Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
24.3.2013 11:31
Kokeile akun jännite ja latausjännite akulta. Rikkinäinen akku voi aiheuttaa tuota!
Ota yleismittarilla vaikka resistanssi arvot ylös ja laita tänne tai voit sinä ne jännitteen arvotkin ottaa ja laittaa tänne toimivuutta pystyy arvioimaan niistäkin.
24.3.2013 13:45
Resistanssin arvot heitteli kyllä miten sattui. En saanut mitään järkevää lukua, koska heitteli niin paljon ja lopuksi päätyi nollaan kaikki.
Akun latausjännitekkin näytti olevan vain jossain 2 voltin paikkeilla
24.3.2013 14:14
Jännitteensäädintä lähtisin veikkaamaan.
24.3.2013 14:44
Se on jo kerran vaihdettu.
E: Itse epäilisin staattoria, mutta se vaihdettiin jo vuosi sitten, joten onko jokin tapa miten voisin todella varmistaa, että staattori olisi syyllinen?
1.4.2013 11:17
Kuules jännitteensäädin voi olla paskana jo liikkeestä kotiutuessa.... eli kokeilisin jollain kaverin toimivaksi todetulla ensin.
2.4.2013 0:03
Ei oo jännitteensäätimestä kiinni
3.4.2013 13:09
Itellä gasgas ec125 iso sähkö ongelma
Joo elikkäs pienen pieni sähkövika? Vaiko suuri???
Vanha jännitteensäädin oli sökönä no vaihoin uuden niiku yleensä tulee tehytä... No gassi kävi sen 15-30sec ja yhtäkkiä se jännitteensäädin posahti ihan säpäleiks
Tämän jälkeen toi tulppa anto vielä jotenki kipinää.....
Enää se ei anna yhtään.... Kaikki maat kiinni tutkinu piuhoja en niinku keksi mitää..
Staattorista oli kärähtäny sytkän käämi mutta nyt se on käämitty uudestaa.......
Ei vieläkään kipinää...
Staattori on 2k3 kokusan.... Jossai kotarin 125 exe käsikirjassa oli että pitäs saada 35v sähköä cdi boxille no ite laitoin enemmän käämilankaa mitä siel oli ja saan vaan 31v eikä anna kipinän kipinää.... ja cdi boxilt piti mennä 200v puolalle..
No sinne menee 200-240v, että sielläkää ei mitää vikaa pitäs olla.
Mitattu on, että puolakin on kunnossa tulpanjohto on kunnossa tulpan hattu on kunnossa,,,,, nyt alkaa niiku pikku hiljaa keittäää..... =/
En tiedä mistä pitäs mittaa mitä pitäs kattoo nyt on niiku neuvoton olo jos jollai olis ollu vähänkää samanlaista vikaa nii kertois mitä on katellu..........
3.4.2013 17:15
Uus staattori.
10.4.2013 18:11
mikäs vikana -04 dtre kun kierrättäessä ajovalo sammuu ja töötti lakkas toimimasta kokonaa. Kaikki muu toimii kierrättäes paitsi ajovalo sammuu, parkki jää kylläkin päälle. Jännitteensäätäjä testattu ei oo ainakaa vika siinä eikä staattoris.
12.4.2013 8:46
Minulla ilmeni aamulla omituinen vika. Eilen illalla toimi siis täysin normaalisti.
Starttia painettaessa kuuluu vain jonkin asteista sirinää ja N (vapaavalo) himmenee ja jää himmeäksi hetkeksi aikaa. Kun sitten hetken se siinä (10-15sec) on virrat päällä kirkastuu N valo taas. Tyhjäkäynnilläkään startti ei pyöri (tai ei ainakaan kuulosta siltä) sirisee tms vain. Ei tuntunut kuuluvan starttimoottorista.
Missä vika?? Starttireleessä? Akku ihan tyhjä??
Kyseessä Rieju missä yamahan perus 125cc ilmajäähykone
12.4.2013 12:53
Tyhjältä akulta kuulostaa, koita nyt alkuun ladata se ennenkuin mitään isompaa vaihat.
16.4.2013 21:27
http://www.hawco.co.uk/UserFiles/Products/700-240.jpg ^mitä kyseinen nelinapainen rele tekee? Itselläni juuri tuo napsuu kokoajan. ja sen mukaan kun tuo napsuu hyppii jännitteetkin. Akussa ilman virta avaimen kääntöä ~12V ja kun virrat päällä putoaa jännitteet jopa 2Volttiin
Miettisin johtuukohan releestä kun jännite laskeei?
no ensviikolla tulossa uusi rele.
Mistä muusta voisi johtua? Johtonippuja avattu paljon ja tsekkailtu läpi johtoja
19.4.2013 16:18
Puttekuski kirjoitti:Mikäs nyt mahtaa olla ropleema? Piikkinä siis Kymco Quannon 125 ja ongelma tämä:
Akku tyhjenee nopeasti. Ajattelin että johtuu viallisesta (kiina-)akusta, joten vaihdoin uuteen. Se sitten toimi pari päivää hyvin, ja äsken yritin kauppaan lähteä, niin eihän se sähköstartti jaksanu pyörittää konetta käyntiin.
Mistä vikaa pitäisi lähteä nyt hakemaan? Olen vilkut ja kilvenvalon vaihtanu talvella, mutta en usko että se niistä johtuu, sillä olen niillä ajanut jo 400km tänä keväänä, ennen kuin tämä ongelma ilmeni.
Joku kuluttaa yksinkertaisesti virtaa vaikka ei olisi kevari päälläkään. Voi olla hetkellinen oikosulku tms. Kannattaa katsoa asentamasi vilkkujen ja kilvenvalon johtojen liitännät läpi että ei vuoda mistään toiseen johtoon.
13.5.2013 20:15
Skyteamin sähköjen kanssa seuraava ongelma, kytketty linkissä olevan kuvan mukaisesti ja juuri vaihdettu uusi jännitteensäädin. Vihreä maa on haaroitettu viellä runkoon toisin kuin kuvassa. Ongelmaan eli akulle menevästä johdosta tulee noin 17V kokoaja eikä mustasta johdosta tule mitään joka on tarkoitettu valoille ym. Olisi kiva saada vehkeet pikkuhiljaa ajoonkin
Kuva ->
http://www.motot.net/galleria/kuva182558/
18.5.2013 10:28
mikähän yamaha dt 125r -92 mahtaa vaivaa ku polkasee kerran ni antaa vaa 3kipinää.. sit lopettaa ja taas kohta antaa 3kipinää ku polkasee kerran. virtalukko vaihdettu uuteen ennen vikaa ni en usko että siitä johtuu