Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
16.10.2011 20:31
Ite jostain luin et 2tahdissa ei sais olla liikaa puristuksia ei toimi kunnolla. En kyllä tiiä
16.10.2011 21:26
Jos on ns "tappiin" lskettu pvpoju96 tyyliin, ni silloin nuo korkeat puristukset rajoittavat huipputehoja, jos ne tulevat korkeilla kierroksilla, keskelle pitäs kyl tulla runtua. Noi korkeelle kiertävät vehkeet käyttää alhasempaa puristusta. Toisaalta itellä on piikissä aika kovat puristukset, kansi ihan uusiks ja pytty käytetty stan stephensillä, silti kiertoja ois ihan saatanasti jos ois varaa jollyyn ja isompaan kaasariin, niiku ton edellisellä omistajalla
16.10.2011 21:43
----
Viimeksi muokannut läskipää2000 päivämäärä 23.10.2011 9:41, muokattu yhteensä 1 kerran
23.10.2011 0:11
Voiko pinnoitettua sylinteriä hoonata? Tuleekos sitten seuraava koko mäntää sisään, vai samaa kokoa oleva?
Viimeksi muokannut L_rppa päivämäärä 24.10.2011 18:59, muokattu yhteensä 1 kerran
24.10.2011 0:16
Nyt päätti sitte rotaxi leipoa pullat...
Osaiskos kukaa sanoa mistä on voinu johtua? Kuvia:
http://www.motot.net/galleria/albumi7722/Tulppa on ruskea/musta, mutta männän päällinen viittaa laihalla käymiseen? 4tkm ajettu samoil säädöil. Eniten tässä nyt ihmetyttää miten nuo pahemmat jäljet on tullut tarkalleen vastakkaisille puolille.
29.10.2011 18:02
nyt alkoi vähän hämmentämään tuo sytytyksen säätö, kun käännän staattoria magneeton pyörimissuuntaanpäin nii meneekö se silloin myöhäsemmälle vai aikaisemmalle?
29.10.2011 18:36
välzy kirjoitti:nyt alkoi vähän hämmentämään tuo sytytyksen säätö, kun käännän staattoria magneeton pyörimissuuntaanpäin nii meneekö se silloin myöhäsemmälle vai aikaisemmalle?
Myöhäisemmälle.
30.10.2011 15:19
kiitoksia!
11.11.2011 3:31
Jebex kirjoitti:Nyt päätti sitte rotaxi leipoa pullat...
Osaiskos kukaa sanoa mistä on voinu johtua? Kuvia:
http://www.motot.net/galleria/albumi7722/Tulppa on ruskea/musta, mutta männän päällinen viittaa laihalla käymiseen? 4tkm ajettu samoil säädöil. Eniten tässä nyt ihmetyttää miten nuo pahemmat jäljet on tullut tarkalleen vastakkaisille puolille.
Moposi on lämpöleikannut, mäntä on lähtenyt kuumentumaan ja alkanut lämpölaajenemaan, tätä kautta ahdistamaan ja hirttänyt sylinteriin kiinni. Säädöillä ei välttämättä ole mitään tekemistä asian kanssa, erittäin kovalla moottorin rasittamisella ja ''väärällä'' ajotyylillä tuo on mahdollista tehdä täysin terveeseen moottoriin.
Männän päällisestä et voi oikeen seoksista sanoa, kuumana se on käynyt ja karstaa on vähän, mitä öljyä käytät?
11.11.2011 8:21
oliskohan alkanut käymään laihalla kun kelit kylmeni?
12.11.2011 18:43
Ikävä kyllä tuo mäntä näyttää melko samanlaiselta kuin kaverin hussen mäntä, jonka leipomisen syynä oli öljyn loppuminen... Teboil 2t bikeä käytän.
12.11.2011 21:30
Hei ostin tossa tänään Honda Nsr 125cc:n 91 vuoden, siin ois semmonen vika et se kastelee/karstoittaa tulpan kun sitä vähän aika käyttelee, kierroksia ottaa mukavasti ja käykin tyhjäkäyntiä hyvin, mutta sitten kun moottori lämpenee niin sammuu ja sit onkin tulppa märkä, että osaisitteko kertoa että mikähän mahtaa olla vikana? Toivon pikaista vastaamista
ja kiitän näin etukäteen vastauksista
12.11.2011 21:59
liian iso suutin, ku lämpösenä tarvii vähemmän bensaa, en tiiä
12.11.2011 22:48
Kiitos vastauksesta! Jyri94, taisin löytääkkin vian tuossa sattuu olemaan se ihan orkkis 91vuoden imukaula viellä, ja on sen verran hapertunut tuo imukaula, että kun valoavasten katsoi imukaulaa, niin näkyi ihan selkee halkeema siinä. Oisko sulla muuten Jyri mitään tietoa paljo tohon mahtais maksaa imukaula?
13.11.2011 9:34
N. 73e ainakin mc-scatterilla.