Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

16.10.2013 15:11

Jos menet vaikka Etrasta hakemaan laakerit vanhojen mallien, tai mittojen perusteella, ja sanot mihin käyttöön laakerit tulee, saat laadukkaat laakerit, joiden sanoisin kestävän paremmin kuin alkuperäisten, ja vielä alkuperäisiä halvemmalla.
Nuo tarvikelaakerit/yleismallin laakerit on valitettavan usein esim. kiina-"koyoja", eli jonkun laatuvalmistajan (usein koyon) leimat lyöty valmiiksi väljiin kiina-laakereihin.
Itse siis suosittelen hakemaan laakerikaupasta laatulaakerit, niin ei ainakaan kovin äkkiä pitäisi joutua laakereita uudestaan vaihtamaan.. Toki tämäkin riippuu asennuksen onnistumisesta.. :roll:

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

16.10.2013 18:18

Zande kirjoitti:Jos menet vaikka Etrasta hakemaan laakerit vanhojen mallien, tai mittojen perusteella, ja sanot mihin käyttöön laakerit tulee, saat laadukkaat laakerit, joiden sanoisin kestävän paremmin kuin alkuperäisten, ja vielä alkuperäisiä halvemmalla.
Nuo tarvikelaakerit/yleismallin laakerit on valitettavan usein esim. kiina-"koyoja", eli jonkun laatuvalmistajan (usein koyon) leimat lyöty valmiiksi väljiin kiina-laakereihin.
Itse siis suosittelen hakemaan laakerikaupasta laatulaakerit, niin ei ainakaan kovin äkkiä pitäisi joutua laakereita uudestaan vaihtamaan.. Toki tämäkin riippuu asennuksen onnistumisesta.. :roll:

Nonni kattelinki et oli suht hintavia noi alkuperäset laakerit :D Mistäs sitten nuo uudet puslat sais takasvingiin? ja varmaan tuohon takajousen linkkuun myös laakerit ihan laakerikaupasta?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

16.10.2013 20:41

Pojat pojat, kertokaapa tietämättömälle nyt että mikä on viturallaan.... :D

Mulla ei oo hussessa muuta ku HGS:n tehari.... kaasarihan on se PHBH dellorto.

Pääsuutin on 130
Tyhjäkäynti on 65
Joku paksu mutikka on sitte numeroa 300


Pyörä röpöttää alhaisilla kierroksilla paljon, mutta kun nappaa piikille niin toimii moitteettomasti.
Jokatapauksessa, miksi tulppa on kuitenkin vitivalkoinen?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

16.10.2013 20:46

Kazzu- kirjoitti:Pojat pojat, kertokaapa tietämättömälle nyt että mikä on viturallaan.... :D

Mulla ei oo hussessa muuta ku HGS:n tehari.... kaasarihan on se PHBH dellorto.

Pääsuutin on 130
Tyhjäkäynti on 65
Joku paksu mutikka on sitte numeroa 300


Pyörä röpöttää alhaisilla kierroksilla paljon, mutta kun nappaa piikille niin toimii moitteettomasti.
Jokatapauksessa, miksi tulppa on kuitenkin vitivalkoinen?


Kaasaritukos?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

16.10.2013 20:56

Percell kirjoitti:
Kazzu- kirjoitti:Pojat pojat, kertokaapa tietämättömälle nyt että mikä on viturallaan.... :D

Mulla ei oo hussessa muuta ku HGS:n tehari.... kaasarihan on se PHBH dellorto.

Pääsuutin on 130
Tyhjäkäynti on 65
Joku paksu mutikka on sitte numeroa 300


Pyörä röpöttää alhaisilla kierroksilla paljon, mutta kun nappaa piikille niin toimii moitteettomasti.
Jokatapauksessa, miksi tulppa on kuitenkin vitivalkoinen?


Kaasaritukos?





Kaasari on osina nyt tuossa pöydällä, sisältä kaikki näytti oikein puhtaalta, mutta näytän sille kuitenki huomenna hallissa brake cleaneria ja paineilmaa :lol: saa nähdä vaikuttaako mihinkään...

Pointti nyt kuitenki oli, että onko nuo mun suutinkoot lähelläkään oikeita kokoja, koska kaasari on täysin edellisen omistajan jäljiltä....tänään vaan tuli tarve avata tää kaasari ekan kerran mun aikana koska laittelen hussea talvitelolle :lol:

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

16.10.2013 21:27

Kazzu- kirjoitti:Pojat pojat, kertokaapa tietämättömälle nyt että mikä on viturallaan.... :D

Mulla ei oo hussessa muuta ku HGS:n tehari.... kaasarihan on se PHBH dellorto.

Pääsuutin on 130
Tyhjäkäynti on 65
Joku paksu mutikka on sitte numeroa 300


Pyörä röpöttää alhaisilla kierroksilla paljon, mutta kun nappaa piikille niin toimii moitteettomasti.
Jokatapauksessa, miksi tulppa on kuitenkin vitivalkoinen?

Kato missä asennossa neula on, jos on alimassa niin kokeile nostaa ylöspäin. Kokeile myös isommalla pääsuuttimella, mulla on tällä hetkellä 140, tosin säädöt on pyöräkohtanen asia...

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

17.10.2013 20:30

Aki24 kirjoitti:
Kazzu- kirjoitti:Pojat pojat, kertokaapa tietämättömälle nyt että mikä on viturallaan.... :D

Mulla ei oo hussessa muuta ku HGS:n tehari.... kaasarihan on se PHBH dellorto.

Pääsuutin on 130
Tyhjäkäynti on 65
Joku paksu mutikka on sitte numeroa 300


Pyörä röpöttää alhaisilla kierroksilla paljon, mutta kun nappaa piikille niin toimii moitteettomasti.
Jokatapauksessa, miksi tulppa on kuitenkin vitivalkoinen?

Kato missä asennossa neula on, jos on alimassa niin kokeile nostaa ylöspäin. Kokeile myös isommalla pääsuuttimella, mulla on tällä hetkellä 140, tosin säädöt on pyöräkohtanen asia...


Tänään nappasin kaasarin paikalleen huolellisen puhdistuksen jälkeen... näytin kaasarille "hieman" brake cleaneria ja paineilmaa :lol:

ei vaikuttanut kovin paljoa mihinkään... tuntuu siltä että pyörä käy jonkin verran laihalla, kun husse otti kierroksia paremmin kuin ennen, mutta kierrokset jäävät leijumaan enemmän kuin ennen :roll:
Ota tästäkin nyt selvää :D

Pitää kokeilla nyt sitä neulan nostamista, jos ei ala pelaamaan sillä niin suutinta tilaukseen 8)
Kiitti vastauksista!

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

18.10.2013 17:44

Osaiskos joku neuvoa suuntaa antavia säätöjä pakkaskeleille tuoho wre hussee? Ja pyörässähän on siis kaasarin tt osat ja tyhjennetty putki. Ja onkohan säädöistä kiinni kun ajaessa röpöttää hirveesti eikä meinaa ottaa piikkiä ollenkaan? Tämä juttuhan ilmeni vasta kun tuli nollakelit ja sitä ennen toimi moitteettomasti. :(

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

18.10.2013 18:57

Mullaki menee samantien tukkoon ja alaalla vitun tukkonen, pari pv sitten toimi normaalisti. Voisko ilmanputsari vaikuttaa asiaan? Tai sitten neulan sokka on irronnu, tai sohjopaskaa taas luistin jousen välissä (entiedämitensesinnepääsee)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

19.10.2013 14:18

Ja vielä lyhyt kysymys, mistä saa halvimmalla kampuran husseen?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

21.10.2013 20:30

Viittiskö joku helpata vähä noitten mäntien kanssa kun pitäs saada joku hyvä laatunen ja sopiva, Eli sylinterin sisämitta 49.95mm jos joku viittis linkata jonkun hyvän :)?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

21.10.2013 22:53

Mikä mahtaa olla -08 wre:ssä vikana kun välillä ei toimi virtalukko ja tappokytkin ? Juuri vaihdettu uusi ecu boxi kun sytytyspuola oli paskana? :|

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

22.10.2013 0:46

Juuuso22 kirjoitti:Mullaki menee samantien tukkoon ja alaalla vitun tukkonen, pari pv sitten toimi normaalisti. Voisko ilmanputsari vaikuttaa asiaan? Tai sitten neulan sokka on irronnu, tai sohjopaskaa taas luistin jousen välissä (entiedämitensesinnepääsee)

Niinku epäilinki ni oli taas semmosta lumisohjoo luistin jousen välissä. Tyhjensin kaasarin ni toimii taas

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

22.10.2013 11:39

sankkuq kirjoitti:Viittiskö joku helpata vähä noitten mäntien kanssa kun pitäs saada joku hyvä laatunen ja sopiva, Eli sylinterin sisämitta 49.95mm jos joku viittis linkata jonkun hyvän :)?


Onko nyt joku menny mittauksessa pieleen, koska pienimmät männät husseen taitaa olla jotain 53,94mm(?) Vai olenko väärässä?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

22.10.2013 19:50

Onko hermunen ja normi sm katteissa mitään eroa. Tai muutenkaan mitään eroa normaaliin? muutakun keula?