Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
4.9.2013 18:00
Mixutti kirjoitti:Mistäs voisi johtua että n. Kymmenen kertaa saa välillä polkasta ennenku lähtee? Viileät kelit? Onkko ihan normaali tai mitä sille voisi tehdäa
Ei ole mielestäni normaalia, toki pitää verrata siihen, kuinka monella polkaisulla lähtee normaalisti käyntiin. En itse ole huomannut nyt mitään eroa kelien viiletessä, useimmiten ekalla käyntiin ilman ryyppyä. Säädöt ovat suuri tekijä käyntiin lähtemisen helppoudessa/vaikeudessa. Jos pyörä on ollut pihalla, niin voi olla mahdollistakin, että noin huonosti lähtee käyntiin.
4.9.2013 22:06
onko vaihteisto mätä jos vaihteet välillä kloksahtaa nii saatanan kovaa paikoilleen, etenki pienimmät (1,2) vaihteisto öljyt vaihdettu 250km sitten ,
5.9.2013 10:08
Kirjoita nimi tähän kirjoitti:Mixutti kirjoitti:Mistäs voisi johtua että n. Kymmenen kertaa saa välillä polkasta ennenku lähtee? Viileät kelit? Onkko ihan normaali tai mitä sille voisi tehdäa
Ei ole mielestäni normaalia, toki pitää verrata siihen, kuinka monella polkaisulla lähtee normaalisti käyntiin. En itse ole huomannut nyt mitään eroa kelien viiletessä, useimmiten ekalla käyntiin ilman ryyppyä. Säädöt ovat suuri tekijä käyntiin lähtemisen helppoudessa/vaikeudessa. Jos pyörä on ollut pihalla, niin voi olla mahdollistakin, että noin huonosti lähtee käyntiin.
Kyllä normaalisti lähtee helposti käyntiin. Enkä säätöjäkään ole seosruuvia lukuunottamatta säädellyt, Voisko siitä johtua? Entäs vaikka ilmanputsari
5.9.2013 19:08
Kellään kokemusta vertexin männästä? Huhujen mukaan matalaviritteisempi ja peittäisi kanavia enemmän, mutta lieneekö totta? Vai onko kyse jostain minimaalisista eroista?
5.9.2013 21:17
Mixutti kirjoitti:Kyllä normaalisti lähtee helposti käyntiin. Enkä säätöjäkään ole seosruuvia lukuunottamatta säädellyt, Voisko siitä johtua? Entäs vaikka ilmanputsari
Seosruuvi vaikuttaa tyhjäkäynnin seokseen, eli vaikuttaa.
7.9.2013 17:49
Osaiskohan kukaan teistä viisaammista auttaa?
-08 vuoden TT hussessa jotain ihmeellistä vikaa sähköpuolella. Eli mittaristossa välkkyy numerot 1253 3.3 jos virrat eivät ole päällä, mutta sitten kun virrat kääntää päälle niin mittaristo pimenee kokonaan mutta valot toimii. Kaikkea olen koittanut mitä olen suinkin osannut D:... kiitos vastauksista jo etukäteen!
8.9.2013 17:24
Käykö husqvarna wr jarru- ja kytkinkahva sm 125 2010 malliin?
8.9.2013 17:36
Koko päivä ruuvattu kaasaria laihemmalle ja alkaa usko loppua että sitä enää laihemmallekkaan voisi laittaa...165 pääsuutin, neulan sokka ylimmässä lovessa prikka alla ja vakio tyhjäkäyntisuuttimella mennään että luulisi että alkaisi jo pikkuhiljaa kiertää kone mutta vieläkään ei kierrä aina kakkosvaihdetta tai varsinkaan ykköstä loppuun asti vaikka parannusta on tullut sitten isommilla vaihteilla todella paljon. Luulisi että käy jo ihan liian laihalla kun putkenakin on vielä arrowin tehari mutta silti yläkierroksilla on melkoista tukkoisuutta pienemmillä vaihteilla.
Eli mitähän tässä vielä pitäisi tehdä? Kukaan hullu ei varmaan 160 pääsuuttimella ole ajellut, mutta parannusta tuli jo paljon kun vaihdoin 170 > 165. Neulaakaan ei saa enää laihemmalle kuin tuon aluslevyn verran. Tyhjäkäyntisuutin ei taida mitään vaikuttaa tähän asiaan? Entä kannattaako vakioluistia kokeilla, en tosin löytänyt mitään eroa vakiosta ja tt-setin luistista silmämääräisesti. Entäs vakioneula, meneekö rikkaammalle vai laihemmalle? Vai voiko ongelma olla sytytyksessä ettei jostain syystä sytytä rikkaampaa polttoaineseosta?
8.9.2013 19:12
Luulisin, että jo tuossa vaiheessa jossain muualla vikaa kuin kaasarin säädöissä. Oot varmaan tulpankin jo vaihtanut? Niin ja itsehän ajelin vähän aikaa vakioluistilla täysitehosena enkä eroa toiminnassa huomannut, eli tuskin sekään on syy.
E: "Dellorton kaasuttimien neuloissa pieni luku tarkoittaa ohutta neulaa (rikas seos), kun taas suuri luku paksua neulaa (laiha seos). Esimerkiksi Dellorto PHBG: W01=erittäin rikas, W25=erittäin laiha." Vakioneulahan on D48 ja TT-neula on D50, joten tuon mukaan käy laihemmalla TT-neulalla.
8.9.2013 22:18
Rokkijumalaz kirjoitti:Koko päivä ruuvattu kaasaria laihemmalle ja alkaa usko loppua että sitä enää laihemmallekkaan voisi laittaa...165 pääsuutin, neulan sokka ylimmässä lovessa prikka alla ja vakio tyhjäkäyntisuuttimella mennään että luulisi että alkaisi jo pikkuhiljaa kiertää kone mutta vieläkään ei kierrä aina kakkosvaihdetta tai varsinkaan ykköstä loppuun asti vaikka parannusta on tullut sitten isommilla vaihteilla todella paljon. Luulisi että käy jo ihan liian laihalla kun putkenakin on vielä arrowin tehari mutta silti yläkierroksilla on melkoista tukkoisuutta pienemmillä vaihteilla.
Eli mitähän tässä vielä pitäisi tehdä? Kukaan hullu ei varmaan 160 pääsuuttimella ole ajellut, mutta parannusta tuli jo paljon kun vaihdoin 170 > 165. Neulaakaan ei saa enää laihemmalle kuin tuon aluslevyn verran. Tyhjäkäyntisuutin ei taida mitään vaikuttaa tähän asiaan? Entä kannattaako vakioluistia kokeilla, en tosin löytänyt mitään eroa vakiosta ja tt-setin luistista silmämääräisesti. Entäs vakioneula, meneekö rikkaammalle vai laihemmalle? Vai voiko ongelma olla sytytyksessä ettei jostain syystä sytytä rikkaampaa polttoaineseosta?
Vähän samaa ongelmaa oli minullakin vähän aikaa sitten ja selvisi, kun aukaisin ilmaruuvia reilusti enemmän auki. Ettei vain olisi ilmansaanti jostain syystä rajoittunut? Mikä on tulpan väri?
8.9.2013 22:53
Mites tuo '07 mallin vakiokaasari säädetään laihemmalle? Husse on aivan helvetin tukkoinen 175 pääsuuttimella. Ei keuli kaasusta, röpöttää aivan saatanasti eikä huippujakaan kerää kuin 115. Pyörä on täysitehoinen CR putkella.
8.9.2013 23:28
Kokeile suuttimeksi 170 tai 165 ja nosta neulan sokkaa lovi tai kaksi ylemmäs tarvittaessa.
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen
10.9.2013 0:05
-11 husse leipo ja kiinni on tt putki ja tt kaasarin osat mutta psuuttimessa on jotain häikkää kun tt setin mukana tuli joku 142 ja pistin itse sinne ps 152 ja ts 38 mutta röpötti ihan helvetisti ja tulppa kastu ja sammu koko ajan kun vähänkin kaasua nosti. Vaihdoin ts 34 ja sitte alko pelittämään. Olen kuitenkin lueskellut teidän suuttimianne jotka on 170 ja 175 joten johtuiko leipominen aivan liian pienestä suuttimesta?
10.9.2013 15:39
Mahdollisesti. Vaikka pääsuutin olisi kuinka pieni tahansa, ei se poista röpötystä jos neulan sokka on liian alhaalla. 165 pääsuutinta pienempää ei kannata laittaa, jos ei varmasti tiedä mitä on tekemässä. Toki pyöräkohtainen asia mutta tuota 165 voi pitää ikään kuin "rajana" ja neulan sokan säätö on helppoa eikä maksa mitään, sitä kannattaa aina kokeilla ennen kuin menee suuttimia vaihtelemaan.
10.9.2013 18:25
Mistä saa tilattua Dellorto Racing VHSB 38 imukauloja , että sais laitettua husqvarna sm 125: seen kiinni ?