Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

17.6.2005 23:56

Ei toimi jos ei laita toimimaan..

18.6.2005 0:30

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:33, muokattu yhteensä 1 kerran

27.6.2005 19:19

Eikö kukaan tiedä mitenkä noissa turbo vehkeissä on se kaasutin laitettu?
Onko se laitettu painekoteloon vai onko ne muokattu niin, että toimii paineenalaisena? Tuskin niihin ainakaan löytyy paineistus sarjoja niin kuin auton virityskaasuttimiin.

27.6.2005 20:22

Eiköhän se kaasutin oo vaa laitettu ennen turboo ni ei siihen sillon kohdistu painetta...

27.6.2005 21:00

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:33, muokattu yhteensä 1 kerran

27.6.2005 22:21

Suuta on helppo soittaa :D haluun nähdä sitten kun sulla on se kiinni..

Re: TURBO nelariin

27.6.2005 22:29

Mikko* kirjoitti:Oon aatellu hankkia ton ärgeeäffäni tilalle jonkun nelaripiikin. Niitten tehoissa ei oo hurraamista, siis ainakaan vakiona. Isommat sylinterisarjat, paremmat kannet ja nokat maksaa mansikoita. Milläs sitten vois vielä virittää? TURBOLLA tietysti! Turbon asentaminen nelariin kun ei KUULEMMA oo mikään mahdoton homma, niin miksei sellasta siihen vois laittaa? Tarvis vaan löytää turbo joka soveltuu tommoseen ykspyttyseen vähän hönkivään koneeseen. Mistä semmosia turboja sit kannattas ettiä tai mistä niitä saa? Mitenkäs kaasarin kanssa (paineistaminen) ?? Ja tarviiko aukot suurentaa? YMS... Kaikkee tietoo turboista eli pakokaasuahtimista tänne!

Mopopuolella on tästä topicci, mutta siellä vaan puhutaan jostain hiustenkuivaajista ja tietokonetuulettimista! :D Jospa täällä olis paremmin asiasta tietävää porukkaa. Ellei oo, niin sitten moottoripyöräpuolelle ;) ->


Enpä usko että tuo kovinkaan paljon tehoo lisää, ellette rakenna koko kökköä uusiks. Miks ette pistä NOS:seja se on iisi hommaku mikä ja tua saletiin hetkellistä tehoo :) Ei muutaku pullollinen typpidioksidia ilman putsariin ja menoks. Muistakaaki otta nauhalle nii saadaan kattoo ripiittinä ku kone räjähtää.

28.6.2005 8:55

RPO kirjoitti:Eikö kukaan tiedä mitenkä noissa turbo vehkeissä on se kaasutin laitettu?
Onko se laitettu painekoteloon vai onko ne muokattu niin, että toimii paineenalaisena? Tuskin niihin ainakaan löytyy paineistus sarjoja niin kuin auton virityskaasuttimiin.


Turbollisissa autoissa on lähes poikkeuksetta aina ruiskukaasutin. En oo ainakaa koskaa kuullu että olis normi kaasarilla ja turbolla varustettu auto.

28.6.2005 12:48

tuolla monkeymanian sivulla on kuva mekaanisesti ahdetusta mokeysta jossa on kaasari. http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/frameset.htm

28.6.2005 13:08

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:33, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: TURBO nelariin

28.6.2005 13:10

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:33, muokattu yhteensä 1 kerran

28.6.2005 13:19

Kyllä on PALJON kaasutin moottorisia turbo autoja.
Niihin on laitettu sellainen virityskaasutin (yleensä tuplat) johon on saatavilla paineistus sarja (erillaisia tiivisteitä ja tulppia "ylimääräisiin" reikiin ym.) turbo käyttöä varten.
Tai sitten ihan tavallinen kaasutin jopa vakio kaasutin, mutta se on vaan laitettu painekotelon sisään.

Itseäni vaan lähinnä kiinnosti miten näissä kaksi pyöräisissä kaasutin on toteutettu.

Ruisku kaasutin ;) :)

28.6.2005 23:10

veikkaan että tämä rojekti ei tule toteutumaan, tai jos tulee niin vehkeestä ei saa niin hyvin toimivaa että tuo turbon mahdollistava teho tuntuisi ja että sillä pystyisi taittamaan oikeasti jotain +200km reissuja.

ihanvaan sillä perusteella että rahat loppuu + säätöihin saaminen on hyvin hankalaa kun kaikki pitää tehdä itse.. (kaasarin paineistus jutut)

millä suunnittelin muuttavasi sytytysennakkoa ? laskea puristuksia ?

empäs tiedä miten näissä nämä 2-pyöräsissä tämä turbottaminen menee, mutta ainakin autoissa turbottaminen rinnastetaan moottorinvaihtoon, tehot eivät saa nousta yli 20% alkuperäisistä tehoista tai tehon lisäys on kompensoitava esim. isommilla alustan osilla (jarrut, tukivarret, jouset jne.) vastaamaan suurempien tehojen tuomaa rasitusta...

Ja ainakun moottoripyörän teknisiä seikkoja muutetaan, pitää myös muutoskatsastaa... (supermoto vanteet jne.)

elikkä IHAN ensiksi lähtisin tähän rojektiin katsastuskonttorin kautta ja kysyisin onko tämmöinen turbotus mahdollista - laillisesti...

29.6.2005 0:58

kuulin vähän et hondan piikkeihin tulis maksaa turbo ja kaikki osat mitä turbo tarvii et kone kestää noin 2000-3000e.

29.6.2005 8:26

Ja mistäköhän oot kuullu tämän?