Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

28.7.2009 18:25

tesoma87 kirjoitti:
jerbona kirjoitti:välit:15-45, kyllä se sen piikin aina ottaa, mutta mielestäni tuo vavina vähän hidastaa sen tuloa.. Eli pyörä vavisee niin, että kun ajaa esim. 30km/h pienillä kierroksilla niin pyörä vavisee, eikä ajo ole tasaista. Vähän niin kuin vänkkkäisi sitä kaasua niin kuin jotkut tytöt ajaa skootteria(yleistäen, sori), mutta tämä vain tapahtuu nopeammin ja hieman laimeammin..Ja tuntuisi, että kierrokset nousevat ns. pykälittäin.Ja tuosta putkesta, mielestäni se on tarkoitettu 125cc koneeseen.
Ps.ei se vavina kokonaan lopu tuolla tyhjällä vakio putkella, vavinan voimakkuus laskee vain hieman..


ootkos kokeillu putsata pakoaukonsäädintä ja rasvannuvaijereita jos se säädin takkuilee..
eli purkaat sieltä sylinterin päästä koko säätöpalikan ja putsaat sen karstasta..
varo kun purkaat sen palikan sylinteristä kun se palikka on tehty kahdesta eri osasta ja niitä yhdistää kaksi tappia jotka irtoo molemmista päistä ja yleensä niillä on tapana putoo sylinteriin :D ..


niin siis aaltoileeko se käynti???

28.7.2009 18:29

tesoma87 kirjoitti:
tesoma87 kirjoitti:
jerbona kirjoitti:välit:15-45, kyllä se sen piikin aina ottaa, mutta mielestäni tuo vavina vähän hidastaa sen tuloa.. Eli pyörä vavisee niin, että kun ajaa esim. 30km/h pienillä kierroksilla niin pyörä vavisee, eikä ajo ole tasaista. Vähän niin kuin vänkkkäisi sitä kaasua niin kuin jotkut tytöt ajaa skootteria(yleistäen, sori), mutta tämä vain tapahtuu nopeammin ja hieman laimeammin..Ja tuntuisi, että kierrokset nousevat ns. pykälittäin.Ja tuosta putkesta, mielestäni se on tarkoitettu 125cc koneeseen.
Ps.ei se vavina kokonaan lopu tuolla tyhjällä vakio putkella, vavinan voimakkuus laskee vain hieman..


ootkos kokeillu putsata pakoaukonsäädintä ja rasvannuvaijereita jos se säädin takkuilee..
eli purkaat sieltä sylinterin päästä koko säätöpalikan ja putsaat sen karstasta..
varo kun purkaat sen palikan sylinteristä kun se palikka on tehty kahdesta eri osasta ja niitä yhdistää kaksi tappia jotka irtoo molemmista päistä ja yleensä niillä on tapana putoo sylinteriin :D ..


niin siis aaltoileeko se käynti???


Ei tyhjäkäynnillä,eikä tehopiikillä, vain ja ainoastaan pienillä kierroksilla..Enpä oikeen tiedä tuosta Y.P.V.S. toiminnasta, sillä kokeilin ajaa ilman sitä, eikä vika lähtenyt pois..(otin kaikki sähköjohdot mitkä menivät siihen pois..)

28.7.2009 18:40

sit jos oot ottanu sen ypvs:n pois käytöstä ni se kannattais lukita auki asentoon mut silloin alavääntö on huono.. putsaa kaasaris ja kokeile sit uudestaa..
onko sul vakio kaasari ja vakio suuttimet ja neula??? minkälainen ilmanputsari on??
ja jos se luistimen neula on kiero ni se ei pelitä pintakaasulla kunnolla!!!

28.7.2009 18:47

Joo otin sen pois käytöstä silleen et se oli auki asennossa..Alla on vakio kaasari, tyhjäkäynti suutin 25, pääsuutin 220, neula vakio.. Ilmanputsarina on pipercross.Tosin neula on yksi pykälä liian korkeella, saa liikaa kaasuu keskikierroksilla...Se pitäs säätää, mutta en usko että tuo siitä johtuu..

28.7.2009 18:55

jerbona kirjoitti:Joo otin sen pois käytöstä silleen et se oli auki asennossa..Alla on vakio kaasari, tyhjäkäynti suutin 25, pääsuutin 220, neula vakio.. Ilmanputsarina on pipercross.Tosin neula on yksi pykälä liian korkeella, saa liikaa kaasuu keskikierroksilla...Se pitäs säätää, mutta en usko että tuo siitä johtuu..


tekeekös se samaa jos on kaikki vakio kamat kiinni??? 8o jos ei tee niin kannattaa perehtyy koneen toimintaan ja piristämiseen hieman tarkemmin :)

28.7.2009 18:58

Ei ole vakio kamoja enää jäljellä, mutta muistaakseni ei tehnyt tuota silloin, joten pitännee elää sitten tämän kanssa:D

28.7.2009 19:14

jerbona kirjoitti:Ei ole vakio kamoja enää jäljellä, mutta muistaakseni ei tehnyt tuota silloin, joten pitännee elää sitten tämän kanssa:D


2t kone on aika tarkka siitä minkälaisen seoksen se saa.. eli sun pärrässä kannattais kokeilla eri suuttimia kun se 220 suutin on aika iso kun taas tt suutin on 180 muistaakseni... ni voisit kokeilla vaik 190-200 suutinta tai sit kun se tyhjäkäinti suutin vaikuttaa jonkinverran siihen että miten pyörä lähtee paikaltaa tai ainakin näin on minulle kerrottu eli jos laittaisit isomman tyhjäkäyntisuuttimen... aikamoista suuttimien pyörittelyä toi virittäminen :D

28.7.2009 20:13

En usko, että vika olisi suuttimissa, olen kokeillut 22,5 , 25, 30 tyhjäkäynti suuttimia, ja pääsuuttimia 170,180,200,220,260,270.. :|

28.7.2009 20:43

jerbona kirjoitti:En usko, että vika olisi suuttimissa, olen kokeillut 22,5 , 25, 30 tyhjäkäynti suuttimia, ja pääsuuttimia 170,180,200,220,260,270.. :|


viimenen vaihtoehto on että hommaat alkuperäsen ilmansuodattimen siis sen ison pompelin ja laitat sen kiinni.. yleensä 2t vehkeet toimii parhaiten niiden alkuperäsillä suodattimilla...
se ei mitenkään edes kurista ilmanottoa vaan se saa sen oikeen vastapaineen kaasarille ja sen seoksille :)

28.7.2009 21:01

tesoma87 kirjoitti:
jerbona kirjoitti:En usko, että vika olisi suuttimissa, olen kokeillut 22,5 , 25, 30 tyhjäkäynti suuttimia, ja pääsuuttimia 170,180,200,220,260,270.. :|


viimenen vaihtoehto on että hommaat alkuperäsen ilmansuodattimen siis sen ison pompelin ja laitat sen kiinni.. yleensä 2t vehkeet toimii parhaiten niiden alkuperäsillä suodattimilla...
se ei mitenkään edes kurista ilmanottoa vaan se saa sen oikeen vastapaineen kaasarille ja sen seoksille :)

Njoo voisinhan sitä kokeilla, se kun vielä tuolla tallin perukoilla on..Aattelin vaan, että ei varmaankaan voi tulpasta johtua mitenkään tämä vika, sillä sen vaihdoin myös talvella, muiden osien yhteydessä...

28.7.2009 21:20

jerbona kirjoitti:
tesoma87 kirjoitti:
jerbona kirjoitti:En usko, että vika olisi suuttimissa, olen kokeillut 22,5 , 25, 30 tyhjäkäynti suuttimia, ja pääsuuttimia 170,180,200,220,260,270.. :|


viimenen vaihtoehto on että hommaat alkuperäsen ilmansuodattimen siis sen ison pompelin ja laitat sen kiinni.. yleensä 2t vehkeet toimii parhaiten niiden alkuperäsillä suodattimilla...
se ei mitenkään edes kurista ilmanottoa vaan se saa sen oikeen vastapaineen kaasarille ja sen seoksille :)

Njoo voisinhan sitä kokeilla, se kun vielä tuolla tallin perukoilla on..Aattelin vaan, että ei varmaankaan voi tulpasta johtua mitenkään tämä vika, sillä sen vaihdoin myös talvella, muiden osien yhteydessä...


voithan tietysti kattoa myös sen tulpankin että kuinka paskanen se on tai jopa vaihtaa :)

28.7.2009 21:24

niin siis tekeekö sellaista VOUvouVOuvouvou ennenkuin lähtee tehopiikille?

28.7.2009 21:44

WalDemar kirjoitti:niin siis tekeekö sellaista VOUvouVOuvouvou ennenkuin lähtee tehopiikille?

Juuri näin.
Myös ihan matalilla kierroksilla mutta heikompana. Mutta uskon alakierroksien vian ja ennen tehopiikkiä tulevan vian olevan kytköksissä toisiinsa...

28.7.2009 21:55

hmm
Viittaisi ihan pieneen imuvuotoon tai liian pieneen tyhjäkäynti suuttimeen. Kannattaa myös öljytä pipercross 2t öljyllä

28.7.2009 22:32

voitko laittaa juutubeen videota tosta viasta??