Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

27.1.2013 14:47

MlETTINEN kirjoitti:Joku 800 € oli mielessä budjettina, voihan enemmänkin laittaa mutta olis kiva jos jäis vähän rahaa bensoihin ja mahdollisesti vakuutuksiin. Hoonaamista tai porausta ei tarvi tehdä, sylinteri on kunnossa (yhdessä kohdassa pienen pientä kulumaa). Mäntä menee mitä todennäköisemmin vaihtoon, koska oli ihan musta - en ole ihan varma mistä johtu, mutta sylinterin tiiviste oli rikki ainakin. Kiertokanki ei heilunu kuin joku millin tai pari sivuttain.

Eli siis motonetistä kulutusosat ja renkaat ulkomailta? Mistä niitä putkia sitten saisi (tiedossa on: motot.net, storm, duell, nettivaraosat, 24mx, scatter ja motonet. - mitä muita niitä on, saisko tehareitakin ulkomailta - saksasta ehkä)

Voisin itseasiassa tehdä topicin mun pyörästä tonne kevariprojekti-keskusteluihin kun ehdin, sais ehkä paremmin apua sitten tarvittaessa, kun on kuvia mitä näyttää.

Putken ostat käytettynä. Renkaat saat suomesta! Kokeileha kangen pystyvälys kans.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.1.2013 22:39

Joos, siis ei niitä renkaita ulkomailta tartte tilata, mutta sieltä saa hyvät renkaat halvalla :)
Ketjurataspaketti motonetissä 50e.
Tulpaksi suositttelen NGK;n B8/9EG -tulppaa, kestänyt tosi hyvin verrattuna johonkin ES;ään ja maksaa vain noin kaksinkertaisen summan.
Janikaasalaiselta tais saada täydellisen tiivistesarjan 35e ja yläpäähänkin 25e. Stefatkin löytyy varmaan sieltä.
Jarrupalat ja ilmanputsarit saa vaikka biltemasta.
Mäntä kanttis tilata ulkomailta, saa rutkasti halvemmalla.

Ebaysta löytyy vaikka mitä, tosin monesti postit on jotain järkyttävää :) Sieltä saa putkiakin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.1.2013 22:56

Eiköhän se pyörään suositeltu, puolet halvempi ES tulppa oo ihan hyvä kunhan on kaasari säädöissän niin ei paskoonnu ne tulpat jatkuvasti :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.1.2013 23:15

Stefat ei tuu tiivistesarjan mukana, proxin kampiakselin stefasatsi maksaa jonku 20e. Sitten mielellään häiriösuojattu tulppa eli BRxXX. Putki uuten saksan ebaysta niin postit ei ole huomattavasti suomen sikailuhintoja kalliimmat ja osta mielellään joku laadukas vakiota vastaava putsari vakiokoteloon. Sille on sama onko es vai cs ne tulpat kyllä kestää jos on säädöt kohillaan ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.1.2013 14:14

Kiitoksia aikasemmista vastauksista - pari kysymystä olis vielä;

Minkä kokoset rattaat olisi ideaalit, kun pitäisi saada vääntöä enemmän, mutta kuitenkin huippunopeus olisi siellä 110 km/h paremmalla puolella? Sekä mitä eroa on "normaaleilla ketjuilla" ja sellaisilla, joissa on O-renkaat? Kannattaako maksaa enemmän jälkimmäisistä?

Tietääkö kukaan mistä saisi maaleja katteita varten (ruisku ja kompressori löytyy jo)? Rungo yms. menossa näillä näkymin Lahden Propintaan jauhemaalattavaksi..

Ja mikä ton "general errorin" aiheuttaa, kun koittaa katsoa esim. kuvia motot:in sivulla?

Jaa edu kuinka sulla renkaat (2) makso vaan satasen? Kattelin mynetmotosta, Eikä kyllä kahta rengasta saa sillä rahalla.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.1.2013 14:15

Runko* :s

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.1.2013 21:12

YOUR SHOPPING CART

Pos. Article Price (€) Quantity Total (€)
1 CONTINENTAL / 4.10 - 18 XL TT 66P M S TKC 80 43.39 € 43.39 €
2 CONTINENTAL / 80/90 - 21 TT 48Q M S TKC 80 36.69 € 36.69 €
Total without VAT: ... 80.08 €
+ VAT : ... 14.41 €
+ Shipping : ... 25.00 €
General total : ... 119.49 €
We send the tyres from Germany ...
... the Price includes VAT


Postikuluineen 120e, tosin eihän tuossa sisärenkaita ole mukaan laskettu. Kuitenkin pelkät renkaat alle satasella.



Ja _rieska_ en ole väittänykkään, että stefat tulee tiivistesarjan mukana, vaan ne saa samasta paikasta, eli kaasalaiselta, esimerkiksi.

Ilmanputsarina tuo Bilteman tarvike sopii varsin hyvin. Ei päästä juuri paskaa lävitse, kunhan muistaa välillä pestä ja öljytä putsarin ilmansuodatinöljyllä.

Varmasti se ES-tulppa toimii, siitä ei ole epäilystä, mutta toki EG on parempi. ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.1.2013 0:30

Millä perusteella EG on parempi? :D Ittellä ainakin toimineet aivan samalla tavalla, mutta ES tulpat jostain syystä kestäneet paremmin(tosin nyt käytössä denson EG:stä vastaavat ja tuntuvat kestävän NGK:ta paremmin).

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.1.2013 17:34

Vähän mutuilua, mutta antaa paremman kipinän ja kestää paremmin. Kipinän paremmuus perustuu siihen, että keskikärki on eri materiaalia ja ohuempi. Kestävyys taas omiin kokemuksiin.

Siinä syy valita NGK B8/9EG Eeässän sijaan. Ainakin itselle ihan pätevät perustelut, ei noita nyt niin turhan usein tartte uusia, että muutaman euron hintaerolla olisi merkitystä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.1.2013 23:52

Se kärki ei karstoitu niin helposti.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.2.2013 21:08

Hei minulla on tuolla tallissa tzr ja pojat tuolla tessu topikissa ei oikein osaa auttaa nuissa ylikoon männissä. Elikkä pitäisi saada 58.51(jos mittasin oikein :D) kokoinen mäntä mutta en ole löytänyt? :O Edellinen on proxin mutta ei ole tietoa mistä ostettu.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.2.2013 21:21

tolonext kirjoitti:Hei minulla on tuolla tallissa tzr ja pojat tuolla tessu topikissa ei oikein osaa auttaa nuissa ylikoon männissä. Elikkä pitäisi saada 58.51(jos mittasin oikein :D) kokoinen mäntä mutta en ole löytänyt? :O Edellinen on proxin mutta ei ole tietoa mistä ostettu.

Eipä löydy noin isoja mäntiä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.2.2013 21:31

Moposportilta kyllä saa ja oisko ulkomailta saanu jotain laadukkaampaakkin (wössner?) tuon kokosina...

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

6.2.2013 18:49

mikähän mun dt s starttia vaivaa kun ei suotu toimii, vaihon sisäänn just uudet hiilet mutta ei toimi viäkään. solenoidi vaa napsahtaa akkua koitettu latailla mutta ei lähe pyörii mitä konsteja tohon vois viä olla? ja mites ne pienet jouset kuulus tonne asentaa kuuluuko ne sinne kuppiin siinä semmosessa muovi rinkulassa mikä tulee kahella ruuvilla siihe startin runkoo kii? ja mites sitte kun mullaon vähä jäähytys nesteen seassa öljyä nii onko mulla sillo kannentiivisteessä jtn vikaa?

voisko joku vastata mielellään nopeesti jos vaan vähä osais neuvoo.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

6.2.2013 19:40

Startista en osaa sanoa, mutta jos jäähynesteen seassa on öljyä niin syynä luultavasti kannentiiviste tai vesipumpun stefa.