Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2-T tekniikka ja viritys

19.9.2011 14:42

Esajuppeli kirjoitti:
Retox kirjoitti:käykäähän katsomassa kuvia sylinteristäni, ja antakaa diagnooseja :D
Leikkasi kiinni kun kävi laihalla?


ei oo leikannu kiinni, mistäs päättelit että laihalla käyny?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

19.9.2011 21:31

Retox kirjoitti:
Esajuppeli kirjoitti:
Retox kirjoitti:käykäähän katsomassa kuvia sylinteristäni, ja antakaa diagnooseja :D
Leikkasi kiinni kun kävi laihalla?


ei oo leikannu kiinni, mistäs päättelit että laihalla käyny?
Onhan tuo mäntä vähän kiinni ottanut sylinteriin. Laihalla ajattelin siksi olevan, että laihalla ollessa mäntä lämpölaajenee enemmän, ja ottaa kiinni sylinteriin. Ensin kevyesti ja lopulta mahdollisesti kokonaan. Voi johtua tietty muustakin kuin laihalla olemisesta. Esim. öljynpuutteesta tai liian tiukasta porauksesta.

Mitäs helvettiä siitä pitäisi diagnosoida? BTW. Jos jotain viritysohjeita kaipaat, niin ota edes kuvaa kaikista aukoista.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

20.9.2011 16:26

Esajuppeli kirjoitti:
Retox kirjoitti:
Esajuppeli kirjoitti:
Retox kirjoitti:käykäähän katsomassa kuvia sylinteristäni, ja antakaa diagnooseja :D
Leikkasi kiinni kun kävi laihalla?


ei oo leikannu kiinni, mistäs päättelit että laihalla käyny?
Onhan tuo mäntä vähän kiinni ottanut sylinteriin. Laihalla ajattelin siksi olevan, että laihalla ollessa mäntä lämpölaajenee enemmän, ja ottaa kiinni sylinteriin. Ensin kevyesti ja lopulta mahdollisesti kokonaan. Voi johtua tietty muustakin kuin laihalla olemisesta. Esim. öljynpuutteesta tai liian tiukasta porauksesta.

Mitäs helvettiä siitä pitäisi diagnosoida? BTW. Jos jotain viritysohjeita kaipaat, niin ota edes kuvaa kaikista aukoista.


Empä tarvitse sun viritysohjeitas..

Re: 2-T tekniikka ja viritys

20.9.2011 20:38

Mitä siitä sitten piti diagnosoida :D?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

21.9.2011 13:17

Esajuppeli kirjoitti:Mitä siitä sitten piti diagnosoida :D?


no ei hirveen terveeltä näyttäny sylinteri, kuhan kysäsin. Vuotaako kannentiiviste vai mikä polttanu nuo tummat jäljet?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

21.9.2011 21:21

Sori jos tää menee vähän offtopicciin mut en löytäny parempaa paikkaa joten , Kummat Kiertää enemmän 50cc mopetit Vai 125 Kevarit ? Jos oikein oon käsittäny nii 50cc voi maksimissaa kiertää joku 14000 rpm , mut kevareista mul ei ollenkaa tietoo miten ne kiertää ? Ja kiertääk 70cc mahdollisesti jopa 15000 rpm ?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.9.2011 7:25

Mistäköhän johtuu et startti pyörii välillä tyhjää? ei siis pyöritä konettaa ollenkaa, sitte ku laittaa virrat pois ja päälle, ja liikuttaa pyörää ni toimii, tätä ei siis tapahdu joka kerta vaan ehkä n. kerran kymmenestä starttauksesta.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.9.2011 8:27

Eenie-6foot7foot kirjoitti:Sori jos tää menee vähän offtopicciin mut en löytäny parempaa paikkaa joten , Kummat Kiertää enemmän 50cc mopetit Vai 125 Kevarit ? Jos oikein oon käsittäny nii 50cc voi maksimissaa kiertää joku 14000 rpm , mut kevareista mul ei ollenkaa tietoo miten ne kiertää ? Ja kiertääk 70cc mahdollisesti jopa 15000 rpm ?
Yleensä pienemmät koneet kiertävät enemmän. Lue Tiittasen kirja niin selviää miksi.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.9.2011 15:28

Jyri94 kirjoitti:Mistäköhän johtuu et startti pyörii välillä tyhjää? ei siis pyöritä konettaa ollenkaa, sitte ku laittaa virrat pois ja päälle, ja liikuttaa pyörää ni toimii, tätä ei siis tapahdu joka kerta vaan ehkä n. kerran kymmenestä starttauksesta.

Vaihda startin hiilet. Kaverilla sama vika ja hiilet paskana.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.9.2011 15:40

En tiedä onko kyseisessä pyörässä sama mekanismi kuin omassa dt:ssä, mutta itsellä kyseinen ongelma korjaantui vauhtipyörän takana olevien rullien putsauksella.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.9.2011 16:35

Eenie-6foot7foot kirjoitti:Sori jos tää menee vähän offtopicciin mut en löytäny parempaa paikkaa joten , Kummat Kiertää enemmän 50cc mopetit Vai 125 Kevarit ? Jos oikein oon käsittäny nii 50cc voi maksimissaa kiertää joku 14000 rpm , mut kevareista mul ei ollenkaa tietoo miten ne kiertää ? Ja kiertääk 70cc mahdollisesti jopa 15000 rpm ?


http://members.cox.net/oldernyzer/04%20 ... yno_sm.jpg

Re: 2-T tekniikka ja viritys

26.9.2011 10:41

tarkotus olisi vähän tehoa lisätä tuohon derbi gpr:n, joku väitti että athenan 125cc pytystä saa 5 hevosta lisää pyörään, onko jollakulla tämmöisestä väitteestä mitään tietoa? Ostaisin mielummin 125cc pytyn kuin että lähtisin 180cc hankkimaan, toki sekin on vaihtoehto. Moottorihan tuossa on sama kui DT:ssä joten luulisi täällä asiasta paremmin tietäviä olevan.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

26.9.2011 16:11

Athena 125cc persdynossa aivan saman tehoinen kuin detsin vakio.. Suoraan vaan se 170cc athena, sillä saattaa jo pienen eron huomata ainakin väännössä

Re: 2-T tekniikka ja viritys

26.9.2011 19:18

kiitoskia, täytyy kattella tossa talvella kun paremmin aikaa

Re: 2-T tekniikka ja viritys

28.9.2011 14:14

Ajattelin ostaa DT:seeni Boysenin läpät normaalien tilalle. Onko 30e arvoinen teholisä? Mikä noista tekee siis paremmat kuin tavalliset ja huomaako teholisää/kasvaako kierrosherkkyys? :)