Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
18.8.2015 14:13
haittaako jos laittaa vähän eri öljyä sekaisin molemmat 10w40 motulia mutta eri mallia (kuitenkin vöhän sekoittuu jämät vaihteistossa öljyn vaihdon yhteydessä)
18.8.2015 14:38
Ei haittaa.
18.8.2015 17:08
Onko normaalia että öljytikun päässä kuplia? Liekö tyhmä kysymys, mutta en ole koskaan aiemmin ilmiötä havainnut.
18.8.2015 17:48
Voiko huono tulppa aiheuttaa tulpan nokeentumista, otin meinaa tulpan irti ja se oli ihan musta, viittais rikkaasseen seokseen mutta kun mitään muutoksia ei oo kaasariin tehty.
E: Edelleen ongelmana ei pysy tyhjäkäynnillä, tuntuu tukehtuvan.
18.8.2015 20:29
^^ Joskus öljytikun päässä on kuplia, voi johtua öljyistä tai liian suuresta öljymäärästä jolloin öljy alkaa vaahtoutumaan.
Oliko tulppa musta suoraan ajon jälkeen vai tyhjäkäynnin jälkeen? Joku mättää jos ekan sivun säätöohjeilla ei saa konetta pelittämään.
18.8.2015 21:07
Tulpaa siis noin 5min paikallaan kaasuttelun (hyytyy ellei anna kaasua) jälkeen ihan musta. Kokeilin uudella tulpalla lähti paremmin käyntiin (työntämällä) ja kävi myös paremmin mutta tyhjäkäynti edelleen vähän tukkoista, antoi kerran vähän kaasua niin pysy n. 20s. Hyvin käynnissä jonka jälkeen alko hyytymään taas, tulppa tosin tälläkertaa oikean värinen.
Mainittakoon vielä että jostain pakoputken ja kannen välistä rupes lämmetyä nousemaan vähän valkoista savua, (jotain öljyä jolla oon putken muttereita rasvannu?), ja n. 10-15min jälkeen alko flekti paahtamaan (ilmaa letkuissa?)
18.8.2015 21:28
Jos tulpan värin perusteella alkaa säätää seoksia niin väri pitää katsoa heti ajon jälkeen. Vaikka säädöt on lähes kohdallaan niin paikallaan kaasutellessa tulppa menee yleensä mustaksi, sen perusteella ei voi sanoa yhtään mitään säädöistä.
Flekti yleensä pärähtää käyntiin kun moottori kuumenee tarpeeksi, siinä 10-20 minuutin paikkeilla kun pyörä seisoo paikallaan. Jos kaikki letkut ja jäähdyttimet on kuumia niin siltä osin kaikki on kunnossa.
18.8.2015 22:26
Seosten pitäs olla kohillaan ku noilla pelas hyvin ennen yläkerran purkua. Ei vaa nyt oikee taho ymmärtää kun ilmaa tulee, kipinää tulee ja bensansaannin pitäs olla kunnossa mutta silti ei pelaa...
18.8.2015 23:12
Kuinkas porukka on noitte ''kurien'' kanssa toiminut näitten ruisku pelien kanssa? Itselläni siis Yzäri ja tekis mieli poistaa se mehupilli tuosta änkän päästä ainakin. Kokonaan uuden putkenkin tekaisen jos vaan saan rahat tuohon powercommanderiin. Rupeaako kone käymään kuinka laihalla jos löisi tyhjän putken ilman noita vakiomankin loppupillejä?
18.8.2015 23:22
Paljonkos porukoilla 180 kitin kans huiput semmosessa "normi" ajossa eli ei mitää munakyykkyalamäki testauksia
18.8.2015 23:29
sitten se oma "ropleema"
eli laitoin toss muutama kk sitte athenan 180 kitin ja kaveriksi virinokan ja sytkämodin sekä kannen käytin koneistamolla. sisäänajot ajelin ja sitte niitä tehoja testaamaan
no huiput jäikin snne 105kmh tuntumaan joten vaihoin välit 14/48 ja huiput noin 112kmh
eli onko tosiaan nuin vähän kun vakionakin meni aikalailla 110kmh hyvänä päivänä
suuttimia kokeillut 140-147 eikä eroa paljon ole. alkaa jo vähä toivo loppumaan ton kans ku vertaukseksi kaverin 180 beta menee helposti 120kmh
venttiilienvälykset ja ajotuksen sun muut koatottu monee kertaa läpi ja kaikki on niinkuin pitääkin
pyörä on siis mh10 125
19.8.2015 7:53
Huiput vaihtelee välityksistä riippuen. Mitä enemmän laittaa viriä, sitä harvemmaksi kannattaa muuttaa välityksiä että moottorin vääntö pääsee oikeuksiinsa. Virikoneella ei ole tarkoitus että kone kiekuu 6:lla rajoittimelle, siitä ei ole mitään hyötyä vaan enemmänkin haittaa. Monesti myös kiihtyvyys paranee kun välityksiä pidentää.
Pojan enduro Beta kulki 183 pytyllä huippuja renkaista ja välityksistä riippuen 110-125kmh.
19.8.2015 14:44
hmm oliskoha sitte liian raskaat nuo ku eu kutosella jaksa kiertää ku siihen 8100rpm ja ku sattuu sopiva alamäki nii alkaa sitten nousta , mutta koskaa en oo rajottimelle asti saanu huuatettua edes vakioväleillä
tuntuu kuin korkeemilla kierroksilla (yli/7000) kaikki teho vaan katoaa
19.8.2015 15:07
Paha mennä sanomaan mikä on mennyt pieleen virien kanssa, pitäisi potkia selkeästi paremmin kuin pelkkä 180 pytty.
Onhan sulla uusi ilmansuodatin?
19.8.2015 15:41
ilmasuodatin on semmonen vaahtomuovi tötterö koska vakiolla ei saanut toimii sitten ollenkaan..suuttimena piti olla 135 ettei "tukehtunut"
onkohan nuissa moottoreissa jotain merkkikohtaisia eroja kun aina tuntunut paljon laiskemmalta kuin muut samalla koneella olevat pyörät, tässähän oli vakiona vaan 110ps ja tk 32 ja teki tiukkaa saada se 100kmh mittariin todellakin