Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
3.5.2012 13:51
Mulla on hussessa sellanen vika että välillä toimii ja välillä tekee sellasta että rupee sytytys pätkii ja alkaa yskimään putkesta ja sit se loppuu josai vaihees. Pari kertaa on käyny silleeki et koko päivän toiminu moitteetta ja sitte illal on sammunukki yhtäkkii mut ku aikaas polkee ni lähtee taas käymään, vähän aikaa pätki ja sitte toimi normaalisti!? Kaikki johdot oon jo moneen kertaan käyny läpi ja kaikki liittimet on availtu ja putsattu paineilmalla.. Uus akku on ja tulppa, tulpanhattu ja johtokin on vaihdettu.. Pyörä oli talvella koneremontissa tutulla, minkä jälkeen vika ilmeni vähän ajan päästä, että voiko magneetosta joku olla paskana tai löysälle jääny?
Mistä seuraavaks vois alkaa ettimään vikaa tuohon sytytyksen pätkimiseen?
3.5.2012 15:23
moro!
Mitenkäs ku vaihoin aprilia af1:seen uudemman malliset vilkut niin ne vain palaa muttei vilku...? jos joku osais neuvoa niin ois kiva:)
4.5.2012 8:15
Uus rele tai vastukset paikoilleem. Katohan muutama viime sivua läpi, tästä on aiemminkin ollut juttua
4.5.2012 15:40
Noniin sähköviat alkoivat palata. Vilkun kun laittaa päälle niin on muutaman sekunnin viive ennen kuin menee päälle. Ne eivät myöskään vilku normaalisti, ja ne on vakiovilkut. Tuntui että niiden toiminta heikkeni aina kun laittoi uudelleen päälle, kun aluksi vilkkui normaalisti ja viive oli todella pieni mutta lopussa viive olikin sitten jo noin 5 sekuntia.
Pyörä oirehti samanlailla noin 2vk sitten, oli ollut koskemattomana pihalla kunnes menin huvikseen sitä ihmettelemään. Samanlailla sähköjen normaali toiminta huonontui mitä enemmän niitä käytti. Sähköt toimi kuitenkin normaalisti kun viikko vikojen alkamisesta laitoin täyteenladatun akun kiinni kun oli sitä ennen vaan 11.7V mutta nyt on taas vika palannut. Vinkkejä vianetsintään tarvitaan
Pyörä on Husqvarna sm 2008.
6.5.2012 19:43
Tulipa laitettua weeraan ledi vilkut ja nyt kun laittaa päälle niin vilkkuu aivan liian nopeaa? jos vilkkureleen laittaa niin miten sen asennus tapahtuu? löytyyköhän paikallisesta motonetistä vilkkureleitä?
8.5.2012 12:41
Laita vaan vastuksen vilkkuihin niin ei vilku liian nopiaa eikä tarvi alkaa relettäkään vaihtaa.
9.5.2012 16:28
Kertokaa mahdollisia syitä miksi akun jännite tipahtaa 4-7V kun laitan hussesta virrat päälle?
Sähköt toimii huonosti ilmeisesti tuon pienen jännitteen takia. Jännite oli kuitenkin hieman yli 12V ennen kuin laitoin virrat päälle. Virrat pois ottaessani jännite alkaa hiljaa nousemaan takaisin. Apua siis tarvitaan.
9.5.2012 18:37
Joko vetää jostain kunnolla maihin tai jännitteensäätimessä on vikaa. Oma apikka teki samaa, kun oli jännitteensäätimestä yks piuha poikennu -> ei ladannut akkua
9.5.2012 19:45
Okei pitääpä katsoa tuo jännitteensäädin kunhan löydän sen
Käytin hussea äsken pari minuuttia käynnissä ja silloin kyllä valot vaikutti normaalisti toimivan ja akun jännitekkin meni melkein 14V mutta kun koneen sammutin niin hyppäs siihen 12V ja jännite alkoi taas laskemaan.
9.5.2012 21:54
Tuskin jännitteensäätimessä sitten on vikaa, jos kerta lataa 14volttia. Eli sähköt toimii normisti käynnissä ollessa, mutta kun sammuttaa niin imasee akun?
9.5.2012 22:45
Juuri noin.
11.5.2012 20:04
Onko normaalia että rungossa on jännitettä? Yleismittarilla katoin akun + navasta ja rungosta, niin tuli jännitettä. Tiedän, olen aika avuton sähköhommissa
11.5.2012 23:22
Ei rungossa jännitettä ole vaan runko toimii näissä maana.
12.5.2012 1:09
Joo elikkä mulla on tollane Honda NSR 125 ja siinä nyt oon pähkäilly 3 viikkoa pientä sähkövikaa tai voiko sitä nyt niinkään pieneksi edes sanoa, mut kumminki alkaa jo järki lähteä. Elikkä kun laitan valot päälle pitkät tai lyhyeet niin kaikki valot sammuu(jopa mittariston) ja sitten kun irrotan takavalolle menevän pistokkeen irti niin ei oo mitään ongelmaa. Katsoin et kaikki piuhat on iha kondiksessa jotka sinne takavaloille menee. Elikkä voisko vika olla siinä boksissa mikä on ennen takavaloja(vissiin cdi boksi?) kun luulisin et sieltä menis muutama piuha sieltä boksilta sinne valoihin.. Vika ilmenee myös sillonkin kun painan etujarrua(kun takavalo on kytketty kiinni). Voisiko joku vastaa joka tietäis näistä hommista enemmän ku minä
. Kiitokset!
12.5.2012 14:50
Mikäs hitto voi olla kun vilkkujen ja releen vaihdon jälkeen ei mene etuvaloihin tarpeeksi virtaa (n. 4v). Ei myöskään suostu startti eikä mikään muukaan sähköosa inahtamaan kun on valot päällä mutta kun ottaa valot pois, toimii kaikki sähkö kunnolla. Valot päällä kun koittaa startata sulake alkaa savuamaan. Ilman sulaketta ihan sama ongelma.
Jos on vilkkujen maadoituksesta kiinni niin mistä helvetistä mä alan ettimään että missä kusee?
Voiko olla niin yksinkertainen ongelma, että vilkut vaativat vastuksen..?