Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
20.8.2012 18:13
Annoin räsän lämmetä kunnolla (10-15min) ja ostin siihe uuden pipercrossin ja jouduin säätämään n. 8 kierrosta ulospäin ennenku MOO loppui melkein kokonaan... onko järkevää vai kannattaisko säätää se neula? (jota en mielellään tekis).
20.8.2012 20:46
Kuvitelkaa, että olette idiootteja eikä teillä ole vielä räsässä reikää rave2:lle, mutta Arrow löytyy. Millä säädöillä (suurinpiirtein) kannaittasi alotella? Onko jollain omaa kokemusta? Pääsuutin, otanko torven pois ilmanputsariboksista, mikä tulppa? tällä hetkellä joku huoltoliikeen laittama 9-arvon tulppa ja koitin 160, 170, 185, 190 suuttimilla ja kaikki tökkii ja isoimmat booaa, mikään ei toimi edes vähän.. Seosruuviin en oo viittiny koskee ollenkaa. Kokemusta säätämisestä ei siis ole ollenkaan. Katsoo jos huomenna kaveri tulis vähä auttelee. Vakioksi en jaksais enää laittaa, on ihan väännötön ja tukkonen, yksikin vakioräsä, samaa euro-3 mallia, tuli ohi ja lujaa :o ei tuo kulje kun ehkä 120 suoralla. kaverilla tyhjällä vakioputkella toimii 160 suuttimella hyvin.
20.8.2012 22:09
Jälleen jätti räsä tielle..
Mikäs tällä kertaa mahtaa vaivata kun aina kun laittaa käymään niin alkaa tiputtamaan jäähdytysnestettä ylivuodosta ja yleensä sielä tulee ne ihan kaikki. Ja sitten vielä mikä tulppa olisi sopiva TT räsään NGK:lta kun nyt on Denso ja tarvisi uusi tulppa hommata
21.8.2012 15:07
missäs suulla ylivuoto jäähytin järjestelmässä?
tulppa: BR10EG
21.8.2012 19:09
Eikös se ylivuoto rööri oo siinä vasemassa lohkossa oleva reikä takaapäin katsottaessa?
21.8.2012 21:15
Mitenkäs on mahdollista että raven laippa oli mennyt varresta kahdesta kohtaa poikki? Laitoin pelkän laippaosan siihen ilman nostovartta siksi aikaa että saisin uuden laipan mutta eikös se itse laippaosa mennyt poikki ja laipan alaosa kului pois urasta ja pääsi hakkaamaan männän rikki... Uskaltaakos tohon nyt uutta laippaa laittaa ollenkaan jos menee sekin poikki? Laippana oli tosiaan rotaxin oma laippa ja pyttynä mitakan kopio.
26.8.2012 11:16
Kertokaapas mitä kaasarin suuttimia alan vaihteleen, kun räsä röpöttää 4-6 tonnin paikkeilla? Ja jos antaa olla tyhjäkäynnillä hetken niin alkaa käymään tosi raskaasti ja saa jonkun käsittämättömän röpötys kohtauksen. 09 räsä gianelli ja rave 1. Kaasarin säädöt on nyt nuo tehtaan ilmottamat. Ja miten saisin testattua, että nouseeko laippa ylös asti pakoaukossa? Mielellään niin ettei tarvi purkaa koko pyörää taas.
26.8.2012 11:51
Ota putki pois, työnnä sormi pakoaukon kattoon ja työnnä solenoidin tappi sisään. Tuo on ainoa keino miten saat varmistettua että laippa nousee kokonaan.
1.9.2012 16:09
Miten Aprilian (07) pääsuutin vaihdetaa?
4.9.2012 23:23
Kaasari auki ja vaihtamaan.
Kaverin puolesta kysyisin että onko nyt se rave 1 vai 2 parempi ja mistä sellaisen saisi edukkaasti käytettynä tai uutena?
12.9.2012 19:20
onko se musta pieni piippu pääsuuttimen vieressä tärkeä kun se vahingossa katkesi?
12.9.2012 20:11
Mikä piippu
13.9.2012 15:26
no sellanen pieni ontto muoviputki siinä iha suuttimes kii...
13.9.2012 16:23
ja mikäköhän kaasari sulla on jo siellä piippuja on=
14.9.2012 18:09
Tiedä nyt sitten olenko oikealla alueella tätä kysymässä... Mutta anyways. Uskaltaako lähteä vm. 07 TT Apikalla yrittämään 166km matkaa?
Ajettu n.18 000km ja huollot tehty ajallaan, normaalisti tultu päristeltyä vain n.60km spurtteja..