6.7.2009 12:08
6.7.2009 12:50
istomoila kirjoitti:Olen nyt ajanut 7000tkm samalla männällä ja ajattelin vaihtaa uutta jo tilalle kun väljältä tuntuisi. Auttaakko väljyyteen jos ostaa vain uuden saman kokoisen männän? Ja miten saa tarkasti selville minkä kokoinen mäntä on? Vastatkaa kiitos!
6.7.2009 16:26
istomoila kirjoitti:Olen nyt ajanut 7000tkm samalla männällä ja ajattelin vaihtaa uutta jo tilalle kun väljältä tuntuisi. Auttaakko väljyyteen jos ostaa vain uuden saman kokoisen männän? Ja miten saa tarkasti selville minkä kokoinen mäntä on? Vastatkaa kiitos!
6.7.2009 17:08
Pytty irti ja tutkimaan. Jos ei oo syviä naarmuja/uria, niin ei tarvii porata, mutta jos hoonausjälkiä ei ole näkyvissä, niin hoonauta ainakin. Ite ostaisin jo mieluummin uuden männän kuin pelkät renkaat, koska mäntäkään ei varmaa oo enää mikään uudenveroinen, esim. m-renkaiden urat ym. voivat olla jo kuluneet. Kaikesta helpoiten selviät kun marssit pytyn kanssa koneistamolle ja kysyt, että mitä tälle kannattaa tehdä. Ne tilaa sulle sieltä uuden oikeankokoisen männän ja hoonaavat/poraavat sylinterin tarpeen mukaan. Hintoja: Poraus n. 30-50 €, hoonaus n. 5-10 € ja männän hinta esim. prox jotain 80 € muistaakseni. Hinnat siis suunnilleen, sekin riippuu paikasta ja esim. männän merkistä, valmistusmaasta ja valmistustavasta.istomoila kirjoitti:Olen nyt ajanut 7000tkm samalla männällä ja ajattelin vaihtaa uutta jo tilalle kun väljältä tuntuisi. Auttaakko väljyyteen jos ostaa vain uuden saman kokoisen männän? Ja miten saa tarkasti selville minkä kokoinen mäntä on? Vastatkaa kiitos!
8.7.2009 20:25
8.7.2009 23:59
Peter kirjoitti: Pitäskö säätää siitä kytkinkruunun päällä olevaa 10mm mutteria
10.7.2009 11:46
10.7.2009 16:30
Peter kirjoitti:NYt kytkin on säädetty toimii muuten mut vaihteet on väärinpäin eli ykkönen ylös ja loput alas. Eli pitää taas kone halkasta
11.7.2009 0:10
Johani kirjoitti:Peter kirjoitti:NYt kytkin on säädetty toimii muuten mut vaihteet on väärinpäin eli ykkönen ylös ja loput alas. Eli pitää taas kone halkasta
tai sitte ei, katot vaihepolkimen juureen ja järkeilet siitä lähtevän tangon kans, että ku sen toisessa päässä olevan jutskan laittaa booreille väärälle puolelle nii menee vaihteet väärinpäin. tosi hankala selittää.
13.7.2009 21:43
13.7.2009 22:13
jerbona kirjoitti:Miten iso suutin mun kannattaa pistää ku 180 o liian pieni? Vireinä on tehari, teholäpät, pipercross ja Y.P.V.S.. Niin ja tyhjäkäynti suutinki vissii liian pieni, pitäs vissii olla joku 25? Äkkiä vastauskia keskiviikkona menossa ostostelemaan..
13.7.2009 23:35
Johani kirjoitti:jerbona kirjoitti:Miten iso suutin mun kannattaa pistää ku 180 o liian pieni? Vireinä on tehari, teholäpät, pipercross ja Y.P.V.S.. Niin ja tyhjäkäynti suutinki vissii liian pieni, pitäs vissii olla joku 25? Äkkiä vastauskia keskiviikkona menossa ostostelemaan..
osta läjä, 230, 240, 250, 260, 270 ? ja tyhjäkäyntisuuttimia 25, 30, 35
28mm dt kaasari antaa mukavasti potkua kansmyös
14.7.2009 2:17
jerbona kirjoitti:yritin laittaa tänään jo 32 lorttoa, mutta imukurkku oli n. 4milliä liian pieni, niin en jaksanut alkaa sen kanssa säätämään.. btw. kaasuvaijerin ppäkin oli vääränlainen..Johani kirjoitti:jerbona kirjoitti:Miten iso suutin mun kannattaa pistää ku 180 o liian pieni? Vireinä on tehari, teholäpät, pipercross ja Y.P.V.S.. Niin ja tyhjäkäynti suutinki vissii liian pieni, pitäs vissii olla joku 25? Äkkiä vastauskia keskiviikkona menossa ostostelemaan..
osta läjä, 230, 240, 250, 260, 270 ? ja tyhjäkäyntisuuttimia 25, 30, 35
28mm dt kaasari antaa mukavasti potkua kansmyös
Mutta kannattaako ostaa pienempää kuin tuo 230?
15.7.2009 17:16
15.7.2009 18:21