Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
12.8.2012 22:57
Miten kampiakseli on paras laittaa paikoilleen? Tuleeko toimimaan jos vetää vaan lohkot väkisin kiinni pulteilla? Vai kannattaako hakata vaikka kumivasaralla?
13.8.2012 8:22
No siis mitään ei vedetä väkisin vaan pikemminkin pikku hiljaa ne pultit kiinni ja tasaisesti joka suunnasta, niin ei ole niin väkivaltaista. Ja kokeile pyöriikö se kampiakseli nätisti vai tuntuuko että jumii johonkin ja sitten naputtelet sillä vasaralla sen kampuran niin että se pyörii hyvin.
17.8.2012 15:43
Onko ihan normaalia että kun pakoaukosta kurkkaa niin mäntä on sivuilta reilusti tummunut?
24.8.2012 16:24
Osaisko joku täällä kertoa tuosta hussen mekaanisesta pakoaukonsäätimestä että mihinkä asentoon tulee laittaa se osa joka tulee kytkinkopan sisään, kun ei meenaa toimia pa-säädin jos kasataan vähänkin väärässä asennossa?
25.8.2012 6:51
kermakoira kirjoitti:Onko ihan normaalia että kun pakoaukosta kurkkaa niin mäntä on sivuilta reilusti tummunut?
No on ja ei, riippuu miten paljon männälläsi on ajettu. Kyseessähän on siis ohivuoto eli männänrengas on syystä tai toisesta kulunut/katki/särki. Eli jos mäntä on paljon ajettu, rengas on kulunut ihan syystäkin väljäksi.
26.8.2012 22:45
Ajettu n. 11,5tkm. Uskaltaako tuolla viellä tän syksyn ajella vai pitäskö heti rempata?
26.8.2012 22:48
Sen verran pieni homma männänvaihto, että tekisin sen vaikka jonain sadepäivänä kun ei oo muuta tekemistä
E: tosin yammun koneen männällä ajaa yleensä helposti sen 15tkm..
27.8.2012 10:09
Jep, ainoo vaa ku ei oo autotallii tai autokatosta ni hauska tossa metrin päähän seinästä ulottuvan katoksen alla sateessa duunailla
27.8.2012 22:34
No sitten eriasia
Otat vaikka jonku kaveris kans, jolla on katos/talli joku päivä hommaks. Ei tossa vaiheessa nyt hirvee kiire homman kanssa ole.
7.9.2012 20:10
Noniin nyt lähiaikoina olis sen rempan aika, pitääkö sylinterin muttereihin laittaa kierrelukitetta sitten ku kasaan sen? Entäs kannen muttereihin? Pelkkä kannentiiviste vai jotain massaa siihen lisäks?
9.9.2012 22:09
Voi laittaa kierrelukitetta, mutta kestää hyvin ilmankin..
Laita vaan suosiolla pelkkä tiiviste ja muista kiristää oikein eli ristiin kansi.
10.9.2012 20:24
Mitäs pitää ottaa huomioon ku vaihtaa männän cagivaan? Eka kerta niin ei oikeen kokemusta. Ja kun on kanttalaskettu vaikuttaako mitenkään? ja viel mikä olis hyvä mäntä ja mistä sais?
17.9.2012 21:35
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen että miten tämmöset laakerit irroitetaan lohkosta
http://www.yamahamotorcyclespares.co.uk ... SION&uID=0 tuo 9 numero, ne on siellä lohkossa silleen ettei pysty toiselta puolelta painaamaan/lyömään pois. Ei oo viel ollu tarvis vaihtaa tommosta laakeria mutta tulevaisuudessa voi olla
17.9.2012 22:55
jalkapyörä kirjoitti:Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen että miten tämmöset laakerit irroitetaan lohkosta..
Montakin konstia. Itse olen hitsannut laakeriin tylysti pultin kiinni ja sitten vetänyt laakerin pois holkilla, prikalla ja mutterilla. Jälkimmäisten tilalla voi käyttää myös liukuvasaraakin.
E: Neulaholkki siis nimeltään tuo laakeri.
http://www.kentso.fi/prebeo/group/neula ... kit-hk/159
18.9.2012 17:44
Toinen kikka on hitsata laakerikoolin sisäpinnalle pari heppiä migillä niin se jotenkin kutistuu ja melkein tipahtaa pois.
Dremelillä lähtis kanssa.