Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

1.10.2008 22:26

l@u|*\i kirjoitti:Voiko kevari leikata kiinni, kun laitoin neulan niin alas kun voi. Mikä voi olla vikana kun saa liikaa bensaa. Ilmanputsareita on kokeiltu t-paidasta sukkahouluun, niin ei taida olla ilmavaivoja. Voiko vika olla jossain muualla kun kaasarin säädöissä? :|

itsellä ainaskin leikkasi kiinni kuumana kesäpäivänä :D kyseessä oli tzr rr

2.10.2008 15:29

ripetsu kirjoitti:
l@u|*\i kirjoitti:Voiko kevari leikata kiinni, kun laitoin neulan niin alas kun voi. Mikä voi olla vikana kun saa liikaa bensaa. Ilmanputsareita on kokeiltu t-paidasta sukkahouluun, niin ei taida olla ilmavaivoja. Voiko vika olla jossain muualla kun kaasarin säädöissä? :|

itsellä ainaskin leikkasi kiinni kuumana kesäpäivänä :D kyseessä oli tzr rr


Auttaisikohan normaalia rasvaisempi seos asiaa?

2.10.2008 17:10

l@u|*\i kirjoitti:
ripetsu kirjoitti:
l@u|*\i kirjoitti:Voiko kevari leikata kiinni, kun laitoin neulan niin alas kun voi. Mikä voi olla vikana kun saa liikaa bensaa. Ilmanputsareita on kokeiltu t-paidasta sukkahouluun, niin ei taida olla ilmavaivoja. Voiko vika olla jossain muualla kun kaasarin säädöissä? :|

itsellä ainaskin leikkasi kiinni kuumana kesäpäivänä :D kyseessä oli tzr rr


Auttaisikohan normaalia rasvaisempi seos asiaa?

no pyörässä oli tankissa 3 prossan seokset..muuta syyä en keksinyt kiinnileikkaamiseen ja männän päällekin oli tulpan kohdalle tullut kuoppaa,eli varmaan johtui laihasta seoksesta..oikeastaan pyörä ei kiinni leikannu mutta mäntä oli sulanut sylinteriin kiinni,taitaa olla aika pyörä kohtaista että miten paljon neula vaikuttaa.. :s

3.10.2008 16:09

Kannattaisi varmaan laittaa sinne ihan alkuperänen putsari niin voisi olla huomattavasti helpompi säätää se pyörä. Kannattaa muistaa, että neulan asento vaikuttaa kaasun ollessa 1/4 ---> 3/4 auki. Eli siis kierroksilla, mitä todennäköisimmin käytetään paljon. Jos pyörä käy laihalla, niin ei öljyn lisääminen estä kiinnileikkaamista. Korkeintaan pitkittää hieman pyörän elinaikaa. ;)

Jos pyörä saa liikaa bensaa neulan ollessa keskimmäisessä lovessa, pienentäisin pääsuutinta pykälällä tai parilla. Sanoit, että pyörä saa liikaa bensaa, niin eipä siihen oikeen muuta vaihtoehtoa ole, kuin että vika ON kaasarin säädöissä. Öljyn määränä 2,5 % riittää varmasti, jos pyörä muuten säädöissään. Enempikään ei haittaa.

4.10.2008 21:01

Seosvoitelu on ihan eri asia kuin tuorevoitelu. Seosvoitelulla kovalla rasituksella pitäisi olla jotain 4-5% seos ja kevyellä rasituksella matka-ajossa 1%.

5.10.2008 21:44

Riippuuhan tuo öljyn osuuden määrä ihan sen laadustakin. Laadukkaamalla tavaralla ajaa ihan hyvin 2% seoksella luukku auki pidemmänkin aikaa, voitelun sen kummemmin heikkenemättä.

Vaikkakin sitä mielellään laittaa aina vähän xtraa.

6.10.2008 17:48

Mikä se nyt oli se saksalainen sivu, josta saa tehareita kevareihin?? En löydä enää mistään. :(

6.10.2008 17:59

Ilmari_S kirjoitti:Mikä se nyt oli se saksalainen sivu, josta saa tehareita kevareihin?? En löydä enää mistään. :(


www.bike-equipment.net , tätäkö tarkoitit?

6.10.2008 18:08

Just toi!! Kiitos!

Karstanpoisto vedellä?

6.10.2008 21:16

Luin jostain, että karstanpoiston voisi suorittaa vedellä, elikkä kierrätetään konetta melkein täysillä kierroksilla ja sumutinpullolla ruiskutetaan vettä ilmanputsarin reiästä kaasariin. Mut siinä oli tehty tuo juttu nelitahtimoottoriin. Eli miten onnistuu 2-tahti mootorilla? Vai onnistuuko ollenkaan...

6.10.2008 21:25

Ei kuullosta terveelliseltä 8o

6.10.2008 21:39

Ihan yleisesti käytetty tapa, mutta ei sitä konetta ihan tapissa tarvii huudattaa. Kaasua pumppaa on off ja samalla sumuttaa suihkepullolla imukanavaan vettä. Luonnollisesti tätä operaatiota varten konetta käytetään ilman ilmanputsarielementtiä.

Veikkaisin kuitenkin, että 2t moottorille ei niin toimiva. Nelarissa tuolla saa venttiileistä karstat liikkelle.

7.10.2008 14:54

Itse en ole vastaavasta koskaan kuullutkaan.

7.10.2008 15:38

Tume34 kirjoitti:Itse en ole vastaavasta koskaan kuullutkaan.

video1
video2

Nyt olet.

7.10.2008 17:18

Veden ruiskuttaminen moottoriin poistaa nelitahti moottorista karstat palotilasta ja venttiileistä. Mutta pakoputkea ei varmaankaan saa tuolla konstilla puhtaaksi.
Mankin konetta olen joskus kokeillut tuolla keinoin putsata tosin paljon pienemmällä vesimäärällä kuin tuossa videossa. Tuskin oli ennen puhdistustakaan kovin karstainen niin mitään eroa ei huomannut.
2-tahtiin en uskaltaisi kokeilla sillä voitelu luultavasti huonontuu hetkellisesti.