Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rotax 122 ja 123

22.7.2012 19:27

Se tk suutin on semmonen pitkulainen tai sitten semmonen lyhyt. Ryyppysuutin on sellanen pitkulainen kanssa ja se on siellä vähän erossa niistä toisista.

Re: Rotax 122 ja 123

23.7.2012 15:25

joo elikkä nyt olis semmonen ongelma kun en saa millään lohkoja irti toisistaan että olisiko kenelläkään mitään hyvää vinkkiä millain irtoisi ottaa kampuran laakereista kiinni ainakin :x :D

Re: Rotax 122 ja 123

26.7.2012 16:33

julkkabest kirjoitti:joo elikkä nyt olis semmonen ongelma kun en saa millään lohkoja irti toisistaan että olisiko kenelläkään mitään hyvää vinkkiä millain irtoisi ottaa kampuran laakereista kiinni ainakin :x :D


Lämpöä ja varovaista naputtelua + vähän voimaa

Re: Rotax 122 ja 123

26.7.2012 17:19

Vaihdoin öljyt säxään, eikä ollu mittaa paljo meni. Myöhemmin katoin mitalla öljypurkista, että meni 9dl. Eiks sinne mahdu vaa 8dl, ku ei tullu siit ylivuoto kolostakaa ulos :eek:

Re: Rotax 122 ja 123

26.7.2012 18:32

Ne tulee eturattaalle ne ylimääräset.

Re: Rotax 122 ja 123

2.8.2012 0:24

Mikä vois olla probleemana kun Aprilia MX 125 tuppaa sammumaan aina välillä ajon aikana, eikä enää sen jälkeen lähde käyntiin. Näin on sattunut jo pariin otteeseen. Olen kokeillut vaihtaa tulppaa, joka auttaakin hetkeksi, mutta n. 10km päästä taas sammui, eikä enää käynnisty.. Vaihdoin myös tulpanhatun ja tulpanjohdon. Voiko syynä olla se että ennen koneessa oli kiinni B10EG sytytystulppa, mutta nyt kiinni on ollut BR10EG? Ennen sammumista kone on aina käynyt ja kehrännyt todella hyvin, mutta yhtäkkiä ei sitten toimikkaan? Voiko olla kaasarin säädöistä kiinni tälläinen? Tai pakoputken karstoittumisesta? Kaikki ideat ovat erittäin tervettulleita ! En tiedä onko vähän väärässä paikassa viesti?

Re: Rotax 122 ja 123

3.8.2012 0:17

Ja nyt siis oon rajannu ton ongelman noihin tulppiin, päivän kestää yks tulppa... mikä vois olla ongelmana? Oisko se ne kaasarin säädöt?

Re: Rotax 122 ja 123

3.8.2012 0:19

Ootkos siis kokoajan käyttäny noita EG tulppia? Itellä ne ei kestäny mitään, joten käytin sitten ES tulppia, jotka pelitti hyvin ;)

Re: Rotax 122 ja 123

3.8.2012 1:14

Juu, koko ajan käyttäny EG tulppia. Pitää kokeilla noita ES :D onko jotain muita mahollisia vastauksia ongelmaan :D?

Re: Rotax 122 ja 123

3.8.2012 1:18

Millasilla seoksilla ajelet vai onko tuorevoitelu käytössä?

Re: Rotax 122 ja 123

3.8.2012 1:21

3% seoksilla

Re: Rotax 122 ja 123

3.8.2012 1:32

Voiskoha olla, että öljy raiskaa tulpat? Mutta kokeile nyt alkuun ostaa es tulppa.

Re: Rotax 122 ja 123

3.8.2012 1:39

En nyt ihan siihe usko :D mutta juu kokeilen es tulppia

Re: Rotax 122 ja 123

3.8.2012 1:42

Nii kaipa ton pitäs 3% seoksillaki toimia :D

Re: Rotax 122 ja 123

3.8.2012 1:48

Ja on siinä sen verran viripalikkaa että ihan varmuuden vuoks vähä reippaammilla seoksilla ajelen :D