Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
22.5.2013 21:12
Mulla ois näsärissä sellane ongelma että ottaa jostain maihin ja sentakia polttaa sulakkeen aina kun iskee akun virtapiuhan akkuun kiinne. aikasemmin ei ollut tuota ongelmaa mutta laittelin johtoja nippusiteillä vähän paremmin ja nätimmin niin sen jälkeen alko ongelmat. otin kaikki nippusiteet pois ja erottelin johtoja mutta silti se tekee sitä. elikkä jossain on oikosulku, koitin myös silleen että otin kaikki liittimet johdoista irti että ei jäänyt kuin se yksi iso paksu johtonippu niin tekee vieläkin..... auttakaaaaa
22.5.2013 21:22
fzr1000 kirjoitti:Moro!Haettiin eilen poitsulle nsr -01,ja koeajolla sammui(200 metrin ajon jälkeen).Ajattelin vian olevan bensassa,koska pyörällä ei ole ajettu vajaaseen vuoteen.Mutta ei,kipinä on totaalisen kateissa.Mistä ko.vehkeestä löytyy cdi-boksi?Jännitteensäätimen ja pa-säätimen älyboksin löysin,mutta cdi on totaalisen hukassa...
cdi-boksi on siellä perässä takavalojen takana, ota takakatteet pois niin löydät sen boksin sieltä.
4.6.2013 20:46
Nyt perkele. Kyseessä KTM EXC 125 vm.2010.
Valoille tulee tyhjäkäynnillä jo yli 20v ja kierrättäessä parhaimmillaan 60v, eli saman verran mitä staattori antaa suoraan?
Uusittu jännitteensäädin, maadoittaa oikein iloisesti. Johdot tarkastettu. Mangneetossakaan mitään erikoista näkynyt.
Takavalo ei ole paikallaan, tuskin vaikuttaa mitään?
Auttakaa miestä mäessä tai menee koko romu paaliin.
8.6.2013 10:19
Meneekö magneetolta varmasti johdot oikein jänärin kautta valoille?
Voit antaa mulle, jos haluat sen pois
8.6.2013 13:20
Voisiko joku linkata osat joita tarvitsee kun asentaa tupakansytyttimen kevariin. Kytkentäkaaviota?
8.6.2013 13:35
Jos siinä tupakinsytyttimessä on kaksi johtoa, + ja - niin varmaan kannattaisi laittaa kytkin väliin ja kytkeä se virtalukolta johtoon josta tulee 12v, niin toimii vasta sillon kun virrat päällä ja kytkin on asennossa.
Itse taas kysyisin neuvoa miton lataus ongelmaan. Eli ei lataa akkua eikä näytä tulevan staattorilta virtaakaan. Resistanssia mittailin staattorin johdoilta, mittari näytti 1. Eli onko sieltä käämit kokonaan poikki palaneet vai jossain vetää maihin?
9.6.2013 2:44
Mitäs porukka sanoo tälläiseen ongelmaan?
Eli kun startti nappulaa painaa niin solenoidi naksahtaa ja samantien virrat katoo johonkin koska heti sen jälkeen pakoaukonsäädin tekee tarkistusliikkeen. Jonkinlainen oikosulku vai voiko ongelma olla jossain muualla?
9.6.2013 10:36
Akku tyhjä.
9.6.2013 11:16
Kyllä sieltä se melkee 15V löytyy
9.6.2013 15:30
Se voi olla sökö, onko nesteitä? Saatko kaverin akulla kokeiltua, itte vieläkin epäilen akkua..
15.6.2013 18:35
Morjes, tänään sai vuoden 2006 mito uuden ominaisuuden. Pesin koko pyörän ja pesun jälkeen kuivasin katteet rätillä pyörä käynnissä annoin vesien vähän poistua putkesta jne, kaikki toimi oikein hyvin. Pesun jälkeen vielä koitin startata ja hyvin lähti. Nyt piti lähteä ajelemaan muutama tunti pesun jälkeen, mutta startti se vaan ei pyöri. Painaa starttinappia niin virrat sammuu koko pärrästä, solenoidi napsahtaa
Kun päästää starttinapista niin virrat palaa ja cts tekee tarkitusliikkeen (tekee sen aina kun kääntää virrat päälle). Eli jotakin on nyt pielessä, mutta mistä lähteä etsimään vikaa? Perkele kun just sain katteet paikalleen ja sähköjohdotkin piilotettua sinne mistä niiden kuuluu kulkea ja sitten tollanen ominaisuus. Tossa vielä sähkökaavio jos joku osaa siitä lukea mitä liittimiä kannattaa tarkistella:
http://www.davestanford.co.uk/images/mi ... iagram.jpgEdit: Vika olikin akussa
Olin aikasemmin samana päivänä viritellyt valoja toimintaan virrat päällä ja senjälkeen vielä ajanut kaupunkiajoa pienillä kierroksilla (miton laturi on alimitotettu)
Viimeksi muokannut Onkimato päivämäärä 16.6.2013 13:51, muokattu yhteensä 1 kerran
16.6.2013 0:48
Laitetaan nyt tännekkin kun husse puolella hiljaista..
Missä vois olla vika kun ei lataa akkua? Jännitteensäätimen johdot tsekattu, sulakkeet ehjät ja akkukin kunnossa. Kenties jännitteensäädin rikki? Muuten pyörä toimii normaalisti. Eli nyt vaan ideaa kehiin, että mistä kannataisi vikaa etsiä !Husqvarna sm125 vm.2008
16.6.2013 0:55
Antaa virtaa kuitenkin staattorilt jännitteensäätimelle, mutta siitä eteenpäin ei? Mittaa yleismittarilla jokainen johto ja liitos staattorilta asti ja etsi paikka missä virta tyssää.
18.6.2013 13:54
Jahas, cagivassa taas ongelmaa.
Tuntuu kun ei jaksaisi pyörittää starttia ja jo muutaman starttiyrityksen jälkeen akku menee niin tyhjäksi että ei pyöri laisinkaan. Kun liittää akun ulkopuoliseen laturiin, se näyttää että akku olisi puolillaan. Sitten kun katsoo laturia muutaman minuutin päästä niin näyttää että akku olisi jo täynnä. Ja taas sama homma, ei jaksa pyörittää starttia oikeen kunnolla ja pian ei enää laisinkaan. Vika on siis ilmeisesti akussa, mutta erikoista tästä tekee sen että akku on muutaman viikon vanha. Eilen kun ajelin aika reilua vauhtia ja lähdin ohittamaan, paloi vasen takavilkun polttimo. Myös etuvalon halogeni paloi muutama päivä takaperin. Voisko olla niin että jännitteensäädin viallinen ja se puskisi akulle liikaa virtaa korkeilla kierroksilla ja siitä akku olisi ottanut siipeensä? Yleismittaria ei nyt ole saatavilla, mutta viimeistään sillä selviää.
18.6.2013 22:03
Eikös staattorilta tulekkin vaihtovirtaa, näin ainakin olen itse ymmärtänyt..
Viimeksi muokannut ^JJM^ päivämäärä 18.6.2013 23:38, muokattu yhteensä 1 kerran