Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rotax 122 ja 123

18.7.2012 22:44

Se on varmaan irronnu sieltä alapäästä, sen kait saa jotenki keplottelemalla takas ilman että aukasee sen kyljen. Kato jostain räjäytyskuvista miten se on siellä tai odota parempaa vastausta :D

Re: Rotax 122 ja 123

18.7.2012 22:47

Kyllä sen pitäs käydä kuhan siinä on vaan se kytkinlisäaine ja on vaihteisto öljyä.

Re: Rotax 122 ja 123

18.7.2012 22:49

240turbo kirjoitti:Se on varmaan irronnu sieltä alapäästä, sen kait saa jotenki keplottelemalla takas ilman että aukasee sen kyljen. Kato jostain räjäytyskuvista miten se on siellä tai odota parempaa vastausta :D




Onnistuin poistamaan tuo viestinkin.. mutta siis kerrompa nyt uusiksi :)

Kytkinvaijeri alapäästä irti. Pitääkö leväyttää?

Kysympä tässä samalla että käykä mäxään tuommoinen öljy kun: mp-shell advance ultra 4-t 10w-40

Tuo "4-t" hämää...

Pitääpä kattoa räjäytyskuvista. Tulee kiire kun perjantaina miittiä ja pitäs ajaa 20km vaihtamaan rengas ym. maanantaina inssi :)

Re: Rotax 122 ja 123

18.7.2012 22:57

Vastasin sulle tuossa ylemmässä viestissä tuosta öljystä. Ja luultavasti se on irti sieltä alapäästä jos ei mitään vastusta ole.

Re: Rotax 122 ja 123

18.7.2012 23:22

240turbo kirjoitti:Vastasin sulle tuossa ylemmässä viestissä tuosta öljystä. Ja luultavasti se on irti sieltä alapäästä jos ei mitään vastusta ole.


Oho sori, en pökerössäni huomannu.. Mut kiitti avusta :P

Re: Rotax 122 ja 123

19.7.2012 3:23

Mahollista myös keplotella siitä täyttöaukosta kärkipihdeille siihen loveen mikä on ;) Jollain sivulla mikkets neuvo mua ton kytkimen kaa joten selaile :lol:

Re: Rotax 122 ja 123

19.7.2012 16:30

Ongelmia! purin kytkinpuolen ja laitoin kyktinvaijerin takaisin kiinni. käynnistyspoljin ei enää enää suostu palauttamaan, ihan sama miten sen laittaa. jää pohjaan ja pitää kauheaa rutinaa :s

Huomenna pitäis päästä rengaskaupoille ja maanantaina inssiin, joten kiire olisi.. vastauksia kaivataan ja kovasti :eek: :nörtti:
Viimeksi muokannut akulol päivämäärä 19.7.2012 21:22, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Rotax 122 ja 123

19.7.2012 16:51

Se pitäs jännittää se poljin. En tiedä miten se tapahtuu mutta muut tietää :D

Re: Rotax 122 ja 123

19.7.2012 18:17

jooo eli siis olisko kellään vinkkiä mistä sais halvan vähän ajetun alakerran räsään? :p

Re: Rotax 122 ja 123

19.7.2012 18:48

Saatiimpa kaverin kanssa taisteltua tuo käynnistyspoljin toimimaan,ja kytkinvaijerikin kiinni. Seuraava ongelma on se että kytkimestä tuli ihan erilainen vaikka kuinka säätää, ja pyörä pyörii kytkinpohjassa aika paljonkin omiaan... Apuja?

Re: Rotax 122 ja 123

21.7.2012 0:29

Tulempa taas häiritsemään teitä mäxäni kanssa ;)

Pitäs ostaa uus tiiviste kytkinkoppaan ja mietin että kumpi noista nyt on se oikea, tuo 9e maksava vai 36e maksava? Numero 4 siis.

Edit: Linkki unohtui :)

http://www.mp-osat.fi/aprilia/index.php ... ory_id=756

Re: Rotax 122 ja 123

21.7.2012 15:47

akulol kirjoitti:Tulempa taas häiritsemään teitä mäxäni kanssa ;)

Pitäs ostaa uus tiiviste kytkinkoppaan ja mietin että kumpi noista nyt on se oikea, tuo 9e maksava vai 36e maksava? Numero 4 siis.

Edit: Linkki unohtui :)

http://www.mp-osat.fi/aprilia/index.php ... ory_id=756

Halvempi on tarvike ja toi kallis aitoo aprillia ;)

Re: Rotax 122 ja 123

22.7.2012 15:25

saaku45 kirjoitti:osaisko joku sanoo mikä vikana kun ajaessa kierokset pätkii pikkuvaihteilla kun antaa enemmän kaasua nii alkaa nykimään ja nelosesta ylöspäin kun antaa kaasua niin aluks ei mitään ja yhtäkkiä repäsee?savuttaa niin perkeleesti.Eilen säädettiin neulaa ja jokakohdassa sama homma ja isompi pää-suutin ei auttanu mutta vähän rassattiin sitä harmaata boxsia missä lukee ducati ja tulee kolme piuhaa ja vaihettiin kaks kärki tulppa niin ei sen jälkeen ottanu kieroksii kun 7000 mutta kulki hyvin muuten paitsi nopeus oli 80km/h .Kaasari olikin phbh 26 ja pää-suutin 108 mutta en löytäny tk suutinta :nolo: eli missä päin se on? Onko noilla 26mm ja 28mm kaasareilla kauheesti eroo että kannattaisko hommata toi 28mm kaasari ?

Re: Rotax 122 ja 123

22.7.2012 18:58

Kokeile pienempää ps? Ja tk-suutin löytyy yleensä siitä ps vierestä.

Re: Rotax 122 ja 123

22.7.2012 19:06

juu pitää kokeilla :) Mutta siinä vieressä on yks paikka mutta siinä on ihan erilainen suutin ja yhessä suuttimessa lukee kyljessä 60 eli se ois varmaan se mutta se on pienempi kun mulla oleva phbh tk suutin eli onko tossa 26mm kaasarissa erilainen tk suutin kun 28mm kaasarissa ja siis malli on dellorto phbh 26 rs?