25.3.2012 19:37
26.3.2012 17:43
sir.hullu kirjoitti:osaisko joku sanoa mikä vika 06 cbr:ssä, ei pysy käynnissä ilman ryppyä ja tyhjäkäynti aaltoilee eika halua ottaa kaasua kunnolla vastahan... onkohan kaasarissa tukko vai mikä mahtaa olla vikana??
26.3.2012 22:24
28.3.2012 9:25
28.3.2012 18:26
Janzui kirjoitti:sir.hullu kirjoitti:osaisko joku sanoa mikä vika 06 cbr:ssä, ei pysy käynnissä ilman ryppyä ja tyhjäkäynti aaltoilee eika halua ottaa kaasua kunnolla vastahan... onkohan kaasarissa tukko vai mikä mahtaa olla vikana??
Kaasarissa vika 80% varmuudella, koska on putsattu viimeksi?
30.3.2012 10:50
30.3.2012 14:31
30.3.2012 21:38
Ihasproblem kirjoitti:Sanokaapas miltä vaikuttaa.
Kaveri suunnittelee laittavansa omaan Cebariinsa ns. sähköturbon. Erona normaaliin on, että pakoputkeen ei tule minkäänlaista systeemiä vaan ahdin saa virran akulta ja se asetetaan ilmanputsarin jälkeen imukanavaan (ennen kaasaria).
Onko siis jotakin, mitä tulisi ottaa huomioon? Lähinnä itse mietin kuinkakohan nuo seokset oikein menevät kun ahtimen pyörimisnopeutta/ahtopainetta säädellään ilmeisesti jonkinlaisella säätimellä, eli välillä se ahtaa liikkeelle paljon ilmaa ja välillä vähän. Miten kaasaripeli siis toimii tuollaisen kanssa kun ei ole ruiskuista tuttua lambda-anturia putkessa ja ruiskua säätämässä seoksia reaaliajassa.
Mäntä, kansi ja venttiilit ovat kovilla se tiedetään kyllä. Mutta olisiko jotain mitä pyörälle pitäisi tehdä. että kyseinen härveli toimisi edes jotenkin vai onko suunnitelma tuhoon tuomittu?
2.4.2012 2:06
sumppa kirjoitti:Ihasproblem kirjoitti:Sanokaapas miltä vaikuttaa.
Kaveri suunnittelee laittavansa omaan Cebariinsa ns. sähköturbon. Erona normaaliin on, että pakoputkeen ei tule minkäänlaista systeemiä vaan ahdin saa virran akulta ja se asetetaan ilmanputsarin jälkeen imukanavaan (ennen kaasaria).
Onko siis jotakin, mitä tulisi ottaa huomioon? Lähinnä itse mietin kuinkakohan nuo seokset oikein menevät kun ahtimen pyörimisnopeutta/ahtopainetta säädellään ilmeisesti jonkinlaisella säätimellä, eli välillä se ahtaa liikkeelle paljon ilmaa ja välillä vähän. Miten kaasaripeli siis toimii tuollaisen kanssa kun ei ole ruiskuista tuttua lambda-anturia putkessa ja ruiskua säätämässä seoksia reaaliajassa.
Mäntä, kansi ja venttiilit ovat kovilla se tiedetään kyllä. Mutta olisiko jotain mitä pyörälle pitäisi tehdä. että kyseinen härveli toimisi edes jotenkin vai onko suunnitelma tuhoon tuomittu?
Harvoin sanon suoraan että ei toimi. Nyt sanon .
3.4.2012 20:17
Johani kirjoitti:sumppa kirjoitti:Ihasproblem kirjoitti:Sanokaapas miltä vaikuttaa.
Kaveri suunnittelee laittavansa omaan Cebariinsa ns. sähköturbon. Erona normaaliin on, että pakoputkeen ei tule minkäänlaista systeemiä vaan ahdin saa virran akulta ja se asetetaan ilmanputsarin jälkeen imukanavaan (ennen kaasaria).
Onko siis jotakin, mitä tulisi ottaa huomioon? Lähinnä itse mietin kuinkakohan nuo seokset oikein menevät kun ahtimen pyörimisnopeutta/ahtopainetta säädellään ilmeisesti jonkinlaisella säätimellä, eli välillä se ahtaa liikkeelle paljon ilmaa ja välillä vähän. Miten kaasaripeli siis toimii tuollaisen kanssa kun ei ole ruiskuista tuttua lambda-anturia putkessa ja ruiskua säätämässä seoksia reaaliajassa.
Mäntä, kansi ja venttiilit ovat kovilla se tiedetään kyllä. Mutta olisiko jotain mitä pyörälle pitäisi tehdä. että kyseinen härveli toimisi edes jotenkin vai onko suunnitelma tuhoon tuomittu?
Harvoin sanon suoraan että ei toimi. Nyt sanon .
Totta!
Laturissa/akussa ei mitenkään riittävästi potkua ahtamaan ilmaa, turbossa energia otetaan hukkaan menevästä pakokaasun liike-energiasta, remmiahtimella kampiakselilta, jolloin siihen hukkuu tehoa mutta kun saadaan parempi täytös sylinteriin niin pyörittämiseen menevä teho on pienempi ku lisääntyvä teho.
3.4.2012 20:55
5.4.2012 16:37
cebariman kirjoitti:Eli olisi CBR vm 08 tallissa ja haluaisin kuulla että mitä kokemuksia on "kumiflärpäkkeen" poistamisesta. Tuoko paljon/yhtään tehoa tai ääniä lisää?
20.4.2012 23:44
7.5.2012 23:32
15.5.2012 0:29