Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

tzr osista

3.7.2009 19:22

Terve. Kaipailit noita tzr:n osia.. Löytys magneetonkoppa ja ypvs -ohjainboksi. Yhteishinta olis 70e noille.

3.7.2009 19:26

SStoner: koita pyöritellä eturatasta ympäri ja räplää vaihdepoljinta ylöspäin, kyllä niiden kaikkien pitäisi löytyä sammuksissakin..

4.7.2009 4:00

mana92 kirjoitti:
Johani kirjoitti:
mana92 kirjoitti:Auttakkaa minua on jälleen kerran kusetettu kevari kaupoissa :s .eli ostin itsarin tossa 2 vk sitten ajoin 2 noin kaks päivää ja sitten se lahos :itku: eli ei lähe enää polkimesta käyntiin työntämällä joten kuten ja silloinkin se käy helevetin huonosti(tyhjäkäynnillä ei lainkaan).eli ongelmat alkoi siitä kun menin koskemaan paskana olevaan tappo katkasijaan kun pyörä oli käynnissä sen jälkeen jouduin sen ekaa kertaan työntämään käymään (liekö oikosulkenut joku paikka).no seuraavana päivänä sain sen vielä käyntiin polkimesta ilman suurempia ongelmia.no siinä jossain vaiheessa kun olin ajelemassa käynti muuttui yhtä äkkiä erittäin huonoksi ja pyörä pyrki hyytymään aina kun löi kytkimen pohjaan.no sitten se ei lähtenyt enää työntämälläkään no putsasin ilman putsarin jonka jälkeen sain sen jälleen työntämällä käyntiin mutta pyörä ei siltikään käynyt kunnolla.Hyytää niin maan saatanasti ala kierroksilla, mutta kun kierrokset nousee niin hoplaa sitten käykin jo suht hyvin.Kevarista on edellisen omistajan mukaan vaihettu männän renkaat hiljattain eli pitäis puristuksiakin olla.Tetsi saa liikaa öljyä ainakin mutta ei se liika öljyn saanti siinä alku kilometreillä vaikuttanut lähes ollenkaan.kipinää saa ja akussakin on virtaa yllin kyllin.polkimesta käynnistäessä pakoputki vaan suhisee ja välillä paukkuu.kaasarista en löytänyt mitää paskaa ja tulpankin olen vaihtanut.ypvs toimii ja on kokonaa auki käynnistettäessä.pakoputkessa on ainakin joku irti kun paisarissa kolisee kun putkea ravistaa.Ja nyt kun sen sitten käyntiin lykkää ja käyttää niin lämpeneekin paljon enemmän kuin koskaan (vaikka vaihdoin just jäähdytys nesteetkin) Koittakaa nyt joku viisaampi yksilö minua auttaa kun minulla alkaa ittellä pikku hiljaa usko hiipua ja harkka luvatkin menee kohta umpeen :x


putsaa kaasari ja kerro mitkä suuttimet siellä on. jos ei siinä oo kuristuksia, nii, pitäs olla 180 ja 25 ?


juu olen nyt putsannut kaasarin jo kaksi kertaa ja ei auta yhtään suuttimet ovat nuo yllä mainitsemasi :roll:


todennäkösesti tappokatkasija oikosulkeutunut,ei saa kipinää, saa katkonaista tai huonoa kipinää. aukase, putsaa paperilla, crc:llä, hiomapaperilla tappokatkasian sisältö tai eti sen piuhat ja irrota liitokset.

4.7.2009 12:53

SStoner kirjoitti:Moro

Olisin vailla tzr -87 osaa:

-ypvs ohjainboxi, sellainen siinä kai on
-ypvs- servon teline sellainenkin siinä kai on

-Vasemman puolen _ehjä_ kumikahva
-oikealle puolelle jalkajarrun viereen se kuminen jalansija _ehjä_
-vasemmalle puolelle muovinen sivuposki minkä alla myös ketjujen eka ratas on

Jos noita osia on jollai, laita toki privaan viestiä! :P

Sitte vielä kysymys: Kuuluuko kaikkien vaihteiden mennä silmään kun kone on sammuksissa ? Saan menemään vissiin 4. asti vaihteet päälle. Jos kuuluu, missä vika, vaihteistossa rikki jotain vai siirtohaarukka ?


Ei niitten vaihteitten kuulukkaa mennä kunnolla päälle jos on sammuksissa

Ei riitä vääntö?

5.7.2009 1:26

Terve, ensikertaa postailen tänne... Toivottavasti sais vastauksia :)

Eli itellä toimii pyöränä -91 vuoden TZR, käy ja kukkuu muuten loistavasti mutta...

Pyörä kiertää paikallaan sinne 12tkm, ja ajossakin vielä 4. vaihteella(mittarissa 130km/h)... 5. Vaihteella pyörä jaksaa rullata vielä 11tkm, mutta kun tästä lyö 6. vaihdetta sisään niin kierrokset putoo nopeasti ~9,5tkm ja vauhti samalla sinne n. 120km/h.

Pytty porautettiin viime syksyllä ja samalla tietty uusittiin mäntä ja muuta kulutusosaa, eli liian kuluneesta pytystä ei varmaankaan ole kyse? Pyörässä on YPVS ja sen pitäisi olla säädettynä oikein, ja oman käsityksen mukaan se ei vaikuta kuitenkaan isoilla kierroksilla kun pakoaukko on täysin auki jokatapauksessa. Muutenkin pyörä on täysin kuristamaton ja vakiohärpäkkeillä.

Muuta mainittavaa olis sen verran että tänään kävin pitkästä aikaa kokeilemassa motarilla että paljonko se oikein kulki, ja "testin" jälkeen pyörä alko pätkimään vähän, mutta pysähtymisen jälkee toimi taas nätisti? En kyllä ajanu sit enää 100km/h lujempaa ku en halunnu tien päälle jäädä :D Tää pätkiminen tuntu ihan ku vuotais kipinää runkoon, mutta eikös sen pitäis sit vaikuttaa myös pienemmillä kierroksilla?

välit

5.7.2009 10:17

ollaan lähössä kaverin kanssa 700km ajelulle ja pitäis pistää tezariin (vm 90) pidemmät välit. mopo-sportissa väitettiin ettei pidempiä kuin 17-46 myydä missään? väittivät kuitenkin että jossain myytäis sellasii yleismallin takarattaita, joita sit pitää muokkaa sopiviksi omaan pyörään. mistäköhän näitä sais, vai oisko jopa suoraan passaavaa isompaa eturatasta/pienempää takaratasta myynnissä jossain?

5.7.2009 10:38

Mattisal kirjoitti:Terve, ensikertaa postailen tänne... Toivottavasti sais vastauksia :)

Eli itellä toimii pyöränä -91 vuoden TZR, käy ja kukkuu muuten loistavasti mutta...

Pyörä kiertää paikallaan sinne 12tkm, ja ajossakin vielä 4. vaihteella(mittarissa 130km/h)... 5. Vaihteella pyörä jaksaa rullata vielä 11tkm, mutta kun tästä lyö 6. vaihdetta sisään niin kierrokset putoo nopeasti ~9,5tkm ja vauhti samalla sinne n. 120km/h.

Pytty porautettiin viime syksyllä ja samalla tietty uusittiin mäntä ja muuta kulutusosaa, eli liian kuluneesta pytystä ei varmaankaan ole kyse? Pyörässä on YPVS ja sen pitäisi olla säädettynä oikein, ja oman käsityksen mukaan se ei vaikuta kuitenkaan isoilla kierroksilla kun pakoaukko on täysin auki jokatapauksessa. Muutenkin pyörä on täysin kuristamaton ja vakiohärpäkkeillä.

Muuta mainittavaa olis sen verran että tänään kävin pitkästä aikaa kokeilemassa motarilla että paljonko se oikein kulki, ja "testin" jälkeen pyörä alko pätkimään vähän, mutta pysähtymisen jälkee toimi taas nätisti? En kyllä ajanu sit enää 100km/h lujempaa ku en halunnu tien päälle jäädä :D Tää pätkiminen tuntu ihan ku vuotais kipinää runkoon, mutta eikös sen pitäis sit vaikuttaa myös pienemmillä kierroksilla?


kuulostaa aika pitkiltä välityksiltä, jos nelosella on jo vauhtia 130 km/h edes mittariin.

5.7.2009 11:13

Mattisal kirjoitti:Terve, ensikertaa postailen tänne... Toivottavasti sais vastauksia :)

Eli itellä toimii pyöränä -91 vuoden TZR, käy ja kukkuu muuten loistavasti mutta...

Pyörä kiertää paikallaan sinne 12tkm, ja ajossakin vielä 4. vaihteella(mittarissa 130km/h)... 5. Vaihteella pyörä jaksaa rullata vielä 11tkm, mutta kun tästä lyö 6. vaihdetta sisään niin kierrokset putoo nopeasti ~9,5tkm ja vauhti samalla sinne n. 120km/h.

Pytty porautettiin viime syksyllä ja samalla tietty uusittiin mäntä ja muuta kulutusosaa, eli liian kuluneesta pytystä ei varmaankaan ole kyse? Pyörässä on YPVS ja sen pitäisi olla säädettynä oikein, ja oman käsityksen mukaan se ei vaikuta kuitenkaan isoilla kierroksilla kun pakoaukko on täysin auki jokatapauksessa. Muutenkin pyörä on täysin kuristamaton ja vakiohärpäkkeillä.

Muuta mainittavaa olis sen verran että tänään kävin pitkästä aikaa kokeilemassa motarilla että paljonko se oikein kulki, ja "testin" jälkeen pyörä alko pätkimään vähän, mutta pysähtymisen jälkee toimi taas nätisti? En kyllä ajanu sit enää 100km/h lujempaa ku en halunnu tien päälle jäädä :D Tää pätkiminen tuntu ihan ku vuotais kipinää runkoon, mutta eikös sen pitäis sit vaikuttaa myös pienemmillä kierroksilla?

Itellä on aivan sama vika. Luulen että johtuu liian rikkaasta pääsuuttimesta.. En oo kerenny kattoo tarkemmin :S

5.7.2009 12:04

Pyörässä on vakiovälitykset, ei pitäis siitä johtua :)

5.7.2009 13:20

Mattisal kirjoitti:Pyörässä on vakiovälitykset, ei pitäis siitä johtua :)

Minkäs kokoset ne vakiovälitykset on muuten? :roll:

5.7.2009 13:27

jerbona kirjoitti:
Mattisal kirjoitti:Pyörässä on vakiovälitykset, ei pitäis siitä johtua :)

Minkäs kokoset ne vakiovälitykset on muuten? :roll:


16-46 muistaakseni, ja vielä edelliseen viestiini, saako mistään pidempiä välejä vm 90 tezariin kuin 17-46?

männänrengas

5.7.2009 13:29

myydäänkö mäännärenkaita proxin mäntiin erikseen ku yks katkes asentaessa?

5.7.2009 13:34

Johani kirjoitti:
mana92 kirjoitti:
Johani kirjoitti:
mana92 kirjoitti:Auttakkaa minua on jälleen kerran kusetettu kevari kaupoissa :s .eli ostin itsarin tossa 2 vk sitten ajoin 2 noin kaks päivää ja sitten se lahos :itku: eli ei lähe enää polkimesta käyntiin työntämällä joten kuten ja silloinkin se käy helevetin huonosti(tyhjäkäynnillä ei lainkaan).eli ongelmat alkoi siitä kun menin koskemaan paskana olevaan tappo katkasijaan kun pyörä oli käynnissä sen jälkeen jouduin sen ekaa kertaan työntämään käymään (liekö oikosulkenut joku paikka).no seuraavana päivänä sain sen vielä käyntiin polkimesta ilman suurempia ongelmia.no siinä jossain vaiheessa kun olin ajelemassa käynti muuttui yhtä äkkiä erittäin huonoksi ja pyörä pyrki hyytymään aina kun löi kytkimen pohjaan.no sitten se ei lähtenyt enää työntämälläkään no putsasin ilman putsarin jonka jälkeen sain sen jälleen työntämällä käyntiin mutta pyörä ei siltikään käynyt kunnolla.Hyytää niin maan saatanasti ala kierroksilla, mutta kun kierrokset nousee niin hoplaa sitten käykin jo suht hyvin.Kevarista on edellisen omistajan mukaan vaihettu männän renkaat hiljattain eli pitäis puristuksiakin olla.Tetsi saa liikaa öljyä ainakin mutta ei se liika öljyn saanti siinä alku kilometreillä vaikuttanut lähes ollenkaan.kipinää saa ja akussakin on virtaa yllin kyllin.polkimesta käynnistäessä pakoputki vaan suhisee ja välillä paukkuu.kaasarista en löytänyt mitää paskaa ja tulpankin olen vaihtanut.ypvs toimii ja on kokonaa auki käynnistettäessä.pakoputkessa on ainakin joku irti kun paisarissa kolisee kun putkea ravistaa.Ja nyt kun sen sitten käyntiin lykkää ja käyttää niin lämpeneekin paljon enemmän kuin koskaan (vaikka vaihdoin just jäähdytys nesteetkin) Koittakaa nyt joku viisaampi yksilö minua auttaa kun minulla alkaa ittellä pikku hiljaa usko hiipua ja harkka luvatkin menee kohta umpeen :x


putsaa kaasari ja kerro mitkä suuttimet siellä on. jos ei siinä oo kuristuksia, nii, pitäs olla 180 ja 25 ?


juu olen nyt putsannut kaasarin jo kaksi kertaa ja ei auta yhtään suuttimet ovat nuo yllä mainitsemasi :roll:


todennäkösesti tappokatkasija oikosulkeutunut,ei saa kipinää, saa katkonaista tai huonoa kipinää. aukase, putsaa paperilla, crc:llä, hiomapaperilla tappokatkasian sisältö tai eti sen piuhat ja irrota liitokset.


yhdyn edelliseen, sillä jos pakoputkessa paukkuu niin se tarkoittaa sitä että tulppa ei sytytä kaikkea bensaa vaan bensa räjähtää vasta pakoputkessa. jos tulppa kaastuu liiasta öljystä tai yleensäkin rikkaasta seoksesta ei tulppa anna tasaista kipinää, siinä toinen mahdollinen syy.

5.7.2009 15:27

Johani kirjoitti:
mana92 kirjoitti:
Johani kirjoitti:
mana92 kirjoitti:Auttakkaa minua on jälleen kerran kusetettu kevari kaupoissa :s .eli ostin itsarin tossa 2 vk sitten ajoin 2 noin kaks päivää ja sitten se lahos :itku: eli ei lähe enää polkimesta käyntiin työntämällä joten kuten ja silloinkin se käy helevetin huonosti(tyhjäkäynnillä ei lainkaan).eli ongelmat alkoi siitä kun menin koskemaan paskana olevaan tappo katkasijaan kun pyörä oli käynnissä sen jälkeen jouduin sen ekaa kertaan työntämään käymään (liekö oikosulkenut joku paikka).no seuraavana päivänä sain sen vielä käyntiin polkimesta ilman suurempia ongelmia.no siinä jossain vaiheessa kun olin ajelemassa käynti muuttui yhtä äkkiä erittäin huonoksi ja pyörä pyrki hyytymään aina kun löi kytkimen pohjaan.no sitten se ei lähtenyt enää työntämälläkään no putsasin ilman putsarin jonka jälkeen sain sen jälleen työntämällä käyntiin mutta pyörä ei siltikään käynyt kunnolla.Hyytää niin maan saatanasti ala kierroksilla, mutta kun kierrokset nousee niin hoplaa sitten käykin jo suht hyvin.Kevarista on edellisen omistajan mukaan vaihettu männän renkaat hiljattain eli pitäis puristuksiakin olla.Tetsi saa liikaa öljyä ainakin mutta ei se liika öljyn saanti siinä alku kilometreillä vaikuttanut lähes ollenkaan.kipinää saa ja akussakin on virtaa yllin kyllin.polkimesta käynnistäessä pakoputki vaan suhisee ja välillä paukkuu.kaasarista en löytänyt mitää paskaa ja tulpankin olen vaihtanut.ypvs toimii ja on kokonaa auki käynnistettäessä.pakoputkessa on ainakin joku irti kun paisarissa kolisee kun putkea ravistaa.Ja nyt kun sen sitten käyntiin lykkää ja käyttää niin lämpeneekin paljon enemmän kuin koskaan (vaikka vaihdoin just jäähdytys nesteetkin) Koittakaa nyt joku viisaampi yksilö minua auttaa kun minulla alkaa ittellä pikku hiljaa usko hiipua ja harkka luvatkin menee kohta umpeen :x


putsaa kaasari ja kerro mitkä suuttimet siellä on. jos ei siinä oo kuristuksia, nii, pitäs olla 180 ja 25 ?


juu olen nyt putsannut kaasarin jo kaksi kertaa ja ei auta yhtään suuttimet ovat nuo yllä mainitsemasi :roll:


todennäkösesti tappokatkasija oikosulkeutunut,ei saa kipinää, saa katkonaista tai huonoa kipinää. aukase, putsaa paperilla, crc:llä, hiomapaperilla tappokatkasian sisältö tai eti sen piuhat ja irrota liitokset.


Olen irroittanut sen jo aikoja sitten ei auttanu :nolo:

EDIT:ei sitten johdu öljyn saannista koska pyörä ei niin paljon liikaa öljyä saa koska kävi se ennenkin ne kaks päivää ihan hyvin vaikka se saikin vähän liikaa öljyä.

Tietämätön

6.7.2009 9:07

Olen nyt ajanut 7000tkm samalla männällä ja ajattelin vaihtaa uutta jo tilalle kun väljältä tuntuisi. Auttaakko väljyyteen jos ostaa vain uuden saman kokoisen männän? Ja miten saa tarkasti selville minkä kokoinen mäntä on? Vastatkaa kiitos!