Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
19.8.2015 15:53
Itellä ihan maksimit mitä sain vakiona sigmaan oli 107 joten ei tuo nyt hirveen kaukaa haetulta kuullosta
19.8.2015 15:58
Miten on muilla 180 cc pytyn kannentiivisteet kestäny? Omasta riejusta paloi toistamiseen kannentiiviste. Tiiviste ja pytty oli athenan joten ei pitäisi ainakaan laadusta olla kiinni. Asennuskin tehty oikein eli tiivistepinnat puhdistettiin kansi kiristettiin oikeassa järjestyksessä momenttiin ja ristiin. Kantta hiottiin vesihiomapaperilla lasia vasten ja oli suora joka kohdasta. Käykö malossin kannentiivisteet athenan pytyn kanssa?
19.8.2015 16:02
Itse ainakin kasauksen yhteydessä kun kaverin kanssa vaihdettiin yhtäaikaa betaan ja minun pyörään 180 pannu nii minulla se yläkuolokohdan merkki vauhtipyörässä on ihan eri kohdassa kuin betassa, betassahan se on melkein heti sen "i" merkin jälkeen mutta minulla se olikin paaljon alempana ja kun katottiin niin kun vauhtipyörän merkit on kohdillaan mäntä on jo lähtenyt menemään alaspäin eli ei ole yläkuolokohdassa
kannattaiskohan kokeilla laittaa se siihen kohtaan missä betassakin on ja vaikka tehdä joku oma merkki siihen kohti vai meneekö kone siten paskaksi jos näin teen
19.8.2015 16:04
Kimzter kirjoitti:Itellä ihan maksimit mitä sain vakiona sigmaan oli 107 joten ei tuo nyt hirveen kaukaa haetulta kuullosta
itsellä vakiona gepsiin sain vaan 96kmh ja mittariin sen vähän yli 100
19.8.2015 16:07
Siinätapauksessa onkin eri homma
20.8.2015 16:40
Alapään jakomerkin oikeellisuus on helppo tarkistaa. Tulppa pois ja tulpan reiästä ohut puutikku sisään, samalla pyörittää moottoria ja etsii männän ykk:oon. Varovasti sitten ettei tikku kanita tulpanreikään ja katkea pytyn sisään. Kun ykk on löytynyt niin tarkistaa mikä metkki on vauhtipyörässä kohdallaan, ja sen avulla laittaa nokan ajoitusmerkin paikalleen.
Edelleen, moottorin kiertosuuntaan, eli vauhtipyörästä katsottuna pyörimissuunta on vastapäivään, toisen merkin kohdalla mäntä pitäisi olla ykk:ssa.
21.8.2015 12:16
Tuli tässä mieleen että voiskohan tuo käyntiongelma johtua venttiilistöstä jos siellä ois joku ottanu siipensä sillon ku jako hyppäs paikaltaan? Toisaalta kaikki näytti kyllä ainakin päällisin puolin olleen kunnossa kun kannen käytin irti.
21.8.2015 15:33
Jos venttiili on päässyt kolahtamaan mäntään niin vena voi olla kiero ja puristukset kateissa.
21.8.2015 18:14
xaksu1999 kirjoitti:sitten se oma "ropleema"
eli laitoin toss muutama kk sitte athenan 180 kitin ja kaveriksi virinokan ja sytkämodin sekä kannen käytin koneistamolla. sisäänajot ajelin ja sitte niitä tehoja testaamaan
no huiput jäikin snne 105kmh tuntumaan joten vaihoin välit 14/48 ja huiput noin 112kmh
eli onko tosiaan nuin vähän kun vakionakin meni aikalailla 110kmh hyvänä päivänä
suuttimia kokeillut 140-147 eikä eroa paljon ole. alkaa jo vähä toivo loppumaan ton kans ku vertaukseksi kaverin 180 beta menee helposti 120kmh
venttiilienvälykset ja ajotuksen sun muut koatottu monee kertaa läpi ja kaikki on niinkuin pitääkin
pyörä on siis mh10 125
Sytkämodi ei toimi, jos virinokka on paikoillaan.
22.8.2015 0:02
APUA!!
Mistä löytyy kyseiseen koneeseen öljyproppuja? Löysin käytettynä 15€, mutta paikka niin kaukana ja postissa kestää. Pitäisi saada äkkiä haettua jostain. Googletin 30min enkä löytänyt vitustakaan.
22.8.2015 12:26
Sytkämodi ei toimi, jos virinokka on paikoillaan.
Kyllä mulla vaan toimi ja toi lisää vetoja
22.8.2015 12:49
Japezkin kirjoitti:xaksu1999 kirjoitti:sitten se oma "ropleema"
eli laitoin toss muutama kk sitte athenan 180 kitin ja kaveriksi virinokan ja sytkämodin sekä kannen käytin koneistamolla. sisäänajot ajelin ja sitte niitä tehoja testaamaan
no huiput jäikin snne 105kmh tuntumaan joten vaihoin välit 14/48 ja huiput noin 112kmh
eli onko tosiaan nuin vähän kun vakionakin meni aikalailla 110kmh hyvänä päivänä
suuttimia kokeillut 140-147 eikä eroa paljon ole. alkaa jo vähä toivo loppumaan ton kans ku vertaukseksi kaverin 180 beta menee helposti 120kmh
venttiilienvälykset ja ajotuksen sun muut koatottu monee kertaa läpi ja kaikki on niinkuin pitääkin
pyörä on siis mh10 125
Sytkämodi ei toimi, jos virinokka on paikoillaan.
aijaa empä oo tuuota tiennykkää
kumpihan ois parempi sitte virinokka vai vakionokka ja sytkömodi
22.8.2015 12:52
Omasta mielestä virinokka, koska tehoja saadaan enemmän jyrkemmällä nokalla tosin alavääntöjen kustannuksella. Pyörä ottaa kierosta aivan eritavalla, kun vakionokan kanssa. Olen nähnyt/testannut pyörän vakionokalla sytkämodin kanssa ja sitten Malossin nokalla.
YZFR Foorumeilta luin, että ainakin Malossin nokka "korjaa" sytytyksen oikein. Eli, jos teet sytytysmodin niin tällöin sytytys menee päin prinkkalaa. Omaa kokemusta ei ole asiasta.
Viimeksi muokannut Japezkin päivämäärä 22.8.2015 12:56, muokattu yhteensä 1 kerran
22.8.2015 12:54
nyt perkele
ei sitten millää saa starttia toimimaan..
akulta starttireleelle oleva johto uusittu tosi paksulla kaapelilla ja akku vaihettu no silti kun painaa startttia nii jännite tipahtaa akussa sinne 5 volttii ja johot alkaa sulaa eikö startti jaksa pyöriä ja mittaristo pimenee.. voiskohan olla releessä vika vai missä?!
22.8.2015 12:57
Japezkin kirjoitti:Omasta mielestä virinokka, koska tehoja saadaan enemmän jyrkemmällä nokalla tosin alavääntöjen kustannuksella. Pyörä ottaa kierosta aivan eritavalla, kun vakionokan kanssa.
YZFR Foorumeilta luin, että ainakin Malossin nokka "korjaa" sytytyksen oikein. Eli, jos teet sytytysmodin niin tällöin sytytys menee päin prinkkalaa.
hmmh onkohan se ero kovinki iso koska mulla vaikka onki virinokka ja muutenki koittanu saaha ylätehoja enemmän nii ei siellä yli 7000rpm ole ketää kotona ei kaikki teho on alle sen 7000rpm
onhan se vääntö kiva mutta ku lähet motarille nii eise enää sitte oo kovi kiva ku pitää alle 100 hurruutella ku ei kule