Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
16.7.2009 19:45
Katoppa piruttain minkä kokonen pääsuutin siel on? Tuu sit sanoo minkäkokonen ku oot selvittäny..
möyhännes kirjoitti:Moro!
Mikähän mahtaa olla teesarissa vikana, kun yläkierroksilla alkaa pätkimään, ihan kuin ei sytyttäis? Vikä tuli yhtäkkiä, olin ajamatta 3 päivää ja siinä välissä ilmesty.. Kaasarin oon putsannu, ilmanputsarin myös, tulpan uusinu, ypvs:sää säätäny, mut mikää ei tunnu toimivan... Tyhjäkäynnil toimii normaalisti, myös ennen piikkiä, mut sit se alkaa pätkimään?
harkkaluvatki alkaa kohta mennä pois voimasta perkl.. tarviis nopeesti jeesausta! Voiko vika olla ypvs:ässä? Ilmanputsari on pipercrossi, suuttimista ei tietoo
Niin ja toimiiko Y.P.V.S. jos akku ei skulaa?
Ja sain setvittyä niitten suuttimien kanssa:D260 oli paras!:) Oli kyllä vähän epäonnea ku meigäl on NIIN iso haba et vedin ekan suuttimen poikki räikäl ku yritin kiristää
(kiristin siis liikaa)
Onneks faija o töis metalli alalla ni se toi semmosen vasta**** työkalun millä ne kierteet otetaan pois:)
Ei vaan ollu tyhjäkäynti suuttimia moposportissa tohon ni olisin huomen menos ostaa ni mis pk-seudul niit ois?Yamaha-Center??Ja onko toi 30 tyhjäkäynti suutin liian pieni? Nyt sisällä se vakio 23 ja sammuu heti ku laittaa kytkimen pohjaan ja ei anna kaasua(kokeilin endoa
)
16.7.2009 20:42
minkähän kokoista suutinta kannataisi kokeilla kun aijon laittaa kiinni tehoputken ja vapaammin virtaavan putsarin? tällä hetkellä puörässä on ypvs käytössä ja kait muut kurit poissa jos sellaisia onkaan nykyistä suuttimen kokoa en tiedä kun en ole viitsinyt purkaa kaasaria
16.7.2009 21:08
joo se suutin on 180, eli tt-suutin? ennen se toimi täydellisesti, nyt ei enää. tänään putsasin kaasuttimen kolmannen kerran (oikeen paineilman kanssa), säädin ypvs:n ja uusin kaikki bensaletkut eikä vieläkää auttanu perkl
16.7.2009 21:37
Oman Tetsarin huoltohistoriassa luki että "suurten kierrosten käyntihäiriön aiheuttaja oli suurten kierrosten kela (tai joku sellanen, nyt ei muista, ja se saamarin huoltohistoria lappukin on kadonnut
)
E=Suurten kierrosten puola se olikin. Semmonen professori sen oli vaan ennen omistanu että en siltikään tiedä oikeen että mitä osaa sillä tarkoitetaan. Tyyppi kun oli merkannut huoltohistoriaan MP-öljyn laadunkin "MP-öljy, matalakitkainen, lisäaineistettu"
16.7.2009 21:43
Jaa-a, missähän moinen sijaitsee
joo se vika on varmaan sit siel sytytyksen puolella, pitää jatkaa selvittelyä
16.7.2009 21:58
Tai ootko ihan tulppaa koittanu vaihtaa tai käännelly seosruuvia? kannattaa myös katella ne kaikki johdot ja vaihtaa tulpanhattu varmasti kunnossa olevaan.
16.7.2009 22:01
tulpan oon vaihtanu, seosruuvia säädelly, ei auta, mut ehkä pitäis uusii tulpanhattu ja/tai -johto?
16.7.2009 22:34
kannattaa joo vaihtaa, niitäkin kuulunut joskus menevän rikki ja aiheuttaneen juuri tälläisiä mystisiä vikoja
16.7.2009 22:44
mutta se tulpanjohto on kyl tiukasti kiinni siel puolas, oisko jotai konstii mil saada pois?
16.7.2009 23:28
pyörittämällä? Voithan sä ensin koittaa vaihtaa pelkän hatunkin
16.7.2009 23:57
Niin kellään tietoa mistä saa tyhjäkäynti suuttimia pk-seudulta?? Ja onko tuo 30 tarpeeksi iso jos pääsuutin on 260?
17.7.2009 8:32
Just luin korjausopasta (oli kylläkin englanninkielinen) mut ymmärsin et suurille ja pienille nopeuksille ois eri käämit? Jos se suurien nopeuksien käämi on hajalla... Ja tulpanjohto on kiinteesti siinä puolassa, pitää hommaa uus puola JOS se johto on hajalla.. Hohhoijaa
Mut kiitti kuitenki avusta
17.7.2009 9:04
No sitä just siinä huoltohistoriassakin tarkoitettiin.
Mutta vaihda ensin se tulpanhattukin
17.7.2009 17:54
vaihdoin tulpanhatun eikä auttanu
nyt alkaa jo oikeesti vituttaa mut mitätpä sille voi, vanhoja pyöriä ja niihin tulee vikoja
17.7.2009 22:33
möyhännes kirjoitti:vaihdoin tulpanhatun eikä auttanu
nyt alkaa jo oikeesti vituttaa mut mitätpä sille voi, vanhoja pyöriä ja niihin tulee vikoja
Ettei sulla oo bensassa vikaa, vanhaa tai vettä päässy sekaan. Itellä pätki detukassa yläkierroksilla pirusti eikä ottanu kiekkaa ku 6000. Pari kertaa putsailin kaasarin peräjälkeen nii alko toimia.