Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
28.8.2012 18:57
Niistä irtoaa hiton monessa vehkeessä paloja männästä, ite en ostas, kallis ja huono. Ostat vaan Vertexin jostain, tulee halvemmaks kun prox vaikka tilaa ulkomailta?? Tai sit Asso werkee.
5.9.2012 21:29
Olisiko mahdollista että räsästä olisi vesipumppu pettänyt kun siitä pienestä reiästä joka on lohkossa pakoaukon vieressä tulee vettä aina kun laittaa käymään ja jatkaa tiputusta sammuttamisen jälkeen??
Tarvitsisin vastauksen nopeasti, koska alkaa vika huolettaa aikas paljon, koska lämmöt nousevat yli 90, kun käynnissä ja sehän ei koneelle kauhean hyvää tee
7.9.2012 13:05
Koirane kirjoitti:Onkos kellään ollu noita Proxin mäntiä räsässä ja millasia kokemuksia porukalla niistä on, että kestääkö ne yhtään mitään, kun en viittisi ruveta ulkomailta hommaamaan mäntää kun rahdit on aikas suolaset. Kun tuola MC-Scatterilla olisi noita Proxin mäntä settejä 100e ja tiivisteetkin sieltä saisi melko edullisesti. Voisiko joku jolla on Proxi ollut/on kiinni niin vähän valaista niiden laadusta olisin kiitollinen kun äkkiä tarvisi saada pyörä tien päälle takaisin
Itelläni oli proxin mäntä räsässä kiinni. Ajoin sen kanssa 4000km jonka jälkeen tapit jotka pitää männänrenkaat paikallaan painu sisään ja sen jälkeen renkaat pyörähti ympäri. Siitä johtuen männän päältä lähti pala pois joka pasko pytyn.
Ite ostaisin kyl kaikkee muut ku proxin männän
7.9.2012 15:52
jooo itellä sama homma. Älkää ostako niitä paskoja, itellä muunnissä orkkis 53,99 koon mäntä
8.9.2012 16:40
Menin tilaamaan sitten sen proxin männän räsääni ei ole vielä saapunu, mutta pitäskö vaan suosiolla lähettää mäntä takasin ja hommata vaikka Vertexi jostain? Ja muuten jos kellää on 53,97mm mäntää käyttämättömänä wisecoo, vertexiä, asso werkee tai jotai muuta niin saa tarjota
8.9.2012 19:30
Hieno homma. Joo vertexi pjme:ltä tai motoracingshopista assowerke
9.9.2012 5:43
Reilu vuosi sitten Proxit vielä hyviä, mutta nyt vastaavaa kuraa kuin Mitaka.
10.9.2012 14:09
reilu vuosi sitten ostin proxin ja se leves
11.9.2012 20:30
millä on aprilia rs 125 00 (ei rotax) takana istujan satula kiinni??
12.9.2012 13:42
2:lla kuusiokolo pultilla.
12.9.2012 17:27
Koirane kirjoitti:Olisiko mahdollista että räsästä olisi vesipumppu pettänyt kun siitä pienestä reiästä joka on lohkossa pakoaukon vieressä tulee vettä aina kun laittaa käymään ja jatkaa tiputusta sammuttamisen jälkeen??
Tarvitsisin vastauksen nopeasti, koska alkaa vika huolettaa aikas paljon, koska lämmöt nousevat yli 90, kun käynnissä ja sehän ei koneelle kauhean hyvää tee
Juu se on merkki jos sieltä pienestä reijästä tulee vettä että vesipumpun stefat on ainakin heikossa hapessa. Siel on kaks stefaa. Voipi kohta vielä mennä nesteet ja öljyt sekasii.... En silti sanois että lämpöjen nousu selittyy 100% tällä.
12.9.2012 23:11
Ansta kirjoitti:Koirane kirjoitti:Olisiko mahdollista että räsästä olisi vesipumppu pettänyt kun siitä pienestä reiästä joka on lohkossa pakoaukon vieressä tulee vettä aina kun laittaa käymään ja jatkaa tiputusta sammuttamisen jälkeen??
Tarvitsisin vastauksen nopeasti, koska alkaa vika huolettaa aikas paljon, koska lämmöt nousevat yli 90, kun käynnissä ja sehän ei koneelle kauhean hyvää tee
Juu se on merkki jos sieltä pienestä reijästä tulee vettä että vesipumpun stefat on ainakin heikossa hapessa. Siel on kaks stefaa. Voipi kohta vielä mennä nesteet ja öljyt sekasii.... En silti sanois että lämpöjen nousu selittyy 100% tällä.
Kiitos vastauksesta! On jo kauan mietityttäny, että mistä vika johtuu
Täytyy siis kai tilata uudet stefat. Eikös nee oo kaks sellasta O-rengasta??
13.9.2012 21:56
Varmistan vielä täältä, mites kun mulla ei toi kytkin enää pidä, oikeastaan kai irrota siis? Kun vaihde on silmässä ja pistää kytkimen pohjaan niin haluaa kuitenki eteenpäin. Kytkintä joutuu kiristämään koko ajan tiheämpään tahtiin jottei näin kävisi, ja nyt alkaa jo säätövara loppua. Olis siis aika vaihtaa kytkinlevyt? Onko iso homma, kun en oo koskaan ennen joutunu vaihtamaan. Ja mistä sais halvimmalla + nopeiten Rotax 122 kytkinlevyjä? Aprilia 125 MX kyseessä. Ja pitäiskö jotain muuta vaihtaa, kuten välilevyt?
15.9.2012 4:45
Kiristä nyt aluksi siitä kytkinkopan sivusta sitä. Kiinni-asennosta jotain puoli kierrosta ja siitä säätämään hyväksi jos tarvetta
15.9.2012 4:47
Ansta kirjoitti:Kiristä nyt aluksi siitä kytkinkopan sivusta sitä. Kiinni-asennosta jotain puoli kierrosta ja siitä säätämään hyväksi jos tarvetta
Jos oot jo koittanu kiristää kytkinkopan sivusta niin katsoppa mikä on painelaakerin tilanne, onko se kuula kulunut siitä? Yleensä rupee kytkin luistamaan ihme jos ei vielä luista sit en usko et on kytkinlevyt loppu vaan jotain häikkkää tuossa painelaakerin kiristysasetelmassa josta sitä kytkintä säädetään