Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
29.8.2011 17:40
No alkuun voisi koittaa tuolla venttiileiden säädöllä, kun viime kerrasta sitä aikaakin on... Eli siis kysytään sellaista: miten venttiileiden säätö tapahtuu? Eikös se ole niin, että se onnistuu ihan kotikonstein, vai pitääkö viedä jonnekkin korjaamolle säädätettäväksi/korjattavaksi?
29.8.2011 21:07
Miten helposti menee venttiilit sekasin jos vaihtaa nokka-akselin, racing putken ja katkaisee rajoittimen johdon?
30.8.2011 17:28
Ei se jenkarajoitin siellä turhaan ole. Jos paljon liikaa kierrätät vakiojousilla niin saattaa tulla ongelmia. Tuskin virinokallakaan tehoalue nousee niin ylös että lisäkierroksista on edes mitään hyötyä..
30.8.2011 20:21
Entä jos laittaa nokan ja putken pelkästään? Ku maahantuoja väitti et tulis noin 20hv
30.8.2011 22:08
Mikä pyörä?
31.8.2011 17:00
Hm crm f125x
31.8.2011 23:53
Nokka ja putki ja kaasarin säätö on varmaan aika hyvä resepti! Jos vakiona on 11kw niin ei välttämättä jää kauas 20hv. Muutamasta lisähevosesta en välttämättä kuitenkaan montaa sataa euroa maksaisi
.
1.9.2011 16:40
Se on kyl totta. Mut tekis mieli vähä lisää potkua
1.9.2011 21:58
juza-- kirjoitti:Se on kyl totta. Mut tekis mieli vähä lisää potkua
Jos on varaa ostaa tuollainen pyörä niin ei siinä parin satasen häviämistä luulisi huomaavankaan
. Nokka muuttaa myös koneen käytöstä yläkireämmäksi joka tekee kiihdyttelystä hauskempaa mutta hyötyajon hankalammaksi.
4.9.2011 2:59
Onko WeeRaan mitää muuta viri nokka-akselia ku toi Malossin ku se käy vaa ton 180cc kitin kans?
Eli onko muuta merkkiä ku tota?
5.9.2011 3:46
Arrowww kirjoitti:Onko WeeRaan mitää muuta viri nokka-akselia ku toi Malossin ku se käy vaa ton 180cc kitin kans?
Eli onko muuta merkkiä ku tota?
tuleehan se vakiokanteen kuitenkin se malossin virinokka, sylinteri vaan vaihdetaan 180cc eli käy kyllä 125cc kanssakin, en tiiä sitte riittääkö 125 männässä venttiilitaskujen syvyys. voithan kasata ilman kannentiivistettä virinokalla, venttiilitaskuihin sinitarraa, pyöräyttää koneen ja mittaat riittääkö, jos ei nii koneistaa vaikka millin syvemmäksi vakiomännästä niitä taskuja
http://www.youtube.com/watch?v=jaxucrs2 ... re=related 2:22
5.9.2011 19:36
Johani kirjoitti:Arrowww kirjoitti:Onko WeeRaan mitää muuta viri nokka-akselia ku toi Malossin ku se käy vaa ton 180cc kitin kans?
Eli onko muuta merkkiä ku tota?
tuleehan se vakiokanteen kuitenkin se malossin virinokka, sylinteri vaan vaihdetaan 180cc eli käy kyllä 125cc kanssakin, en tiiä sitte riittääkö 125 männässä venttiilitaskujen syvyys. voithan kasata ilman kannentiivistettä virinokalla, venttiilitaskuihin sinitarraa, pyöräyttää koneen ja mittaat riittääkö, jos ei nii koneistaa vaikka millin syvemmäksi vakiomännästä niitä taskuja
http://www.youtube.com/watch?v=jaxucrs2 ... re=related 2:22
Aattelin iha käydä asennuttamassa et tekevätkö samal ton jos maksaa vaan lisää?
Paljo auttaa sit PC:n ja arrowin kokoputkiston kans?
9.9.2011 16:33
Ybr/senda/xt/yms kompleksiin osia:
http://www.motot.net/talli/osat/id27165/Saa tarjota/ehdottaa vaihtoa tai mitä nyt ikään keksittekään
11.9.2011 21:35
Onkos ketään itte tohon minarellin nestejäähy 125cc nelitahtiseen venttiilivälyksiä säätänyt? Kun pittäs hussesta säätää, jälleenmyyjän huoltomies kun on lomilla vielä 2 viikkoa, ja menny jo 500km määräaikaisesta huollosta yli
Huomaa kyllä kun ylämäki tulee eteen, että venttiilit on vähä perässä.
Nii että millanen homma tuo välyksien säätäminen olisi tehdä itte?
14.9.2011 13:19
Itselläni on Honda CBR 125 R -07. Onko järkevää lähteä kantta koneistamaan vakiopytyllä?