Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
22.8.2015 12:57
Jossakin on oikosulku, jos piuhat alkavat sulaa. Eli plus ja maa ottavat kontaktia.
Malossin nokalla ennen 7000rpm ei ole ketään kotona. Vasta sen jälkeen pyörä lähtee oikeasti kiihtymään. Ero vakionokkaan ON TODELLA SUURI.
22.8.2015 13:01
Japezkin kirjoitti:Jossakin on oikosulku, jos piuhat alkavat sulaa. Eli plus ja maa ottavat kontaktia.
Malossin nokalla ennen 7000rpm ei ole ketään kotona. Vasta sen jälkeen pyörä lähtee oikeasti kiihtymään. Ero vakionokkaan ON TODELLA SUURI.
aijaa mulla ei kyllä oo kaikki sit kunnos koska sillo mulla se tehoalue just loppuu.. nokka ei kyllä oo malossi vaa joku hämäräpoeräne ampsin nokka
vakionokalla sama juttu..
22.8.2015 13:07
Ettei vaan olisi samalla profiililla oleva nokka se ampsin verrattuna vakioon.
22.8.2015 13:09
Japezkin kirjoitti:Ettei vaan olisi samalla profiililla oleva nokka se ampsin verrattuna vakioon.
se on ainakin paljon jyrkempi vakioon verrattuna
22.8.2015 13:27
Japezkin kirjoitti:YZFR Foorumeilta luin, että ainakin Malossin nokka "korjaa" sytytyksen oikein.
Tämä on käytännössä mahdoton yhtälö. Sytkän ennakon tiedot tulee vauhtipyörältä ja nokassa ei ole mitään antureita joka haistelee sytkäennakkoa. Malossin nokan ajoitus voi olla erilainen kuin muissa virinokissa ja tällä on merkitystä siihe mikä on paras sytkäennakko Malossin nokalle.
Kun moottoria viritetään rankemmin niin aina ei sytkäennakkoa lisätä automaattisesti, sytkä pitäisi hakea kohdalleen samalla tavalla kuin kaasarin säädöt.
22.8.2015 20:19
Sisältääkö 4t minarellin täydellinen tiivistesarja myös vesipumpun stefan? Tai onko kyseinen stefa kenties tässä sarjassa ->
https://www.storm-motor.fi/osat/moottor ... 990a053sr/ ?
23.8.2015 0:02
mikähän on pitäskö tulpan vaihdolla okeilla ku tänä aamuna eikä nyt illalla meinannut rieju lähteä käyntiin piti aika kauan työntää jakäynnistyttyä åiti antaa olla tyhjäkäynnillä hetki kun meinasi sammua kaasusta. ennen lähtenyt parilla askeleella käyntiin moitteettomasti
23.8.2015 2:24
Murska kirjoitti:Japezkin kirjoitti:YZFR Foorumeilta luin, että ainakin Malossin nokka "korjaa" sytytyksen oikein.
Tämä on käytännössä mahdoton yhtälö. Sytkän ennakon tiedot tulee vauhtipyörältä ja nokassa ei ole mitään antureita joka haistelee sytkäennakkoa. Malossin nokan ajoitus voi olla erilainen kuin muissa virinokissa ja tällä on merkitystä siihe mikä on paras sytkäennakko Malossin nokalle.
Kun moottoria viritetään rankemmin niin aina ei sytkäennakkoa lisätä automaattisesti, sytkä pitäisi hakea kohdalleen samalla tavalla kuin kaasarin säädöt.
Siksi korjaa olikin heittomerkien sisällä
23.8.2015 23:58
joo o onkohan vika startissa vai startin kytkimessä vai missä
otin startin irti nii pyöri ihan hyvin. no avasin silti ja katoin mitä sisältä löytyy nii aika paljo siellä jotai mustaa kökköä oli. puhistin ja pistin kii nii ei silti toimi
jumittaskohan joku startin kytkimes tai jottai ku välillä se pyörähtää hikisesti kerran ja sitte rele vaa vinkuu sillee jännästi vaa ei starttaa.. alkaa vähä jo vituttaa lykkiä aina käyntiin
24.8.2015 8:45
entä jos sun akusta on vaa puhti loppu
24.8.2015 14:13
miuhu kirjoitti:entä jos sun akusta on vaa puhti loppu
oon koittanu 3 eri akul joista 2 oli uusia ja ei auta
24.8.2015 14:54
Toimiiko puolipuristin? Missä kunnossa oli startin hiilet ja kollektori?
24.8.2015 15:01
Löytyykö Yamaha YZ 125 1986 eturattaan lukkolevyä enää mistään, mikä menis tähän pyörään?
24.8.2015 15:02
Murska kirjoitti:Toimiiko puolipuristin? Missä kunnossa oli startin hiilet ja kollektori?
juttu on se että puolipuristinta tässä virinokassa jonka laitoin ei ole mutta on toiminut silti sen ajan kun on ollut kii(1kk) sitte yks päivä ei enää toiminukkaa.
ja nuista hiilistä ja mitä siellä nyt on siis en oikee tiiä mitää
mitä ne hiilet on? onko ne palikat siinä jousien kanssa vai hä ja mikä kollektori
nii ja vakionokallakin koitin jossa oli puolipuristin päällä eikä toiminut
24.8.2015 15:41
Hiilet on jousien päässä ja kollektori on se pyöreä osa johon hiilet johtaa sähköä. Hiilikanavat pitää olla puhtaat ja hiilien pitää liikkua vapaasti, jos hiilet alkaa olla lopuillaan niin silloin oireet voi olla kuvailemasi kaltaisia. Toimii kädessä mutta ei rasituksen alaisena.