Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
8.7.2009 19:50
Aika moneen Mitoon näyttäisivät laittaneen tuon RD 350 moottorin. Onkohan tuo miten iso homma sitten laittaa Miton runkoon, meinaan että istuuko tuo sitten "helposti" runkoon kun noinkin moni sen sinne laittanut...
On halvalla nimittäin RD 350:iä nettimotossa...
8.7.2009 23:01
On olemassa ihan valmiita sarjoja joilla saa esim. tuon rd350:n mosan mitoon kiinni. Samanlaiset kitit taitaa löytyä myös 500cc cr & kx koneisiin, ja joihinkin muihinkin.
8.7.2009 23:50
Vähän etsin ja tuolla näyttäis sitä sarjaa olevan tarjolla:
http://www.mito350.tk/Hintaa näyttäis olevan 200e + postikulut.
9.7.2009 19:11
Kattelin tossa -90 luvun alkupuolen mitoja, jos sellasen hankkis..
melkee vuos aikaa korttiinkin.. Jos sellasen hankkis niin mitäs palikkaa semmoseen kannattais laittaa? Kattelin 50cc.nl:stä 160cc polinia (496e) ja jollymoton putkia (n.400e).. Mitäs muuta kannattais laitella, kaasariksi jotai 36mm? Vai mikäs näis on vakiona? Kestääkös vakio alakerta tota 160polinia + hiluja..?
Kun saa kotarin myytyä niin tulee luultavasti kemmua talliin, niin on aikaa sitä laitella..
9.7.2009 22:50
Kuulemma 160polini hajottaa pitkällä käytöllä kampiakselin laakerit??? Omasta mielestä kun itselläni oli se mito niin siinä oli 66650e pytty, 28 lortto ja TT putki niin meni aivan riittävästi, toisaalta eikös olisi hyvä olla flätti mäntä+200h ja 35 tm mikuni?
10.7.2009 8:46
66650E:stä ei ole paljoakaan iloa, jos sen kaverina on 28 millinen kaasari. Aukot niin isoja ja huipputehot korkealla niin ei 28mm enää riitä.
15.7.2009 13:27
mitä kaikkea joutuisi tekemään että tuon 09 miton saisi tt:ksi?
15.7.2009 20:53
_marko_ kirjoitti:mitä kaikkea joutuisi tekemään että tuon 09 miton saisi tt:ksi?
Mun tietääkseni siin on valmiina jo ne "tt" imuputket.. Ja sitten siellä putken alkukäyrässä on semmonen holkki joku poistetaan.. Sitten vielä suutin ja tyhjäkäyntisuutin isommiks ja seosruuvii ja öljypumppuu vähän säädetään.. Tai sitten tehoputki
15.7.2009 22:16
osteri ossi kirjoitti:_marko_ kirjoitti:mitä kaikkea joutuisi tekemään että tuon 09 miton saisi tt:ksi?
Mun tietääkseni siin on valmiina jo ne "tt" imuputket.. Ja sitten siellä putken alkukäyrässä on semmonen holkki joku poistetaan.. Sitten vielä suutin ja tyhjäkäyntisuutin isommiks ja seosruuvii ja öljypumppuu vähän säädetään.. Tai sitten tehoputki
Noi pätee vanhempiin Mitoihin, ei tuohon Sp525 malliin. Tossa SP525 mallissa on aika lailla samanlaiset kuristukset kuin esim. Husqvarnassa. Eli kaasari vaatii enemmän osaa ollakseen TT-säädöissä.
16.7.2009 20:29
eli siis mp rahastukseen puhelua ja kaasarin tt settiä ?
20.7.2009 11:02
Aramid kirjoitti:66650E:stä ei ole paljoakaan iloa, jos sen kaverina on 28 millinen kaasari. Aukot niin isoja ja huipputehot korkealla niin ei 28mm enää riitä.
Kyllä siitä sen verran oli iloa verrattuna siihen vakiopytyn ruoskaan... Potki omasta mielestä paremmin mutta olisihan se isompi kaasari pitänyt ostaa ja sytytysennakkoa säätää.
21.7.2009 14:24
Hei
Voisiko joku ystävällinen laittaa linkin sivuille mistä saisi nuo TT-imuputket??
Kiitos
25.7.2009 16:52
Moro,
Eikös tämmöisen miton pitäisi mennä täysitehoisena mittariin vähän enemmänkin kuin 140-145? Itse pääsen mittariin 5 vaihteella juuri tuon verran, ja 6 vaihteella ajaessa ei ole mitään eroa 5 vaihteeseen. Mito tuntuu päinvastoin vain hyytyvän, eikä pääse edes piikille asti.
Kiinni siis suuttimet 125 ja 65, vakioilmanputsari + TT-imuputket ja holkki porattu pois putkesta. Takaratas on vaihdettu 41 piikkiseksi.
Eikös noilla 14-41 väleillä pitäisi mennä kovempaa, mutta kiihtyä huonommin kuin 14-43 väleillä? Pakoaukonsäädin pitäisi toimia. Sähköt päälle kääntäessä tekee sen tarkistuskierroksen, eli eka vastapäivään vähän ja sitten takaisin. Ja kierrättäessä paikallaan aukeaa varmaan siinä n. 7000rpm kohdalla.
Pipercrossilla oli sama homma, ettei oikein tuntunut jaksavan kulkea yhtään. Myös tulppa(BR9EG) oli mennyt aika huonoon kuntoon ja korvattiin se BR9ES tulpalla ja ilmanputsari vaihdettiin vakioon. Voiko tämä johtua yhtään myös tuosta väärästä tulpasta? Pienenä osasyynä voi olla kaasarin huonot säädötkin tälle vakioputsarille, kun röpöttää hieman...mutta kun sama ongelma oli pipercrossillakin...myös akku on varmaankin vähän huonossa hapessa, koska piti yksi päivä jotain suhinaakin ja tyhjeni jo kerran. Laittakaa linkkiä johonkin uuteen akkuun, porukka ostellu biltemastakin?
Mito on vuosimallia 2007. Mäntä + sylinteri yms. vaihdettu 6000km sitten entisen omistajan toimesta Molitorilla, koska kävi liian laihalla ja leikkasi.
Lisäksi jos porukka haluisi kertoa kaasarin säätöjä TT mitoon. Eli neulan paikkaa, seosruuvin kohtaa jne.
EDIT: Mitossa siis kiinni vakio eturatas, mikä lie kooltaan..
25.7.2009 19:19
Väärä tulppa, laita B9EG.