Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2-T tekniikka ja viritys

21.8.2011 14:12

Imuvuoto, tk ruuvi löystyny , kaasuvaijeri jumis,

Re: 2-T tekniikka ja viritys

25.8.2011 19:19

ite ihmettelin ku ei pysyny kans tyhjäkäynnil sit huomasin että ryyppyvaijerin ruuvi oli löysällä.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

29.8.2011 20:42

missähän vikaa kun alakierrosten-keskikierrosten kohdalla 1 ja 2 vaihteilla röpöttää ja ei ota kierroksia juuri ollenkaan. isommilla vaihteilla kulkee mutta kun päästää kaasun ja laittaa takasin niin saattaa vähäsen booata.
Kaasutin Keihin PJ 36 tai 37 suuttimina 65,85,185
Tulppa uusi, kaasutin ja läpät puhdistettu.
Ja suuttimia en ole vaihdellut.
Kyseessä vanha tm.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

29.8.2011 22:23

Neulasta laihemmalle pykälä tai kaks. Ja tarvittaessa PS vähän isommaks.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

3.9.2011 18:18

proppu kirjoitti:Neulasta laihemmalle pykälä tai kaks. Ja tarvittaessa PS vähän isommaks.


Neulaa ei voi säätää, eli pienempi suutin?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

3.9.2011 19:00

Retox kirjoitti:
proppu kirjoitti:Neulasta laihemmalle pykälä tai kaks. Ja tarvittaessa PS vähän isommaks.


Neulaa ei voi säätää, eli pienempi suutin?


Neulaa ei voi säätää ?? kai sen neulan kuitenki irti saa ?? sinne alle ohut rikka nii säätyy se silläkin.

neulan ja pääsuuttimen säätöalue on aivan eri, ei kannata es yrittää pääsuuttimella puolen kaasun röpötyksiä tai matalien kierroksien booauksia yrittää säätää. menee ylärekisteri sitte aivan pieleen.

Kuva

Re: 2-T tekniikka ja viritys

4.9.2011 21:25

Johani kirjoitti:
Retox kirjoitti:
proppu kirjoitti:Neulasta laihemmalle pykälä tai kaks. Ja tarvittaessa PS vähän isommaks.


Neulaa ei voi säätää, eli pienempi suutin?


Neulaa ei voi säätää ?? kai sen neulan kuitenki irti saa ?? sinne alle ohut rikka nii säätyy se silläkin.

neulan ja pääsuuttimen säätöalue on aivan eri, ei kannata es yrittää pääsuuttimella puolen kaasun röpötyksiä tai matalien kierroksien booauksia yrittää säätää. menee ylärekisteri sitte aivan pieleen.

Kuva



Viimeks ku tutkailin nii näytti siltä että ei lähe neula irti ollenkaa, heiluu kyllä.
Pakkohan sen olis irrota? mutta luistin on juminu pari kertaa, kulunut sivuista, lie nuo PJ:t paskoja kaasuttimia?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

5.9.2011 19:06

Ei ne sitten ole huonoja jos osaa laittaa säätöihin, esim cr:n säädöillä ollut pj34 toimi täydellisesti dt:ssä kun ruuvasi ilmaruuvia hieman aukipäin ja sääti tyhjäkäynnin uudestaan ;)

Muutenkin tyhjäkäynti on helppo säätää, ja sille on oma piirinsä. Luisti ei siis nouse ruuvatessa tyhjäkäyntiä :)

Seoksethan toimii myös kierrosten mukaan täyskaasulla niin, että tehopiikillä seos laihenee ja ylikierroksilla rikastuu.

Jos pyörä toimii hyvin ja kiertää yli tehopiikin, voi suutinta hiukan isontaa tehon kärsimättä niin ei käy tehopiikillä ajossa männälle huonosti 8)

Re: 2-T tekniikka ja viritys

5.9.2011 21:49

Ostakkeehan pois tollanen 34 Mikuni. Itsellä ei ole kauheasti enään säätöintoa kun tk suuttimet ei vaan voi ikinä tulla postista :) Mukaan ps 200 240 260 270 340 380. ja tk 25. pien pala lohjennut luistin alareunasta mutta se ei menoa haittaa :D

Re: 2-T tekniikka ja viritys

6.9.2011 16:08

hussessa on 1 renkainen mäntä ja cagivassa/apriliassa 2rengasta.

Löytyis 1 ylimääränen cagivaan tarkotettu männän rengas niin viittiikö sen laittaa husseen? kuinka tasan tarkallee sama poraus pitäis olla? jos vaan uppoo ja näyttää hyvältä niin voi laittaa?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

7.9.2011 9:50

NSR:ään iski vikaa, eilen olin sadesäällä ajelemassa kun olin niin ei kiertänyt enää piikille, ja hirveä savupilvi seurasi perässä. Vaihdoin sitten piperin vakioputsariin + PS pienemmäksi ja neulaa laihemmalle. Sama vaikutus, seuraavaksi kokeilin pestyllä + öljytyllä piperillä + isompi PS eikä kierrä vieläkään, ja savuttaa pirusti. Mikähän nyt on vikana? Tulppa vaihettu ja kaasarin säätöjä muuteltu muttei auta...

Re: 2-T tekniikka ja viritys

7.9.2011 16:32

SuperRKO kirjoitti:ja hirveä savupilvi seurasi perässä

Kampiakselin stefa luultavasti kytkimen puolelta pettänyt. = Polttaa vaihteistoöljyjä.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

13.9.2011 4:39

Hei, joskus ihmettelin kun ei omassa pyörässä ollut vakioputkessa E-hyväksyntää että mistä lähtien sellanen on vaadittu, kukaan ei vastausta tuntunut tietävän joten löysin tällasen, toivottavasti tästä on jollekkin muullekkin joskus höytyä: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1186.0;wap2

Ennen 1.1.1991 käyttöönotetuilla moottoripyörillä ei ole alunperinkään ollut päästövaatimuksia, joten niissä mittausta ei tarvita lainkaan.

jos moottoripyörä ei ole tyyppihyväksytty niin Äänenvaimentimen E-merkintää ei vaadita (toki sellainenkin kelpaa)

Muutoskatsastusvelvollisuus

Jos moottorin teho ei kasva enempää kuin 10 %, moottorin muutoksia ei tarvitse muutoskatsastaa.

(oma pyöräni ei ole tyyppihyväksytty, rek-otteessa tyyppihyväksyntä kohta tyhjä, vm-1990 :) )

Näillä perustein ei poliisi teharin takia voi tieratsiassa viedä kilpiä jos tehot pysyy pers tuntumalla rajoissa, harvemmin dynoa kantavat mukana, ja pakoaukonsäätimen saa sähköisesti lukittua kiinni niin ei kierrä piikille :)

Re: 2-T tekniikka ja viritys

19.9.2011 6:28

käykäähän katsomassa kuvia sylinteristäni, ja antakaa diagnooseja :D

Re: 2-T tekniikka ja viritys

19.9.2011 8:17

Retox kirjoitti:käykäähän katsomassa kuvia sylinteristäni, ja antakaa diagnooseja :D
Leikkasi kiinni kun kävi laihalla?