Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2-T tekniikka ja viritys

26.3.2012 16:22

Kiitän !

Re: 2-T tekniikka ja viritys

29.3.2012 11:02

Osaisiko joku sanoa että onko väliä että asentaako kaasuttimen vinoon. Eli kaasutin ei ole pysty suorassa vaan vähän vinossa noin 10-20 astetta

Re: 2-T tekniikka ja viritys

29.3.2012 11:15

siis etukenossa vai sivuttain? etukenossa ei ainakaa haittaa

Re: 2-T tekniikka ja viritys

29.3.2012 11:23

Sivuttain.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

3.4.2012 21:49

Miks näissä mottooripyörien ja mopojen 2t-koneissa ei käytetä ruiskua? Onko siihen joku hyväkin syy? Eikös ruiskulla saatas kulutusta pienemmäks ja vääntöä nostettua vai oonko väärässä :P

Re: 2-T tekniikka ja viritys

3.4.2012 21:57

Noh, joissakin 2-tahti skoottereissahan on ruisku. Enduroissa on ainakin helppo perustella: vähemmän hienoja (rikkoontuvia) osia, helpompi huoltaa jne... Kelkoissa ovat niitä jo useamman vuoden käyttäneet, mutta tuotekehitys ei ole ilmaista ja 2-tahti on jo hiukan menneen talven lumia (tuokin sana on saanut uuden merkityksen kiitos Nokian :lol: ). Noi on vaan omia johtopäätöksiä, joten muidenkin ajatukset tai faktat kiinnostaa!

Re: 2-T tekniikka ja viritys

3.4.2012 22:19

2 tahdit on käytännössä näin pienillä kuutiotilavuuksilla tarkoitettu virittämiseen. Sitten ku ruiskupeliä alat virittämään ni se ei todellakaan ole halpaa.. enduropyörissä varsinkin koska voisi luulla ettei hirveesti kestä ulkopuolisia osumia. kelkassa ruisku on paremmin suojassa näin myös helpompi toteuttaa (ainakin omasta mielestä) Onhan se kai niinkin että vääntöä ja tehoa saatais mut luulen et pyörien hinnat nousisivat sadoilla, ellei jopa tuhansilla euroilla ylöspäin ja kun nykyisilläkin hinnoilla tuntuu kauppa olevan kehnoa. Eli tästä voisi päätellä että rahallisesti ruiskut eivät toistaiseksi ole taloudellisia. :roll:

Re: 2-T tekniikka ja viritys

3.4.2012 22:19

.
Viimeksi muokannut Al_ksi päivämäärä 3.4.2012 22:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: 2-T tekniikka ja viritys

5.4.2012 21:55

Mopossa ei taida loppupeleissä olla juuri hyötyä ruiskusta.
Kumminkin pienet kuutiotilavuudet, hintakin kuten yllä jo oli sekä toimii hyvin perinteiseen tyyliin.
Ja saako ruiskulla edes paljon teholisää esim piikissä?

if it ain't broke, don't fix it ;)

Re: 2-T tekniikka ja viritys

7.4.2012 22:31

Missä olette pinnoittaneet pyttyjä? Cagivan alumiinisylinteri tarvitsisi siis keraamisen tai nicasil-pinnoitteen. Minkähintaista tämä on kotimaassa ja ulkomailla?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

9.4.2012 0:32

Geiwizillä saksassa maksaa pinnotus hiukan alle 200e ja sit siihen postit eestaas päälle, eli varmaan 250e kaikkinensa ja kestää muutaman viikon. Heti saa tilattua myös niin että antaa yhden vaihdossa ja saa valmiiks pinnotetun mut se maksaa yli 50e lisää ja ei tarvii ootella niin kauaa. Suomessa aika harva ilmeisesti pinnottaa, ja moni lähettää ulkomaille tehtäväksi, mut hinnat pyörii pikasen googlauksen perusteella aika samoissa.

En oo ite pinnottanu kyl uudestaan, kun hondaan oli niin halvat osat et halvemmalla tilas uuden. =) Toista se on italialaisilla.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

4.5.2012 21:49

Oiskohan kellään heittää mitään ideaa miksi kannentiiviste paloi, 800km sitten uusittu kansipahvi ja kansi oikaistu koneistamolla ja nestettä kyllä oli tarpeeksi järjestelmässä?

E: siis oireet olivat kuumeneminen ja keitti -> nesteet tulivat ulos sekä jäähdytysneste oli vaahdossa ja öljyssä, oletan nyt niin että kannentiiviste sieltä paloi, vähän epäselvää että miksi

Re: 2-T tekniikka ja viritys

5.5.2012 0:00

SuperRKO kirjoitti:Oiskohan kellään heittää mitään ideaa miksi kannentiiviste paloi, 800km sitten uusittu kansipahvi ja kansi oikaistu koneistamolla ja nestettä kyllä oli tarpeeksi järjestelmässä?

E: siis oireet olivat kuumeneminen ja keitti -> nesteet tulivat ulos sekä jäähdytysneste oli vaahdossa ja öljyssä, oletan nyt niin että kannentiiviste sieltä paloi, vähän epäselvää että miksi


Jos se neste oli kovin öljystä niin vika saattaa löytyä myös vesipumpun suunnalta.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

5.5.2012 0:40

Meinaatko vesipumpun stefaa? Kytkinkopan aukasin just, vesipumppu oli ainakin päällisinpuolin kunnossa ja vaihteistoöljyt normaalinväriset.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

5.5.2012 7:46

SuperRKO kirjoitti:Meinaatko vesipumpun stefaa? Kytkinkopan aukasin just, vesipumppu oli ainakin päällisinpuolin kunnossa ja vaihteistoöljyt normaalinväriset.


Sitte varmaaan kannentiiviste tai alapääntiiviste.