Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

10.8.2008 23:10

vesku-R125 kirjoitti:kaavailin tämmöst turboa tähä uutee piikkisee yzärii :) vois ol aika vekkuli


Toteuta nii tarjoan pullakahvit ;)

10.8.2008 23:12

Jaa. Minäpäs tarjoan keksin jos pystyt lateleen teknistä faxtaa aiheesta.... ;)

11.8.2008 7:02

Jos on valmis suunnitelma joka voisi jopa toimia, minä lupaudun välittömästi tarjoamaan ihan munkkikahvit millä tahansa huoltoasemalla missä tahansa paikkakunnalla!

11.8.2008 12:49

Tume34 kirjoitti:Jos on valmis suunnitelma joka voisi jopa toimia, minä lupaudun välittömästi tarjoamaan ihan munkkikahvit millä tahansa huoltoasemalla missä tahansa paikkakunnalla!

Jeps, Välillä tuntuu, että itsekkin voisi saman luvata ja melkeinpä vielä missä eu maassa tahansa. Kaikenlisäksi, kun lähdemateriaalien puutekaan ei ole edes se ongelma, vaan useimpien turbottajien viitseliäisyys. Suurimmalla osalla tuntuukin olevan harhakäsitys turbottamisen helppoudesta ja siksi kai se lukeminen ei kiinnosta. Periaatetasolla homma vielä helppoa onkin, mutta käytännön ongelmat tahtoo olla jo muuta.

Kun taistelee palaneiden kansipahvien, mäntien, venttiileiden, säätöjen, omituisten polttoaine, ja sytytys ongelmien kanssa, ei turbotus enää tunnukkaan yksinkertaiselta. Toki voi vaan lyödä osat nippuun ja aukoa konetta vähän väliä, mutta kestävän koneen rakentaminen jolla ihan oikeasti voi ajaakkin, vaatii kyllä syvällisempää tutustumista aiheeseen. Osa puolustelee sillä, että ei haittaa, rahaa on. Rahaa voi olla, mutta viisautta ei. Sorry vaan paksulompakot, mutta mielipide ei silti muutu vaikka lahjoisittekin. ;)
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 11.8.2008 17:20, muokattu yhteensä 1 kerran

11.8.2008 13:39

Aivan. Monta harmaata hiusta ja paksu siivu rahapussista kun tahtoo säilyä ihan vain hyvällä suunnittelulla ja perehtymällä ensin siihen aiheeseen.

Hyvänä esimerkkinä tuo öljynpaluuhomma; Senkun suunnittelee kunnolla niin ehkäisee jo monta mahdollista vauriota.

13.8.2008 22:51

mun kaverilla oli 4-larissa turbo kunnes mäntä suli

14.8.2008 7:04

pewukki kirjoitti:mun kaverilla oli 4-larissa turbo kunnes mäntä suli


Tästä viestistä johtuen oli jo pakko tarkastaa oletko jonkinsortin trolli.

Nämä tämmöset viestit voipi minusta jättää huoletta pois kun eivät hyödytä ketään.

17.8.2008 1:26

pewukki kirjoitti:mun kaverilla oli 4-larissa turbo kunnes mäntä suli

mul oli riejussa tonnisen ninjan kone nii se keuli :nörtti:

17.8.2008 10:38

Riejubomber kirjoitti:
pewukki kirjoitti:mun kaverilla oli 4-larissa turbo kunnes mäntä suli

mul oli riejussa tonnisen ninjan kone nii se keuli :nörtti:



lähinnä sen takia kirjotin ku tuolla sanottiiin että tarjotaan pulla kahvit sille joka saa toimiin!
ps: mopo puoli on erikseen mee sinne päteen!

17.8.2008 11:54

pewukki: Kukaan ei ole epäillyt etteikö turbo-125cc tulisi toimimaan, koska se on täysin mahdollista. Eriasia sitten nämä hutasemalla tehdyt, joissa ei ole mietitty yhtään mitään.

ps.Tuos todisteita siitä kaveris vekottimesta.

17.8.2008 12:02

Tume34 kirjoitti:pewukki: Kukaan ei ole epäillyt etteikö turbo-125cc tulisi toimimaan, koska se on täysin mahdollista. Eriasia sitten nämä hutasemalla tehdyt, joissa ei ole mietitty yhtään mitään.

ps.Tuos todisteita siitä kaveris vekottimesta.


ai vaikka viedeota
pitt'' k'ski' sen ottaa sitte kuvaa ku se saa uuden m'nn'n ja korjataan sen verran ett' sill' oli 250cc kone

sori noi muttako t'm' ei anna teh' '' kirjainta

17.8.2008 17:33

Jeps, eli piikkihän se ei enää sillon ole.

Videoita, kuvia, faktaa, mitävaan.

17.8.2008 17:38

Tume34 kirjoitti:Jeps, eli piikkihän se ei enää sillon ole.

Videoita, kuvia, faktaa, mitävaan.


mutta topicin nimi on turbo nelariin ei puhuta että pitäs olla kevari!
vähä offtopic mutta pittää kaverilta kysyä videota kun se saa uuden männän

17.8.2008 17:41

pewukki kirjoitti:
Tume34 kirjoitti:Jeps, eli piikkihän se ei enää sillon ole.

Videoita, kuvia, faktaa, mitävaan.


mutta topicin nimi on turbo nelariin ei puhuta että pitäs olla kevari!
vähä offtopic mutta pittää kaverilta kysyä videota kun se saa uuden männän

Piikkipuolelta tämä topic kuitenkin löytyy eli siitä voisi vaikka päätellä jotain

17.8.2008 17:47

kuuluuko turbon öljynpaluuletkun ahdistaa hieman virtausta?
oli liian pieni letku ja öljyä lensi putkesta :D
suuremmalla letkulla toimii, mutta kuuluisiko letkun hieman kuristaa, jotta öljy ei vain virtaisi turbon läpi? onko jyrkistä käännöksistä turbon öljynpaluuletkussa paljonkin haittaa?
hienon ahtopainemittarinkin hommasin