3.7.2009 19:22
3.7.2009 19:26
4.7.2009 4:00
mana92 kirjoitti:Johani kirjoitti:mana92 kirjoitti:Auttakkaa minua on jälleen kerran kusetettu kevari kaupoissa .eli ostin itsarin tossa 2 vk sitten ajoin 2 noin kaks päivää ja sitten se lahos eli ei lähe enää polkimesta käyntiin työntämällä joten kuten ja silloinkin se käy helevetin huonosti(tyhjäkäynnillä ei lainkaan).eli ongelmat alkoi siitä kun menin koskemaan paskana olevaan tappo katkasijaan kun pyörä oli käynnissä sen jälkeen jouduin sen ekaa kertaan työntämään käymään (liekö oikosulkenut joku paikka).no seuraavana päivänä sain sen vielä käyntiin polkimesta ilman suurempia ongelmia.no siinä jossain vaiheessa kun olin ajelemassa käynti muuttui yhtä äkkiä erittäin huonoksi ja pyörä pyrki hyytymään aina kun löi kytkimen pohjaan.no sitten se ei lähtenyt enää työntämälläkään no putsasin ilman putsarin jonka jälkeen sain sen jälleen työntämällä käyntiin mutta pyörä ei siltikään käynyt kunnolla.Hyytää niin maan saatanasti ala kierroksilla, mutta kun kierrokset nousee niin hoplaa sitten käykin jo suht hyvin.Kevarista on edellisen omistajan mukaan vaihettu männän renkaat hiljattain eli pitäis puristuksiakin olla.Tetsi saa liikaa öljyä ainakin mutta ei se liika öljyn saanti siinä alku kilometreillä vaikuttanut lähes ollenkaan.kipinää saa ja akussakin on virtaa yllin kyllin.polkimesta käynnistäessä pakoputki vaan suhisee ja välillä paukkuu.kaasarista en löytänyt mitää paskaa ja tulpankin olen vaihtanut.ypvs toimii ja on kokonaa auki käynnistettäessä.pakoputkessa on ainakin joku irti kun paisarissa kolisee kun putkea ravistaa.Ja nyt kun sen sitten käyntiin lykkää ja käyttää niin lämpeneekin paljon enemmän kuin koskaan (vaikka vaihdoin just jäähdytys nesteetkin) Koittakaa nyt joku viisaampi yksilö minua auttaa kun minulla alkaa ittellä pikku hiljaa usko hiipua ja harkka luvatkin menee kohta umpeen
putsaa kaasari ja kerro mitkä suuttimet siellä on. jos ei siinä oo kuristuksia, nii, pitäs olla 180 ja 25 ?
juu olen nyt putsannut kaasarin jo kaksi kertaa ja ei auta yhtään suuttimet ovat nuo yllä mainitsemasi
4.7.2009 12:53
SStoner kirjoitti:Moro
Olisin vailla tzr -87 osaa:
-ypvs ohjainboxi, sellainen siinä kai on
-ypvs- servon teline sellainenkin siinä kai on
-Vasemman puolen _ehjä_ kumikahva
-oikealle puolelle jalkajarrun viereen se kuminen jalansija _ehjä_
-vasemmalle puolelle muovinen sivuposki minkä alla myös ketjujen eka ratas on
Jos noita osia on jollai, laita toki privaan viestiä!
Sitte vielä kysymys: Kuuluuko kaikkien vaihteiden mennä silmään kun kone on sammuksissa ? Saan menemään vissiin 4. asti vaihteet päälle. Jos kuuluu, missä vika, vaihteistossa rikki jotain vai siirtohaarukka ?
5.7.2009 1:26
5.7.2009 10:17
5.7.2009 10:38
Mattisal kirjoitti:Terve, ensikertaa postailen tänne... Toivottavasti sais vastauksia
Eli itellä toimii pyöränä -91 vuoden TZR, käy ja kukkuu muuten loistavasti mutta...
Pyörä kiertää paikallaan sinne 12tkm, ja ajossakin vielä 4. vaihteella(mittarissa 130km/h)... 5. Vaihteella pyörä jaksaa rullata vielä 11tkm, mutta kun tästä lyö 6. vaihdetta sisään niin kierrokset putoo nopeasti ~9,5tkm ja vauhti samalla sinne n. 120km/h.
Pytty porautettiin viime syksyllä ja samalla tietty uusittiin mäntä ja muuta kulutusosaa, eli liian kuluneesta pytystä ei varmaankaan ole kyse? Pyörässä on YPVS ja sen pitäisi olla säädettynä oikein, ja oman käsityksen mukaan se ei vaikuta kuitenkaan isoilla kierroksilla kun pakoaukko on täysin auki jokatapauksessa. Muutenkin pyörä on täysin kuristamaton ja vakiohärpäkkeillä.
Muuta mainittavaa olis sen verran että tänään kävin pitkästä aikaa kokeilemassa motarilla että paljonko se oikein kulki, ja "testin" jälkeen pyörä alko pätkimään vähän, mutta pysähtymisen jälkee toimi taas nätisti? En kyllä ajanu sit enää 100km/h lujempaa ku en halunnu tien päälle jäädä Tää pätkiminen tuntu ihan ku vuotais kipinää runkoon, mutta eikös sen pitäis sit vaikuttaa myös pienemmillä kierroksilla?
5.7.2009 11:13
Mattisal kirjoitti:Terve, ensikertaa postailen tänne... Toivottavasti sais vastauksia
Eli itellä toimii pyöränä -91 vuoden TZR, käy ja kukkuu muuten loistavasti mutta...
Pyörä kiertää paikallaan sinne 12tkm, ja ajossakin vielä 4. vaihteella(mittarissa 130km/h)... 5. Vaihteella pyörä jaksaa rullata vielä 11tkm, mutta kun tästä lyö 6. vaihdetta sisään niin kierrokset putoo nopeasti ~9,5tkm ja vauhti samalla sinne n. 120km/h.
Pytty porautettiin viime syksyllä ja samalla tietty uusittiin mäntä ja muuta kulutusosaa, eli liian kuluneesta pytystä ei varmaankaan ole kyse? Pyörässä on YPVS ja sen pitäisi olla säädettynä oikein, ja oman käsityksen mukaan se ei vaikuta kuitenkaan isoilla kierroksilla kun pakoaukko on täysin auki jokatapauksessa. Muutenkin pyörä on täysin kuristamaton ja vakiohärpäkkeillä.
Muuta mainittavaa olis sen verran että tänään kävin pitkästä aikaa kokeilemassa motarilla että paljonko se oikein kulki, ja "testin" jälkeen pyörä alko pätkimään vähän, mutta pysähtymisen jälkee toimi taas nätisti? En kyllä ajanu sit enää 100km/h lujempaa ku en halunnu tien päälle jäädä Tää pätkiminen tuntu ihan ku vuotais kipinää runkoon, mutta eikös sen pitäis sit vaikuttaa myös pienemmillä kierroksilla?
5.7.2009 12:04
5.7.2009 13:20
Mattisal kirjoitti:Pyörässä on vakiovälitykset, ei pitäis siitä johtua
5.7.2009 13:27
jerbona kirjoitti:Mattisal kirjoitti:Pyörässä on vakiovälitykset, ei pitäis siitä johtua
Minkäs kokoset ne vakiovälitykset on muuten?
5.7.2009 13:29
5.7.2009 13:34
Johani kirjoitti:mana92 kirjoitti:Johani kirjoitti:mana92 kirjoitti:Auttakkaa minua on jälleen kerran kusetettu kevari kaupoissa .eli ostin itsarin tossa 2 vk sitten ajoin 2 noin kaks päivää ja sitten se lahos eli ei lähe enää polkimesta käyntiin työntämällä joten kuten ja silloinkin se käy helevetin huonosti(tyhjäkäynnillä ei lainkaan).eli ongelmat alkoi siitä kun menin koskemaan paskana olevaan tappo katkasijaan kun pyörä oli käynnissä sen jälkeen jouduin sen ekaa kertaan työntämään käymään (liekö oikosulkenut joku paikka).no seuraavana päivänä sain sen vielä käyntiin polkimesta ilman suurempia ongelmia.no siinä jossain vaiheessa kun olin ajelemassa käynti muuttui yhtä äkkiä erittäin huonoksi ja pyörä pyrki hyytymään aina kun löi kytkimen pohjaan.no sitten se ei lähtenyt enää työntämälläkään no putsasin ilman putsarin jonka jälkeen sain sen jälleen työntämällä käyntiin mutta pyörä ei siltikään käynyt kunnolla.Hyytää niin maan saatanasti ala kierroksilla, mutta kun kierrokset nousee niin hoplaa sitten käykin jo suht hyvin.Kevarista on edellisen omistajan mukaan vaihettu männän renkaat hiljattain eli pitäis puristuksiakin olla.Tetsi saa liikaa öljyä ainakin mutta ei se liika öljyn saanti siinä alku kilometreillä vaikuttanut lähes ollenkaan.kipinää saa ja akussakin on virtaa yllin kyllin.polkimesta käynnistäessä pakoputki vaan suhisee ja välillä paukkuu.kaasarista en löytänyt mitää paskaa ja tulpankin olen vaihtanut.ypvs toimii ja on kokonaa auki käynnistettäessä.pakoputkessa on ainakin joku irti kun paisarissa kolisee kun putkea ravistaa.Ja nyt kun sen sitten käyntiin lykkää ja käyttää niin lämpeneekin paljon enemmän kuin koskaan (vaikka vaihdoin just jäähdytys nesteetkin) Koittakaa nyt joku viisaampi yksilö minua auttaa kun minulla alkaa ittellä pikku hiljaa usko hiipua ja harkka luvatkin menee kohta umpeen
putsaa kaasari ja kerro mitkä suuttimet siellä on. jos ei siinä oo kuristuksia, nii, pitäs olla 180 ja 25 ?
juu olen nyt putsannut kaasarin jo kaksi kertaa ja ei auta yhtään suuttimet ovat nuo yllä mainitsemasi
todennäkösesti tappokatkasija oikosulkeutunut,ei saa kipinää, saa katkonaista tai huonoa kipinää. aukase, putsaa paperilla, crc:llä, hiomapaperilla tappokatkasian sisältö tai eti sen piuhat ja irrota liitokset.
5.7.2009 15:27
Johani kirjoitti:mana92 kirjoitti:Johani kirjoitti:mana92 kirjoitti:Auttakkaa minua on jälleen kerran kusetettu kevari kaupoissa .eli ostin itsarin tossa 2 vk sitten ajoin 2 noin kaks päivää ja sitten se lahos eli ei lähe enää polkimesta käyntiin työntämällä joten kuten ja silloinkin se käy helevetin huonosti(tyhjäkäynnillä ei lainkaan).eli ongelmat alkoi siitä kun menin koskemaan paskana olevaan tappo katkasijaan kun pyörä oli käynnissä sen jälkeen jouduin sen ekaa kertaan työntämään käymään (liekö oikosulkenut joku paikka).no seuraavana päivänä sain sen vielä käyntiin polkimesta ilman suurempia ongelmia.no siinä jossain vaiheessa kun olin ajelemassa käynti muuttui yhtä äkkiä erittäin huonoksi ja pyörä pyrki hyytymään aina kun löi kytkimen pohjaan.no sitten se ei lähtenyt enää työntämälläkään no putsasin ilman putsarin jonka jälkeen sain sen jälleen työntämällä käyntiin mutta pyörä ei siltikään käynyt kunnolla.Hyytää niin maan saatanasti ala kierroksilla, mutta kun kierrokset nousee niin hoplaa sitten käykin jo suht hyvin.Kevarista on edellisen omistajan mukaan vaihettu männän renkaat hiljattain eli pitäis puristuksiakin olla.Tetsi saa liikaa öljyä ainakin mutta ei se liika öljyn saanti siinä alku kilometreillä vaikuttanut lähes ollenkaan.kipinää saa ja akussakin on virtaa yllin kyllin.polkimesta käynnistäessä pakoputki vaan suhisee ja välillä paukkuu.kaasarista en löytänyt mitää paskaa ja tulpankin olen vaihtanut.ypvs toimii ja on kokonaa auki käynnistettäessä.pakoputkessa on ainakin joku irti kun paisarissa kolisee kun putkea ravistaa.Ja nyt kun sen sitten käyntiin lykkää ja käyttää niin lämpeneekin paljon enemmän kuin koskaan (vaikka vaihdoin just jäähdytys nesteetkin) Koittakaa nyt joku viisaampi yksilö minua auttaa kun minulla alkaa ittellä pikku hiljaa usko hiipua ja harkka luvatkin menee kohta umpeen
putsaa kaasari ja kerro mitkä suuttimet siellä on. jos ei siinä oo kuristuksia, nii, pitäs olla 180 ja 25 ?
juu olen nyt putsannut kaasarin jo kaksi kertaa ja ei auta yhtään suuttimet ovat nuo yllä mainitsemasi
todennäkösesti tappokatkasija oikosulkeutunut,ei saa kipinää, saa katkonaista tai huonoa kipinää. aukase, putsaa paperilla, crc:llä, hiomapaperilla tappokatkasian sisältö tai eti sen piuhat ja irrota liitokset.
6.7.2009 9:07