Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

24.7.2009 13:45

targo kirjoitti:meneekö tzrn sylinteri dtseen? (05)
Kyllä, mutta aukot jää auka pahasti piiloon ellei korota sylkkää. Toisin sanoen sylinteriä täytyy korottaa ja sylinterin päältä koneistaa tavaraa, että aukot saa juuri optimaaliselle korkeudella ja tehot saa talteen. ;) Toimii kyllä korottamattakin, mutta jos tzr:n pyttyä tehomielessä ajattelit. Pytty tarvii varmaankin myös tzr:n kannen.

24.7.2009 20:00

meneekö dt:n kytkin suoraan tetsariin?
Meinaan ois yks jousi ja levy enemmän...

25.7.2009 13:10

Mitä viripyttyjä on nykyään saatavilla uutena vanhemman mallin tezariin?

25.7.2009 19:01

athena 170 ainakin..

25.7.2009 19:45

Mikäs tuota mun itzari vaivaa, kun se vavisee ja tärisee pienillä kierroksilla, kun ei anna kaasua paljoa..Eli ''vavina'' loppuu kun kääntää tupen kaakkoon..Isoilla kierroksilla ei mitään vikaa..Niin ja toinen vika olis että, kun vaihdan tehopiikin jälkeen vaihdetta välittömästi isommalle, niin pyörän pitää ns. kelata kiekkoja ylöspäin ennen kuin tehopiikki jälleen alkaa..Kaverillani ainakin alkaa tehopiikki heti vaihteen vaihduttua.. :s

Niin ja vavina jotenkin himmeni kun vaihdoin teharista tyhjään vakioputkeen..!?Pyörässä oli kiinni Giannellin tehari.

26.7.2009 17:07

WalDemar kirjoitti:Wot? Siis sulla on kuri putkessa? Mitkä välit (vakiot?) ja paljonko on kierroksia taulussa sillonkun menee sen 115?
Ja sulla on vikaan kokoon porattu vakiopytty , mutta sitten yhtäkkiä onkin italiasta tilattu bigbore kitti?? :eek:


Joo kuri putkessa, vakio välit. Kierroksii oisko n. 8-8,5t. Vakio pytty mihin lisätty big bore kitti, näin mulle sanottiin.

26.7.2009 18:56

onko 34mm kaasari liika iso tt tetsariin?

27.7.2009 11:42

Riku Rassi kirjoitti:
targo kirjoitti:meneekö tzrn sylinteri dtseen? (05)
Kyllä, mutta aukot jää auka pahasti piiloon ellei korota sylkkää. Toisin sanoen sylinteriä täytyy korottaa ja sylinterin päältä koneistaa tavaraa, että aukot saa juuri optimaaliselle korkeudella ja tehot saa talteen. ;) Toimii kyllä korottamattakin, mutta jos tzr:n pyttyä tehomielessä ajattelit. Pytty tarvii varmaankin myös tzr:n kannen.

tehomielessä tietenkin ;) onko kellään kyseistä viritelmää ollut? tuosta tulikin mieleeni että meneekö tzrn koko moottori kiinni dtseen :D

28.7.2009 11:58

Mitkäs ovat tetsarin vakio välit? Epäilen että mulla on välejä muunneltu rankasti? Tetsari menee 4vaihteella 90 ja sit 5-6 vaihteella nopeus ei muutu vaan kierrokset tippuvat. Tosin olen päässyt kiihdyttämään vain 800metrin matkalla. Onko ihan normaalia? Muuten vakio, vain pipercros ja tyhjäputki.

28.7.2009 17:11

Agua kirjoitti:Mitkäs ovat tetsarin vakio välit? Epäilen että mulla on välejä muunneltu rankasti? Tetsari menee 4vaihteella 90 ja sit 5-6 vaihteella nopeus ei muutu vaan kierrokset tippuvat. Tosin olen päässyt kiihdyttämään vain 800metrin matkalla. Onko ihan normaalia? Muuten vakio, vain pipercros ja tyhjäputki.


Vakio välit:16-45..
Mulla on sama vika noilla vakio väleillä, mutta nyt 15-45 niin jaksaa muuten paitsi 6. vaihteen.Olen kokeillut myös 14-45 Niillä jaksaa kelata loppuun asti huippujen ollessa vain 110(oikeeta)

ypvs säätömoottori

28.7.2009 17:20

kävin kysäsemässä yamahalta ypvs säätömoottoriin niitä muovi rattaita mitkä on sen sisällä ku mul on yks ratas vähä pyöristyny ni ei saa ostettuu erikseen vaan pitää tilata koko säätömoottori ja hinta oli 385€ 8o jäi kyl tilaamatta :lol: no tilasin sit sen muovikiekon johon tulee vaijerit kiinni sinne sylinterin päähän joka säätää itse pakoventtiiliä onneks hinta oli vaan 14€ ja risat :) .. kaippa joku näppärä sorvais sellasen muovirattaan äkkiä...

28.7.2009 17:28

Mikäs tuota mun itzaria vaivaa, kun se vavisee ja tärisee pienillä kierroksilla, kun ei anna kaasua paljoa..Eli ''vavina'' loppuu kun kääntää tupen kaakkoon..Isoilla kierroksilla ei mitään vikaa..Niin ja toinen vika olis että, kun vaihdan tehopiikin jälkeen vaihdetta välittömästi isommalle, niin pyörän pitää ns. kelata kiekkoja ylöspäin ennen kuin tehopiikki jälleen alkaa..Kaverillani ainakin alkaa tehopiikki heti vaihteen vaihduttua.. :s

Niin ja vavina jotenkin himmeni kun vaihdoin teharista tyhjään vakioputkeen..!?Pyörässä oli kiinni Giannellin tehari.
E:kellään tietoa?

28.7.2009 17:44

jerbona kirjoitti:Mikäs tuota mun itzaria vaivaa, kun se vavisee ja tärisee pienillä kierroksilla, kun ei anna kaasua paljoa..Eli ''vavina'' loppuu kun kääntää tupen kaakkoon..Isoilla kierroksilla ei mitään vikaa..Niin ja toinen vika olis että, kun vaihdan tehopiikin jälkeen vaihdetta välittömästi isommalle, niin pyörän pitää ns. kelata kiekkoja ylöspäin ennen kuin tehopiikki jälleen alkaa..Kaverillani ainakin alkaa tehopiikki heti vaihteen vaihduttua.. :s

Niin ja vavina jotenkin himmeni kun vaihdoin teharista tyhjään vakioputkeen..!?Pyörässä oli kiinni Giannellin tehari.
E:kellään tietoa?


minkäs laiset välitykset sulla on jos se sun kone ei jaksa ottaa heti tehopiikkiä??
selitäppä tarkemmin toi vavina ja tärinä!! ja onkos se gianneli tarkotettu 125cc koneeseen??

28.7.2009 18:06

välit:15-45, kyllä se sen piikin aina ottaa, mutta mielestäni tuo vavina vähän hidastaa sen tuloa.. Eli pyörä vavisee niin, että kun ajaa esim. 30km/h pienillä kierroksilla niin pyörä vavisee, eikä ajo ole tasaista. Vähän niin kuin vänkkkäisi sitä kaasua niin kuin jotkut tytöt ajaa skootteria(yleistäen, sori), mutta tämä vain tapahtuu nopeammin ja hieman laimeammin..Ja tuntuisi, että kierrokset nousevat ns. pykälittäin.Ja tuosta putkesta, mielestäni se on tarkoitettu 125cc koneeseen.
Ps.ei se vavina kokonaan lopu tuolla tyhjällä vakio putkella, vavinan voimakkuus laskee vain hieman..

28.7.2009 18:18

jerbona kirjoitti:välit:15-45, kyllä se sen piikin aina ottaa, mutta mielestäni tuo vavina vähän hidastaa sen tuloa.. Eli pyörä vavisee niin, että kun ajaa esim. 30km/h pienillä kierroksilla niin pyörä vavisee, eikä ajo ole tasaista. Vähän niin kuin vänkkkäisi sitä kaasua niin kuin jotkut tytöt ajaa skootteria(yleistäen, sori), mutta tämä vain tapahtuu nopeammin ja hieman laimeammin..Ja tuntuisi, että kierrokset nousevat ns. pykälittäin.Ja tuosta putkesta, mielestäni se on tarkoitettu 125cc koneeseen.
Ps.ei se vavina kokonaan lopu tuolla tyhjällä vakio putkella, vavinan voimakkuus laskee vain hieman..


ootkos kokeillu putsata pakoaukonsäädintä ja rasvannuvaijereita jos se säädin takkuilee..
eli purkaat sieltä sylinterin päästä koko säätöpalikan ja putsaat sen karstasta..
varo kun purkaat sen palikan sylinteristä kun se palikka on tehty kahdesta eri osasta ja niitä yhdistää kaksi tappia jotka irtoo molemmista päistä ja yleensä niillä on tapana putoo sylinteriin :D ..