Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

4.10.2007 17:54

Riippuu vähän millasissa säädöissä pyörä on se kartstan määrä. Itellä ei tahdo saada laippaa ulos jos on 2 tonnia ajettu, riippuu tosin millasta ajoa sillä ajaa..

Edit: ja öljynä siis motulin 710 ja öljypumppu lähes hirressä

4.10.2007 18:22

-Epeli kirjoitti:Riippuu vähän millasissa säädöissä pyörä on se kartstan määrä. Itellä ei tahdo saada laippaa ulos jos on 2 tonnia ajettu, riippuu tosin millasta ajoa sillä ajaa..

Edit: ja öljynä siis motulin 710 ja öljypumppu lähes hirressä
Sama juttu. Samaa öljyäkin käytän.

Kyllä oli taas 3tkm ajettu laippa sanottakoon niin, että ihan saatanan tiukassa. Tuo laippa on vielä niin vaikea vetää pois kun siihen ei saa kunnollista vetoa oikein mitenkään kohdistettua. Siksi aion tilata NPM:ltä ihan laipan poistamiseen tarkoitetun erikoistyökalun (ulosvetäjä).

4.10.2007 20:21

trilog kirjoitti:
-Epeli kirjoitti:Riippuu vähän millasissa säädöissä pyörä on se kartstan määrä. Itellä ei tahdo saada laippaa ulos jos on 2 tonnia ajettu, riippuu tosin millasta ajoa sillä ajaa..

Edit: ja öljynä siis motulin 710 ja öljypumppu lähes hirressä
Sama juttu. Samaa öljyäkin käytän.

Kyllä oli taas 3tkm ajettu laippa sanottakoon niin, että ihan saatanan tiukassa. Tuo laippa on vielä niin vaikea vetää pois kun siihen ei saa kunnollista vetoa oikein mitenkään kohdistettua. Siksi aion tilata NPM:ltä ihan laipan poistamiseen tarkoitetun erikoistyökalun (ulosvetäjä).


Oletteko säätäneet öljypumppua täystehomuutosten lomassa?

4.10.2007 21:58

Mulla on ainakin ruuvattu tappiin se säätövara... Tosin aprilian öljypumppua ei tt:ks laiton yhteydessä kuulu säätää, koska riittää ihan vakiosäädöilläkin se öljymäärä.

5.10.2007 11:31

-Epeli kirjoitti:Mulla on ainakin ruuvattu tappiin se säätövara... Tosin aprilian öljypumppua ei tt:ks laiton yhteydessä kuulu säätää, koska riittää ihan vakiosäädöilläkin se öljymäärä.


Mitä ihmettä :) kuinka rikkaalla sun vehje oikeen on :)

5.10.2007 17:15

Saa öljyä ny aivan liikaa, haittaa kulkua kun tuhehtuu siihen öljyyn...
Säädän takasin-päin sitä, mutta sen ainakin tietää että ei tarvii pumppua ottaa pois siksi että ei tulis tarpeeks tavaraa läpi.

9.10.2007 18:06

Mikähän vikana kun RAVE ei toimi. Onkohan solenoidi jotenkin jumittunut kun ei liiku vaikka sormella koittaa painaa? Laippa voinut jumittua pakoaukkoon?

9.10.2007 18:33

EpHe kirjoitti:Mikähän vikana kun RAVE ei toimi. Onkohan solenoidi jotenkin jumittunut kun ei liiku vaikka sormella koittaa painaa? Laippa voinut jumittua pakoaukkoon?
Laippa varmaan jumissa.

10.10.2007 21:33

trilog kirjoitti:
EpHe kirjoitti:Mikähän vikana kun RAVE ei toimi. Onkohan solenoidi jotenkin jumittunut kun ei liiku vaikka sormella koittaa painaa? Laippa voinut jumittua pakoaukkoon?
Laippa varmaan jumissa.


Solenoidi oli jotenkin jumittunut :D aika outoa kyllä et solenoidi jumittuu. Sinne väliin oli mennyt jtn hiekkapaskaa ym.

13.10.2007 18:49

Asensin juuri rave1 ja lähdin kokeilemaan. Toimii muuten ihan hyvin mutta 6-7500rmp:n välissä nykii vähän aikaa kunnes lähtee kunnolla, onko tämä siis normaalia?

13.10.2007 18:52

vauhtimato11 kirjoitti:Asensin juuri rave1 ja lähdin kokeilemaan. Toimii muuten ihan hyvin mutta 6-7500rmp:n välissä nykii vähän aikaa kunnes lähtee kunnolla, onko tämä siis normaalia?


Sääditkö kaasarin?

E: ja RAVEn myös?

13.10.2007 20:28

EpHe kirjoitti:
vauhtimato11 kirjoitti:Asensin juuri rave1 ja lähdin kokeilemaan. Toimii muuten ihan hyvin mutta 6-7500rmp:n välissä nykii vähän aikaa kunnes lähtee kunnolla, onko tämä siis normaalia?


Sääditkö kaasarin?

E: ja RAVEn myös?


No siis kaasari oli jo aika hyvissä säädöissä koska oli tehari ja laippa nostettu ja raven säädin sillain että se säätöruuvi oli melkein niin sisällä kun voi. Nyt on kyllä vääntöä sekä alhaalla että ylhäällä mutta röpöttää siinä 7000rmp kohdalla.

13.10.2007 20:52

myykää mul joku rave1 ilman ohjainboksia !!!!!!

14.10.2007 0:24

vauhtimato11 kirjoitti:
EpHe kirjoitti:
vauhtimato11 kirjoitti:Asensin juuri rave1 ja lähdin kokeilemaan. Toimii muuten ihan hyvin mutta 6-7500rmp:n välissä nykii vähän aikaa kunnes lähtee kunnolla, onko tämä siis normaalia?


Sääditkö kaasarin?

E: ja RAVEn myös?


No siis kaasari oli jo aika hyvissä säädöissä koska oli tehari ja laippa nostettu ja raven säädin sillain että se säätöruuvi oli melkein niin sisällä kun voi. Nyt on kyllä vääntöä sekä alhaalla että ylhäällä mutta röpöttää siinä 7000rmp kohdalla.


http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_125_RAVEn_asennus tuolta näet vielä sen RAVEn säätö ohjeen niin voit tarkistaa onko se nyt varmasti säädöissä :D ja sit kaasarin neulan säätö vois auttaa siihen röpötykseen ja senhän pitäs olla 4 lovessa, mutta nämäkin tietysti pyöräkohtasia.

14.10.2007 2:42

Myykää mulle joku ehjä raven laippa..