Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
22.4.2013 18:22
Morjesta. Mikäs ois vikana ku ilman ryyppyä nousee tyhjäkäynti melkein punarajalle. Ryypyn kans laskee neljään tonniin. Imu vuotoja ei löytyny...
25.4.2013 21:56
Mro
Olis tarkoitus laittaa oma -09 Räsä tt:ksi ja kaipaisin selvennystä muutamaan asiaan: tarviiko ostaa välttämättä tt-settiä kaasarille riittäkö jos vaihtaa neulan ja suuttimet? kokemuksia? Millä pääsuuttimilla porukka on saanut räsän pelittämään? Tietopankki jätti hieman aukkoja tähän asiaan. Jos ja kun tuon ecu boksin poraa niin onko sitä mahdollista palauttaa vakioksi?
29.4.2013 21:39
mikähän mulla tuli tuohon apikkaan kun lähin kylältä kotia ajamaan niin yhtäkkiä lämmöt alko nousta siihen 90 ja normaalisti ovat ollee siinä 70-72 tienoilla?? toimi muute ihan normaalisti.
4.5.2013 20:14
skyteam110cc kirjoitti:Morjesta. Mikäs ois vikana ku ilman ryyppyä nousee tyhjäkäynti melkein punarajalle. Ryypyn kans laskee neljään tonniin. Imu vuotoja ei löytyny...
Säädäppä vaikka tyhjäkäyntiäs johoki suuntaa ja kato auttaako yhtää
tom33 kirjoitti:
Jäähdytysnestettä liia vähä/vesipumpun rattaat hajalla/termari hajalla ? Tossa mitä ekana tulee mielee
Jammu miähelle sellasta et ei mitää tietoo mitä toho uudemma malli räsän kaasarii tulee täystehosena mut jos sen ecu:n poraat nii ei sitä tietääkseni enää voi palauttaa
5.5.2013 16:26
Onko gianellin teharissa ja tt putkessa paljoa eroa eli kannataako hommat gianellii?
5.5.2013 17:22
Kisasemmat äänet ja räväkämpi piikki verrattuna TT-putkeen, joten hommaa jos löytyy ylimäärästä fyffee. Jos lähtee tehoja hakemaa teharilta nii suoraa jollya alle.
5.5.2013 19:31
jammu miäs kirjoitti:Mro
Olis tarkoitus laittaa oma -09 Räsä tt:ksi ja kaipaisin selvennystä muutamaan asiaan: tarviiko ostaa välttämättä tt-settiä kaasarille riittäkö jos vaihtaa neulan ja suuttimet? kokemuksia? Millä pääsuuttimilla porukka on saanut räsän pelittämään? Tietopankki jätti hieman aukkoja tähän asiaan. Jos ja kun tuon ecu boksin poraa niin onko sitä mahdollista palauttaa vakioksi?
En tiiä riittääkö nuo, mutta ainakin siellä tulee aika monta suutinta mukana + luisti ja neula. Ecu boxia ei saa takaisin mutta eipä se ilmeisesti muuta tee kuin rajoittaa kierroksia eli eipä merkitystä kun ei se kierrä muutenkaan vakiona.
8.5.2013 10:00
Moro! Elikkäs mulla räsä vm 2003 ajettu n. 34500 sylkkä ja mäntä uusittu 2k sitte ja kytkimen painelevy ja käpälä viimesyksynä
Vireinä:
Tyhjätty putki
putsarin tötsä poistettu
16/39 välit
Kaasarin säädöt
RAVE1 tulossa, nyt laippa katkaistuna
Eli alakertarempasta ei ole tietoa ja vissiin jossain 30k kieppeillä olis hyvä tehä. Elikkä mitä pitäis vaihtaa ja mistä sais halvimmalla
entä muovirattaat mikä on niiden vaihtoväli ? Taitaa olla neki alkup. Mulla...
9.5.2013 21:23
jammu miäs kirjoitti:Mro
Olis tarkoitus laittaa oma -09 Räsä tt:ksi ja kaipaisin selvennystä muutamaan asiaan: tarviiko ostaa välttämättä tt-settiä kaasarille riittäkö jos vaihtaa neulan ja suuttimet? kokemuksia? Millä pääsuuttimilla porukka on saanut räsän pelittämään? Tietopankki jätti hieman aukkoja tähän asiaan. Jos ja kun tuon ecu boksin poraa niin onko sitä mahdollista palauttaa vakioksi?
Tähän itsekin tarvitsisin lisätietoa.
Kaverin räsä on 2010 vuosimallia ja täystehoiseksi med arrowin putki sitä ollaan nyt laittamassa. Suuttimet ja neula on jo vaihdettu kunnes huomattiin että luistikin pitäisi. Ja sillä on aika suolainen hinta :S
Mites, onko se pakoaukonsäätimen säätö millanen homma? Kun itsellä kokemuksia vaan miton pakoaukonsäätimestä ja siinä ainakin saa laipan välyksen mäntään niin pieneksi että osuvat yhteen, saako sähköisessä ravessa sitä niin pieneksi että ottaisi laippa ja mäntä yhteen? Mikä on oikea välys laipalle ja männälle?
Edit: Tietopankissa lukikin oikea välys, mutta luisti asiaan vielä selvennystä.
9.5.2013 22:36
Mro tuli laitettua räsä -09 tt:ksi. Tuli ongelmia: kylmänä kone kiertää hyvin mutta kun se lämpenee niin se kiertää alle kuusi tonnia millä kaasun asennolla tahansa. Epäilen, että johtuu siitä että neula (D53) on toisiksi ylimmässä lovessa pitää siirtää ylimpään mutta missä on räsän seos ruuvi jotta voisi hieno säätää? Jos joku laittaisi osan numeron niin olisin kiitollinen.
http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/dell- ... 5-2007-alk
10.5.2013 1:22
Kuvassa numero 32 ja minkä kokoset suuttimet kiinni?
11.5.2013 0:07
Mihin suuntaan kaasaria säätäisi kun juuri kaverin räsä laitettiin tt:ksi.
Eli tällä hetkellä tilanne se, että putki on arrow, pääsuutin on 185, neula rikkaimmalla asennolla, seosruuvi puolitoista auki ja tyhjäkäyntisuutin on vaihdettu tehtaan ilmoittamaksi. Pyörä kiertää ihan hyvin alakierroksilla ja tehopiikille kanssa. Ihan vähän tuntuu jäävän ylhäältä paukkuja pois kun ei paljoa yli 10 tonnia isolla vaihteella kierrä ja vähän nuhanen ylhäällä. Pienellä vaihteella ja rauhallisella kaasulla lähtee ihan hienosti ja röpöttämättä. Ensin kokeiltiin 190 pää suuttimella ja röpötti aika paljon jos kaasutti nopeasti. Neulan laskeminen puoliväliin toi parempia tuloksia ja vielä paremmin toimii tolla nykyisellä 185 suuttimella. Luisti ja neula ovat vakio kun liikkeessä sanoivat että hyvin toimii vaihtamattakin.
Eli mihin kajotaan seuraavaksi?
11.5.2013 11:08
Rajis- kirjoitti:Kuvassa numero 32 ja minkä kokoset suuttimet kiinni?
Pääsuutin on 185 ja tyhjäkäynti suutin tehtaan tt-paketin antama suutin. Eilen vaihdoin neulan ylimpään loveen parani vähän... pystyi jo ajamaan kaverilta kotiin. Seos ruuvi on puoli kierrosta auki eli pienempää suutinta kaipaisi? Koska räsä kävi liian rikkaalla laitoin raveen nippuside virityksen jotta laippa pysyisi ylhäällä, seos laihtui vähän, tämä auttoi mutta ajaessa pätki kuuden tonnin tietämillä paljon, eikä meinannut päästä piikille mutta muutaman kerran pääsi sitten kiihtyi hienosti. Mistä pätkiminen voisi johtua? Räsä on -09 ja ecu-boksi on porattu.
12.5.2013 0:56
Se vakioluisti voi vaikuttaa noihin suutinkokoihin sen verran, ettei toimi noilla normi tt-suuttimilla. Onko vakioluisti rikkaampi vai laihempi, kuin tt-luisti? Ja kokeile pykälää pienempää pääsuutinta vielä. Seosruuvi pitäs varmaan olla enempi auki, mutta sehän nyt vaikuttaa oikeestaan vaan tyhjäkäyntiin.
12.5.2013 21:59
Sillä 28mm kaasarilla korotetulla laipalla se röpöttää aina helvetisti siellä 6000 kierroksen tietämillä. Tähän ei tietääkseni ole oikein kukaan löytänyt mitään apua?