Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2-T tekniikka ja viritys

21.2.2012 18:44

Itellä toi 34 vhsb toimii ihan hyvin sen pelkän emulsio suuttimen kanssa. Eikä ne pienet naarmut menoa haittaa :D

Re: 2-T tekniikka ja viritys

8.3.2012 0:33

Olis rakenteilla dynosysteemi tetzarille, vääntö otetaan suoraan kampurasta... Kysymys kuuluukin osaisko kukaan heittää mitään arviota rullan painolle? :roll:

Re: 2-T tekniikka ja viritys

9.3.2012 15:38

Uskaltaako Nicasil pinnoitteisesta sylinteristä ottaa 2mm siivun pois sylinterin päältä? Itsellä olis mahdollista jyrsiä, mutta meneeköhän pinnoite vituiksi?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

10.3.2012 1:53

tais olla nsr tai apikka tai joku 2t kyykky piikkiproju mitä seurailin ja siinä oltiin jyrsitty tavaraa pois ja ei älyttömän huonoonkuntoon menny, mutta sorviin viet niin ei tartte pelätä mitä käy :P

Re: 2-T tekniikka ja viritys

10.3.2012 12:33

Jos haluu ottaa varmanpäälle niin myynnissä näkyy välillä noita leiponeita pyttyjä parilla kympillä, niin kokeilee ensin siihen miten se käyttäytyy/eri tekniikoita.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

10.3.2012 12:58

Kyllä siitä sylinterin päältä voi aika huolettomasti ottaa pois tavaraa voihan siitä pinnoitetta irtoilla, mutta se on niin vähä sieltä yläpäästä ettei m-renkaat kosketa eli ei mitään vaikutusta.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

10.3.2012 15:28

Joo mä madallutin sylkkää, vähän halkeili pinnoite mut ei niin pahasti et osuis männänrenkaat yhtään. Eli ei hätiä. Pitäisi olla ainakaan.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

11.3.2012 2:00

Minkäs kokoista tyhjäkäyntisuutinta kannattais kokeilla täystehoseen aprilia mx 125?
Ja mistäs niitä vois tilailla?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

11.3.2012 17:58

wiizel kirjoitti:Minkäs kokoista tyhjäkäyntisuutinta kannattais kokeilla täystehoseen aprilia mx 125?
Ja mistäs niitä vois tilailla?


Npm ;) mitäköhän ois koko. riippuu mikä sulla nyt on :D

Re: 2-T tekniikka ja viritys

12.3.2012 9:40

vakio tk suutin. Oliskos tuo suositeltu 70 hyvä? vaiko suosiolla isompaa? entä mistäs niitä sais tilattua & tarviiko muuta osaa kaasariin vaihtaa kuin pää ja tk suutin?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

15.3.2012 23:39

Siinä 2 -tahti kuskeille!! ;) https://www.facebook.com/pages/2-tahti- ... ef=tn_tnmn

Re: 2-T tekniikka ja viritys

21.3.2012 15:31

Tietääkös kukaan paljon aalraitin hemmopäivillä penkitys kustantaa? :)

Re: 2-T tekniikka ja viritys

23.3.2012 14:23

Ilmaista se on :)

Re: 2-T tekniikka ja viritys

24.3.2012 23:09

oisko mitään hyvää vinkkiä miten sais pa-tankin puhdistettua?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

24.3.2012 23:25

tunnturisti kirjoitti:oisko mitään hyvää vinkkiä miten sais pa-tankin puhdistettua?

Tuli vissiin vähän väärään paikkaan kysymys..

Olisi hyvä vähän tietää, mitä tällä tarkoitetaan, mutta oletan että peltitankki on sisältä ruosteessa. Siihen auttaa sitruunahappo. Apteekistakin saa 100g pusseissa. 10% sitruunahappoa veteen ja litku tankkiin ja annetaan olla pari päivää jonka jälkeen tyhjennetään ja käsittely uusitaan jos ei vielä lähtenyt kaikki ruosteet. Vaivatonta hommaa, kun ei tarvitse kuin odottaa. Saman nesteen voi käyttää uudestaan, kun siivilöi sen ensin kahvin suodatinpaperilla puhtaaksi ruostemujusta. Sitruunahappo ei vahingoita kumia tai muoveja, joten letkut yms voi jättää tankkiin kiinni. Ainoastaan ruosteen se irrottaa. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=30626 (kannattaa lukea kaikki postaukset tuolta)