Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
24.7.2012 14:56
Rotaxista ei kokemusta mutta varmista vielä moneen kertaan ettei yksikään pultti ole jäänyt kiinni. Varovasti voi yrittää naputella kumivasaralla jos löytyy jotain ulokkeita/aukkoja. Varo kuitenkin tiivistepintaa, alumiini ottaa itseensä todella herkästi jos ruuvimeisselillä hakkaat.
25.7.2012 11:11
MORJES!
Voisiko joku kertoa miten vaihtaisin männän tulevaan kotariini kun se on jäänyt hieman epäselväksi enkä ole tutustunut asiaan vielä?
25.7.2012 12:26
Purat ensin riittävästi ja sitten vaan pytty irti, männänsokat irti , mäntä pois, pytty hoonaukseen ja uus mäntä tilalle ja tietty uus tiiviste.
25.7.2012 12:43
okei kiitos, mutta olen vielä hieman aloittelija niin mitäs tää hoonaus tarkoittaa
25.7.2012 12:49
Viet koneistamolle ja sanot että hoonauttavat eli ne hioo siihen pintaan semmosen salmiakkikuvion niin öljypinta pysyy parempana aj ei rikkoonnu niin jelposti.
25.7.2012 12:58
aa okei kiitos!
25.7.2012 13:24
tarviiko pytty hoonata jokaisen aina männänvaihdon yhteydessä? ja paljonkoha tuo männän vaihto mahtaa maksaa hoonauksineen jos itse vaihtaa?
25.7.2012 23:35
Hoonata ei tartte joka kerta, ja itseasiassa kun kotarissa on pinnotettu sylinteri niin sitä ei tartte tehä ollenkaan. Ainakin jos pyöräs on 1990-luvun paremmalta puolelta, niin silloin siinä on melko varmasti pinnotettu sylkkä.
Männänvaihto maksaa luonnollisesti mäntäsarjan verran kun itse tekee
Meneehän siinä tosin yleensä sitten uudet jäähytysnesteet jne, ota selvää mitä toi mäntäsarja maksaa kotariin.
25.7.2012 23:55
no pyörä tulee olee joku vm. 2010 tai jotain sitä luokkaa että siinä varmaan on pinnoitettu sylinteri?
26.7.2012 1:11
Uus mäntä vaan sisään ja kovaa ajoa. Hoonautusta vaan jos on jälkiä jostain syystä tullu sylinteriin.
26.7.2012 2:06
näin teen! onko muuten ilmennyt jotain vikaa ktm:n koneistossa tai jossain muussa?
26.7.2012 16:51
Siis tarkotatko pakoaukonsäädintä? Se olis hyvä kans putsata (ottaa laipat irti ja hioo kaikki karsta pois) jos on pahasti karstassa. Ei kotarin männän vaihdossa mitään erikoista ole. Penkki pois-> tankki pois -> laskee jäähdytysnesteet pois(tai astiaan jos aikoo käyttää samoja) -> jäähdytysneste letkut irti kannesta ja syyläreistä (helpottaa kummasti sylinterin pois ottoa ja takas laittoa kun se on pois) Ja sitte vaan pytty irti ja kasaan. Aikaa menee 30min jos ei tarvi pakoaukonsäädintä putsata.
29.7.2012 18:06
no sen verran vois sanoa että 2007 vuosimallien kampiakselin katkeamiset, mutta ne on varmaan kaikista käytetyistä jo vaihdettu ja jos oot kerran uudempaa ostamassaki
30.7.2012 2:36
Löyty tuosta hussesta sellanen pikku ylläri, että kampuran laakeripesä on ilmeisesti väljä.. Nimittäin kun kokeilin magneetosta, niin väljää on ylös-alas mutta ei muuhun suuntaa, joten ei voi olla pelkkä petari paskana? Ja kannattaa vissiin nyt myös mittauttaa tuo vauhtipyörä? ja jos vauhtipyörässä on sanomista niin tarviiko sytkäpuolelta muuta vaihtaa?
1.8.2012 17:16
halojaa, elikkä oma pyörä honda cr 125 vuosimallia 92. otin kytkimen irti ku heilui ja huomasin että laakeri johon se akseli tulee, eli vissiin toisioakseli niin sen laakeri on ottaa klappia vähän, ehjän näköinen se on mutta välystä löytyy. Nyt kysynkin, kuinka helposti tommonen sanoo lopullisesti ittensä irti,ja tuhoaako samalla vaihteiston jos menee, että uskaltaako ajaa syksyyn tolla laakerilla?