Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
19.9.2012 21:02
jaajaa, taidan irroittaa sen niin kun tarve tulee että hitsaan laakerin sisään pienen mutterin johon laitan pultin ja pulttia pyörittämällä se työntää ittensä pois siitä
21.9.2012 22:27
Juu Honda nsr Magneto heiluu 3 milliä akselin kanssa, magneetolle tulee öljyä kopan pultin kirrettä pitkin jostain koneen sisältä ja kone pitää räminää ku kone pyörii, elikkäs kertokaa kaikki tarvittavat stefat ja laakerit ja tiivisteet mitkä kannattaa ja pitää vaihtaa koneeseen. Ja mistä ne saa?? (mielellään suoria linkkejä ku ei hajuakaan mitä ja mistä etsin?)
22.9.2012 21:27
Kertokaas kuinka saan kampiakselin asennettua runkolaakerin pohjaan saakka, tuli tehtyä pieni virhe ja asennettua kytkimenpuoli ensin (tiukempi sovite jäi magneeton puolelle) eli siis pitäisi saaha kampiakseli magneetonpuoleisen runkolaakerin pohjaan saakka???
Lohkot ovat tällähetkellä erillään..
23.9.2012 9:45
isopasi kirjoitti:Juu Honda nsr Magneto heiluu 3 milliä akselin kanssa, magneetolle tulee öljyä kopan pultin kirrettä pitkin jostain koneen sisältä ja kone pitää räminää ku kone pyörii, elikkäs kertokaa kaikki tarvittavat stefat ja laakerit ja tiivisteet mitkä kannattaa ja pitää vaihtaa koneeseen. Ja mistä ne saa?? (mielellään suoria linkkejä ku ei hajuakaan mitä ja mistä etsin?)
Korjaan: Klappia siis esiintyy akselissa joka tulee magneettoon sisään-ulos tyylinä. Muuten on jämäkkä.. Ja koneesta kuuluu pienehkö sivuääni joka on kuulunu jo vähäaikaa.??
Apuja kiitos
25.9.2012 19:23
Mitäs kannattaa vaihtaa alakertarempassa? Kiertokanki, stefat, laakerit? Minkä hintanen tommonen alakerta remppa normaalisti on? Koneena rotax 122, muovirattaat uudet niin niitä ei tarvitse. Nyt on ajettu 23tkm, milloin kannattais rempata alakerta?
27.9.2012 8:23
isopasi kirjoitti:isopasi kirjoitti:Juu Honda nsr Magneto heiluu 3 milliä akselin kanssa, magneetolle tulee öljyä kopan pultin kirrettä pitkin jostain koneen sisältä ja kone pitää räminää ku kone pyörii, elikkäs kertokaa kaikki tarvittavat stefat ja laakerit ja tiivisteet mitkä kannattaa ja pitää vaihtaa koneeseen. Ja mistä ne saa?? (mielellään suoria linkkejä ku ei hajuakaan mitä ja mistä etsin?)
Korjaan: Klappia siis esiintyy akselissa joka tulee magneettoon sisään-ulos tyylinä. Muuten on jämäkkä.. Ja koneesta kuuluu pienehkö sivuääni joka on kuulunu jo vähäaikaa.??
Apuja kiitos
Kone auki ja siitähän se selviää mitä laakereita menee vaihtoon. Jos on paljon ajettu tai lähellä rempparajaa niin kaikki vaan uusia jos ei kalliita ole. ja stefat tottakai kaikki uudet, samoin tiivisteet. Niin ja jos magneetossa klappia ja se on varmasti ehjä ja kiinni kampurassa niin sillon runkolaakerit on siirtyny eläkkeelle ja samoin se stefa joka vuotaa. En osaa sanoa onko näsärissä jotai erikoisia laakereita..? Kaikki "normaalit" ainakin saa ihan laakerikaupasta. Ei ole hondan varaosamestoista tietoa mutta äkkiseltään tuli suomalaisia puljuja mieleen mm. jokaosa, stormi, nakkilan pyörä ja mopo... Kysele näsäri ketjussa, siellä vois pojat tietää enemmän.
2.10.2012 14:36
Tullu monta vuotta näprättyy 2t koneita mut nyt vasta tulis eka männän vaihto eteen nii olis pari kysymystä. Niin mites pitääkö sylinteri mitata vai tunkeeko vaa uue männä sisää? Ja kun on kantta laskettu niin täytyykö ottaa mitään huomioon sen takii? Pyörä cagiva raptor 125.
3.10.2012 9:30
No periaatteessa voit vaan laittaa samankokosen männän uuden tilalle, mutta jos on paljon ajettu se mäntäs niin hyvä olis mittauttaa että sylinteri on tasapaksu eikä lähteby vetään kartioksi. Jos ilmenee ettei tasapaksu niin sitten hoonaus ja seuraavan männän vaihto
25.10.2012 20:22
No laitetaan nyt vaikka tänne kun pitäis saada tuo kone irti pyörästä. Eli miten tuo moottorin taaimmainen pultti toimii millä on myös haarukka kiinni? Toisella puolella mutteri ja toisella puolella sellanen hitsipiste että sinnepäin se ei ainakaan lähde. Ja ei se kyllä lähde sinne mutterin suuntaankaan. Pitääkö tuo hitsi hioa pois tuosta vai miten helkkarissa tuo pultti otetaan veks?
25.10.2012 20:33
Mulla ainakin katuhussessa lähti vaan naputtamalla mutterin puolelta :o
25.10.2012 20:47
No mitä kettua.. Kun siellä toisella puolella on se saatanan hitsi juttu, miten se voi sinne lähteä
Vai toimiiko tuo jotenkin erilailla, että ei ole sellanen yhtenäinen putkilo se.. Miltä se sulla näytti toiselta puolelta?
25.10.2012 20:53
Hyvä kuva valehtelisi enemmän kuin tuhat sanaa.. vai miten se oli. Eli pistä kuva tuleen siitä.
25.10.2012 22:51
Mulla oli ainakin sellanen yks suora sivu toisella puolella, mistä otti sitten kiinni runkoon, en nyt osaa oikeen selittää, mutta nappaan sulle vaikka kuvan huomenna
25.10.2012 23:13
Jep tollanenhan se on tuossakin. Eli mitens se tappi sieltä tulee sit pois, ei vieläkään ymmärrä?
25.10.2012 23:25
Siis siinä on vaan se suora sivu ettei pääse liikkumaan kun vääntää mutikkaa auki/kiinni, eli ei ole mitenkään hitsattu kiinni
Mulla siis lähtee vaan kun nyppää mutterin irti ja paukuttaa akselin ulos sieltä räikän jatkovarren avulla