Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
26.8.2013 19:50
Kakstahtisessa ainoa vaihtoehto on vesipumpun stefa. Kannentiivisteen hajoaminen ei vaikuta mitenkään laatikkoöljyihin kakstahtisessa. Nelarissa onkin sitten eri homma.
Eli simppelisti sanottuna. Vaihda vesipumpun stefa ja taas rokkaa.
26.8.2013 22:59
Onkos noista vforce läpistä hyötyä vakio 28mm soppatykinkanssa?
27.8.2013 15:15
Miten tuo vakiokaasari pitäs säätää ku pitäs koulussa käydä? Aamulla 8°C ja sitte iltapäivällä +20... Tekniikkana tehtaan putki ja kaasarin osat siis.
27.8.2013 16:26
Kkimi_ kirjoitti:Hussella ajettu päälle 10k. Mites, voiko vielä laittaa ttks? Männän ajattelin vaihtaa sitä ennen, mut mites sitte tulevaisuudessa joku isompi koneremppa? Kauan tolla nyt sit pystyis tt:nä ajaa?
27.8.2013 19:15
Millä tapaa jengi on pistänyt tuoreöljyvoitelun kiertämään kehää? Tehdäänkö öljysäiliön korkkiin reikä ja siitä letku läpi vai jostain muualta? Millä kaasarin reikä on tukittu? Entä miksi ylipäätään se pumppu pitää laittaa kiertämään? Miksei sitä vaan voi suoraan ottaa kokonaan pois?
Entä seos-suhde ehdotuksia täyssynteettiselle ja semisynteettiselle öljylle kiitos.
28.8.2013 12:58
Sopiikos tällainen vaimennin vuoden 2006 SM Husseen?
http://kauppa.mimoto.fi/product/102/rin ... sm-vm-2009Kun tosiaan tuossa lukee että menee 2009 malliin, mutta onko näitten vuosimallien välillä niin paljon eroa ettei tuo sovi?
28.8.2013 15:36
-villee- kirjoitti:Katteles pakoaukon säädin? Ilman putsari katottu ?
jhuhtis kirjoitti:olisko ideoita mikä vois 05:ssa wre hussessa olla kun ei kulje niinku pitäis.parhaillaan 100kmh saanu huippuja.tulppa vaihdettu,sylinteri tarkastettu ja mäntä vaihdettu,kahta kaasaria koitettu,läpät tarkastettu,kurit pois.husse ampuu välillä putkelle.
alkuperäisessä kaasarissa 120 pääsuutin ja käy silti hieman rikkaalla
voiko vikana olla puola tai joku muu sähkö boksi?
pakoaukon säädin on lukittu ylös ja ilmanputsari pesty ja koitettu ilman .
läpät vaihdoin niin toimii vähän paremmin ja huiput jo 110.
kattelin että magneeton puolella on käyty joskus niin voiko staattori vaikuttaa asiaan.
kaasari saatu täysin säätöihinsä.käy kyllä puhtaasti ja kiertää loppuun
mutta voima puuttuu.?
29.8.2013 7:44
Jos jollain on myytävänä uuden mallin hussen dellorto vhst 28-kaasaria tt-osilla, niin laittakaa yksityisviestiä!
29.8.2013 14:30
Edelleen kyselisin sellaista että onko sillä pakoaukonsäätimen servossa olevan pyörivän kiekon, tai männässä olevan samanlaisen/lapojen asennolla väliä kun kalibroidaan...?
29.8.2013 21:23
jhuhtis kirjoitti:-villee- kirjoitti:Katteles pakoaukon säädin? Ilman putsari katottu ?
jhuhtis kirjoitti:olisko ideoita mikä vois 05:ssa wre hussessa olla kun ei kulje niinku pitäis.parhaillaan 100kmh saanu huippuja.tulppa vaihdettu,sylinteri tarkastettu ja mäntä vaihdettu,kahta kaasaria koitettu,läpät tarkastettu,kurit pois.husse ampuu välillä putkelle.
alkuperäisessä kaasarissa 120 pääsuutin ja käy silti hieman rikkaalla
voiko vikana olla puola tai joku muu sähkö boksi?
pakoaukon säädin on lukittu ylös ja ilmanputsari pesty ja koitettu ilman .
läpät vaihdoin niin toimii vähän paremmin ja huiput jo 110.
kattelin että magneeton puolella on käyty joskus niin voiko staattori vaikuttaa asiaan.
kaasari saatu täysin säätöihinsä.käy kyllä puhtaasti ja kiertää loppuun
mutta voima puuttuu.?
vika löytyi.husseen oli staattori vaihdettu ja sytytys myöhäsellä ääri asennossa.
nyt menee niinkuin pitääkin.
Viimeksi muokannut jhuhtis päivämäärä 31.8.2013 0:28, muokattu yhteensä 1 kerran
30.8.2013 17:58
Mitenkäs tuommoisen 2010 vuoden husqvarna sm pakoaukonsäätimen kalibrointi tapahtuu?Kun eikös tuo oo mekaaninen nuissa 09- husseissa?
30.8.2013 20:50
Miten onnistuu pakoaukonsäätimen lukittaminen yläasentoon? Millä taval se vaikuttaa ajoon vai mielummi vaa normi kalibrointi? Ja ton ecuboksin liittimen 2 ja 3 reikien yhdistys käy varmaa iha rautalangal? 07 husse kyseessä siis
30.8.2013 22:04
Sen voi lukita sillain, et kiristää ne vaijerit niin kireälle, että ne ei pysty liikkumaan. Mutta en todellakaan suosittele jos kalibrointi onnistuu, kulutus nousee ja alaväännöt katoaa kokonaan.
31.8.2013 2:45
ei olis kellää tietoo mist saisin uuden tai käytetyn ecu boxin husseen
31.8.2013 11:36
Käytettyjä varmaa aika vaikee saada mistään, mut uutena saa ainoastaa mp-racingilta ja neki joutuu tilaa ne italiast eli menee 3-4 viikkoa