Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
3.11.2012 1:09
Onks multa kytkinlevyt vaihtopisteessä, kun ei meinaa säätövarat enää riittää saamaan kytkintä sopivaan säätöön? Kahvaa painaessa tyhjää liikettä jää turhan paljon, kytkin tosin toimii ihan normaalisti. Vaijeri on niin uusi, ettei voi olla venynyt.
3.11.2012 9:41
L_rppa kirjoitti:Onks multa kytkinlevyt vaihtopisteessä, kun ei meinaa säätövarat enää riittää saamaan kytkintä sopivaan säätöön? Kahvaa painaessa tyhjää liikettä jää turhan paljon, kytkin tosin toimii ihan normaalisti. Vaijeri on niin uusi, ettei voi olla venynyt.
Ei ne levyt siihen säätöön vaikuta. Jos kytkin luistaa, silloin on todennäkösesti levyt vaihtokunnossa. Ootko säätäny sitä kytkintä pelkästään kahvan päästä?? Sitä kun pystyy säätämään sieltä vaijerin toisestä päästä myös.
3.11.2012 23:44
On säädetty molemmista päistä.
4.11.2012 9:15
entä ootko säätänyt kytkimen sisältä , DT:ssä pystyy säätään sieltä kytkinkopan altakin
?siel on kytkimessä se päällimmäinen lautanen kytkinlevyjen ja massalevyjen päällä , joka nousee kun kytkinkahvasta painaa , siinä kiinni olevaa akselia pystyy säätään
,kattelin nsr:n manuaalia ja on näköjään erityyppinen kuin DT.ssä eli onko kytkin kasattu oikein , avaa kytkin ja tarkista onko kytkimen käyttöosat kuluneita tai viallisia ,,ja se kasaus onko se suoritettu oikein
5.11.2012 1:36
Zuikkamies kirjoitti:Puhut nyt magneetonpuolen vetarin laakerista? itekkin uusin kaikki noi laakerit mutta tilasin maahantuojalta, sieltä saa kaikki koneen sisukalut 1-2viikossa : )
En nyt muista mikä laakeri se oli.. 6304N on laakerin numero ainakin. Paljonkohan nuo sitten maksaa ihan maahantuojalta?
Rajis- kirjoitti:Ja mp-racingiltä saa halvemmalla, koska ainakin kampuran laakerit olis maksanu laakerikaupasta 60e zibale
Käyttää husse jotain vähän halvempaa laatua
Mulle k3mp0 sanoi että ei edes saa laakerikaupasta kun on niin outo koko
Eiköhän sitä kyllä saa kaikki laakerit jostain, mutta on varmaan vähän harvinaisempi niin ei ole niin hyvin saatavissa. Mutta samapa tuo, kun ostin juurikin k3mp0lta nuo laakerit hintaan 15€, ei paha!
5.11.2012 6:27
Samoja kokojakin jopa saattaa saada mutta väljyys luokassa ei Välttämättä oikeenlaisia runkolaakereita muualta kun maahantuojalta (moottorin laakereihin tarvii olla enempi välystä laakereissa kun esim. pyöränlaakereissa) Ei se tarkota aina sitä että ne ois halvempaa laatua jos ne maksaa jossain enemmän? Itellä ainakin on ihan made in japan nuo runkolaakerit jotka tilasin maahantuojalta Rajis puhuu muutenkin mitä sattuu...
5.11.2012 15:10
No voi vittu, ei käy nuo kempolta tulleet laakerit.. Olis voinut vähän selvittää ensin mutta ajattelin että kyllä ne nyt menee kun sanoi wr:ään menevän. Liekkö uudemmissa wr:issä pienempää kamaa sisällä tai sitten ei mene mihinkään, nimittäin mulla on tossa suhtkoht paljon jykevämmät laakerit. Isommat myös sisäreunasta. Tarkoittanee siis että myös kampiakselikin olisi uudemmissa erilainen. Noh eihän siinä.. Jos yrittäis nää myydä eteenpäin sitten.. Ei nimittäin meinaa kohta rahat riittää ollenkaan laakereihin ellei jostain sitä rahaa saisi revittyä.
Paljonko maksaa about jos tilaa maahantuojalta samaan syssyyn nuo melkein kaikki laakerit? Lähinnä nuo kuulalaakerit. Ei niitä joitain neulalaakereita varmaan ole syytä vaihtaakkaan kun tuntuu olevan aika turhia ja ihan hyvässä kunnossa muutenkin.
Mitä nuo merkinnät tuon laakerin koon jälkeen meinaa? Näiden kampiakselin laakereiden numero on 6305 TN9/C4, niin mitä eroa on esim. C3?
5.11.2012 16:54
MiniMies kirjoitti:Mitä nuo merkinnät tuon laakerin koon jälkeen meinaa? Näiden kampiakselin laakereiden numero on 6305 TN9/C4, niin mitä eroa on esim. C3?
http://www.motot.net/wiki/Laakerit
5.11.2012 17:07
Siinä onkin näköjään ihan hyödyllinen linkki. Mutta mites 2RS laakerin välys, onko se sitten ihan vaan tuo normaali?
5.11.2012 17:18
Normivälystä ei yleensä merkitä ollenkaan. Jos on suurempi tai pienempi niin sitten on merkintä.
5.11.2012 17:21
Mitähän mahdollisesti sitten tarkoittaa ETN9 merkintä? Sellanenkin näyttäisi yhdessä olevan..
5.11.2012 17:31
Haulla löysin tämmösen vastauksen
ETN9 tarkoittaa että niissä on bakeliittinen kuulakehä. Äkikseltään ETN9-tyyppinen laakeri näyttää että siinä on toisella puolella suoja kuten RS-laakereissa, sillä bakeliittikehä peittää kuulat lähes kokonaan. Vaan on siinä silti muutaman millin rako. Nämä laakerit pitää laittaa oikein päin, sillä on todennäköisesti merkitystä voitelun suhteen.
Vinkkinä Googlekin on muutes kyllä jo keksitty...
5.11.2012 17:39
Ahaa.. Ei varmaan niin merkityksellinen tuo ominaisuus, luullakseni. Ei nyt ehdi paljoa googlailemaan, ekan sivun silmäilin läpi haulla etn9 mutta ei näkynyt mitään tarpeellista
5.11.2012 19:07
Zuikkamies kirjoitti:Samoja kokojakin jopa saattaa saada mutta väljyys luokassa ei Välttämättä oikeenlaisia runkolaakereita muualta kun maahantuojalta (moottorin laakereihin tarvii olla enempi välystä laakereissa kun esim. pyöränlaakereissa) Ei se tarkota aina sitä että ne ois halvempaa laatua jos ne maksaa jossain enemmän? Itellä ainakin on ihan made in japan nuo runkolaakerit jotka tilasin maahantuojalta Rajis puhuu muutenkin mitä sattuu...
Miten niin puhun mitä sattuu? Omaan husseen kävin kysymyssä laakereita samalla numerolla, kun niissä alkuperäsissä ja laakerikaupassa maksoivat 60e/kpl(!) ja maahantuojalta 16e muistaakseni.. Se laakerikaupan myyjä sanoi, ettei halvemmalla niitä saa ainakaan suomesta, eli pakko niissä on jotain eroa olla alkuperäsiin laakereihin..
6.11.2012 12:28
Sekään ei ole mikään autuaaks tekevä asia että ostaa ne laakerit mp liikkeestä. Itse tilasin joskus aikoinaan laakerit Geiwizistä näsäriin, eipä muuten ollut C3 välyksellä. Seuraava laakeriremontti tehtiinkin sit viiden tonnin jälkeen siitä...