäkin voi toimia <:. Lisäsin galleriaan välivaihe kuvan. Putket uusitaan kuhan keretään ja jäähdytinkin laitetaan kunnolla kiinni ku on enemmän aikaa...

29.11.2008 3:37

tämmönen värkki naapurin Chopperissa. Saab turbo, 24mm kaasari modattu turboa sietäväksi (en tiedä miten, se oli jo... blocketista). n. 90cc kone ja kulkeee! :D Tosin laukeski se saman tien :nolo: taino parituntia sil ehittii vinguttaa, ei paperitiivisteet kestä, pitää tehä kuparista. Muutama tunti sen nippuu saamiseksi meni. Huomtakaa hieno ahtoputki, mallia Fooordin syylärin vesiputki. ahtaa 0,5. jannu on mopoiässä ja tulee itseasiassa tuon kanssa (hankki tänää 140cc koneen) helsinkiin helmikuussa johonki kilpailuun esittelemään sitä (jos se saa sen kasaan ennen sitä). Voipi olla että vaihtuu viel läpivedoksi ku tuo kaasari tahtoo jumittaa ahdot päällä ja vaikka onki modattu kaasari niin ei se oo ku 95% toimiva. Ainaki kokeillaan mitä tapahtuu 140cc + 250cc kaasarilla ja suuttimilla läpivetona. harmi ku ei ollu videoo, vinkeet pirinät. Jo tässä vaihees voin sanoa että läpiveto kaasarilla ei ollu lähellekää näin paljo ongelmia. Itseasiassa ei ollu ongelmia ollenkaan. Se oli vaan bolton ja menoks. Tää tiristää bensaa sielt täält, jumii kaasaria, kierrokset heittelehtii, kone sakkaa yhtäkkiä, saa liikaa bensaa, saa liian vähän bensaa yms yms.