Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

3.10.2012 18:24

Jooh aattelin kysellä jotai neuvoa ku on tommone leiponu romuräsä vuosmallia -96... Elikkäs ois entine omistaja nii taidokas ollu et saanu kuusiokolo pultit pyty kantee kiinni ja kuusiokolot on nii pyöreet ettei niit saa auki millää... Et kellää ois hienoa neuvoa et mite saan ne pyty kannen pultit irti ku ei meinaa aueta vaikka mitä koittanu, ku nii jämäkästi kiinni :P

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

3.10.2012 21:13

Pystyiskö joku mittaamaan lyhentämättömän kurilaipan pituuden?En oo varma että onko oma lyhennetty (24mm pitkä).Bensan kulutus ainakin tuntuu aika kovalta.Jos on lyhennetty nii voisko sitä muokata jotenkin että sais pikksen bensan kulutusta pienemmäks (jouluna saan vasta raven) esim:prikoilla tai muulla välipalasella laipan ja sen millä se tulee kiini sylinteriin niin väliin?Tai jos jollain on ylimääräsenä niin mulle kelpaa kurilaippa :)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

4.10.2012 20:02

Mikäs tossa räsässä on kun aina välillä sammuu ajossa ja lähtee noin kymmenen minuutin päästä kuin palmun alta? Pyörä on vm 06

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.11.2012 18:18

RS VM.-08Oisko uuden männän ja sylinterin paikka? Männällä ajettu tarkalleen 7800km. Sylinterillä ajettu 18300km. Kuva on karun näköinen mielestäni ainakin mäntä...nuo jäljet hieman huolestuttaa, mutta ei ole ainakaan mitään merkkejä mistään viasta, toimii kuin unelma. Toinen juttu ois että toi kuvan näkymä RAVEN laippa (vedetty ylös) ei ole mielestäni aivan katossa, koska kun saapuu aukeamiskohdalle (8100rpm) kiertää hyvin n.11500rpm ja sit stoppaa, kun ennen kiersi 13000rpm ja kulki 180kmh. Vaijeri on väärin? Jos kuvaa zoomaa niin näkee pienen kaaren vielä katossa. Toivottavasti uus vaijeri korjaa asian koska piikki 13000rpm asti oli kyllä jotain niin uskomatonta! :itku:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/32296_544512768908491_1145550419_n.jpg

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

12.11.2012 20:30

DOGI kirjoitti: Et kellää ois hienoa neuvoa et mite saan ne pyty kannen pultit irti ku ei meinaa aueta vaikka mitä koittanu, ku nii jämäkästi kiinni :P


Hitsaa jumiutuneen pultin päähän uusi pultti ja kampea siten auki:) toimiva kikka

No sitten.. Minkälaisia välityksiä herra suosittelee ravelliseen, kurittomaan tt räsään? Tänhetkiset välit on 16/40

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.11.2012 17:10

no nehän on hyvät

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

7.12.2012 0:06

RS125 VHM Racing Cylinder Head For Use With A Std Dome Piston <- Toi VHM kansi siis käy normaalin männän kanssa? Onko tosta nyt sitten miten paljon tehonmuutosta verrattuna vakiokanteen? :D Pitäis saada viel lisää vetoja, kun V-forcen läpät, 34mm kaasari, rave, arrowi ja piperin paneellifiltteri ei vielä riitä.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

7.12.2012 0:08

Juu, tuo on juurikin se vakiomännälle passaava. Kyllä sillä kuulemma heposen tai pari saa lisää ;)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

7.12.2012 20:24

Kun tossa mun säxättimessä on (oletettavasti) sama sytkäjärjestelmä kuin euro3 räsässäkin, niin aattelin kysyä, että käykö tolta sivulta http://pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_RS125_Electrical_.html saatava zeeltronicin säädettävä sytkäboksi helpostikkin? Ja kuinka vaikeaa ohjelmoida, jos hommais tollasen varaboksiks jos käy jossai kaupungilla, jossa paljon poliiseja :) Sorry, ei ollu välttämättä kaikkein selvimmin kirjoitettu :D

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

8.12.2012 0:17

ei poliiseja kiinnosta kevarit... Mutta saahan tolla vissii vähä tehoo tai jotai. kannattaa kysellä esajuppelilta tuosta, hänellä on ollu räsässä tuo poksi vissii ;)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

8.12.2012 0:40

^^jaani^^ kirjoitti:ei poliiseja kiinnosta kevarit... Mutta saahan tolla vissii vähä tehoo tai jotai. kannattaa kysellä esajuppelilta tuosta, hänellä on ollu räsässä tuo poksi vissii ;)


Kyllä niitä pääkaupunkiseudulla kiinnostaa, joitain kovastikkin :D

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

8.12.2012 3:19

Empä itte oo vielä törmänny poliisiin jota kiinnostas kevarin tehot ja tasan kerran sellaseen jota kiinnostaa mopon huiput :D turha tollasta on poliisien takia hankkia..

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

8.12.2012 14:32

No taidankin sitte ostaa vaan TNT:n 30€ kierrosrajoittimen :D

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

6.1.2013 15:53

Kesäksi laittamassa aprilia rs 125 -09 tietääkö kukaan miten tuo arrowin putki käy vakio äänenvaimentimeen :D ? onko näissä räsissä paljonki vikaa ?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

6.1.2013 18:21

Pakoputkessa olevat änkän pulttireiät ovat toisten päin eli ei mene samalla tavalla kiinni. Kun katot siihen änkän kiinnitykseen niin siinä on yksi pulttireikä alhaalla ja kaksi alhaalla tai toistepäin. Arrowin paisarissa ne reiät on eripäin eli periaatteessa Aprilian vakioänkkä menisin siihen mutta vain väärinpäin. Tosin se ei millää mahdu siihen koska ottaa kiinni kiinnityskorvaan johon änkän panta tulee kiinni.

Änkkä mahtuu kyllä jotenkuten kiinni vinossa mutta ottaa silti kiinni jalkatappirungossa olevaan kiinnityskorvaan eikä änkän pantaa saa enää kiinni mitenkään.
En myöskään ole ihan varma että onko vakioäänenvaimennin yhtä hyvin virtaava kuin arrowin..?

Itse ajoin kyllä 2tkm änkkä vinossa ja kankaan palanen siinä änkän ja kiinnikekorvan välissä jottei änkkä naarmuntunu. Ei mikään kaunis viritys joten suosittelen hommaamaan myös sen änkän. Ja muista ostaa pyöreä kevlar-änkkä jossa on se loppupilli, siinä on arrowin paisarin kanssa sopivat kiinnitykset. Arrowin Mini Thunder änkkä sopii vain vakiopaisariin.