Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
6.8.2015 20:23
Ei kuulu. Luisti toimii alipaineella ja nousee ylös vain moottorin käydessä riippuen kaasun asennosta.
6.8.2015 21:03
Juu näin ajattelinkin.
7.8.2015 19:17
Jaahas taas tuli lisäohjelmaa viikonlopuksi. Elikkäs jo toinen nokkaketjunkiristin meni paskaksi jonka takia jako oli hypännyt aivan vituralleen, kysymys kuuluukin että pitäskö olettaa että siellä menee jotain muutakin vaihtoon kiristimen lisäksi?
Jatkokysymys; saako näihin manuaalista nokkaketjunkiristintä, ovatko ne parempia ja olisiko sellainen kannatavampi hankinta?
7.8.2015 20:52
Kysymys kuuluu mistä syystä kiristin menee rikki? Kiristin on lähes pomminvarma rakenteeltaan ja rikkoontuminen on erittäin harvinaista jos se on oikein ja toimivana asennettu paikalleen.
7.8.2015 21:00
Jaa-a sitäkin on tässä tullut mietittyä, ensimmäisestä oli jousi katkennut sisältä, joka todennäköisesti johtui siitä että epähuomiossa asensin kytkinvaijerin pidikkeen kiristimen alle. Viimeisintä en ole vielä ehtinyt avata mutta se on varma että kahta kertaa en samaa virhettä tehnyt
, toisaalta se oli käytettynä ostettu. Eikai siellä nyt hirveen montaa tekijää ole jotka tuon toimintaan vaikuttaa..
8.8.2015 6:26
Tekevälle sattuu touhutessa ja virheet opettaa
Käytetyssä on aina riskinsä kun ei tiedä yhtään mitä sille on tehty. Laita uusi kiristäjä niin homma toimii.
8.8.2015 16:09
Jeps! Taidan kyllä kannen käyttää irti ihan varmuuden vuoksi, saapahan samalla venttiilitkin säädettyä. Mistähän mahtais saada nopeiten kiristimen tilattua?
8.8.2015 16:31
Onkos hussesta nyt mennyt tuo startin kytkin? Startti alkoi hiljokseen väsyä ja vaihdoin uuden akun eikä vaikuttanu mitään. Nykyään kuuluu vain naksahdus starttinappia painettaessa.
8.8.2015 16:34
Jos startin kytkin on mennyt niin startti pyörii mutta kone ei.
11.8.2015 18:01
Mitä kaikkea pitäisi tai on suositeltavaa vaihtaa kun hommaa 183 sylinterisarjan?
11.8.2015 18:11
Ei mitään, vakio alakerta kestää hyvin 180cc, kytkintä saattaa joutua parantelemaan.
11.8.2015 18:29
Vakio kytkin toimii 180 kanssa hienosti. Jos alkaa luistamaan niin vaihtaa uudet levyt eikä mitään prikka virityksiä.
16.8.2015 20:10
- edit
Viimeksi muokannut Cacceli päivämäärä 24.8.2015 15:04, muokattu yhteensä 1 kerran
17.8.2015 7:55
Vähän aikaa voi vielä ajaa ja sen jälkeen kone levälleen ja akseli vaihtoon. Rattaan/akselin väliin kannattaa laittaa sitkeää vaseliinia, kuiva liitos alkaa monesti syömään itseään ja akseli voi kulua hyvinkin nopeasti.
17.8.2015 17:34
Nyt kasauksen jälkeen ei lähe pyörä enään sähköllä käyntiin, työntämällä kyllä mutta ei meinaa pysyä käynnissä ja ku antaa kaasua ni ei vastaa yhtä ärhäkästi ja tuntuu vähän tukkoselta. Mistähän kannattais ruveta säätelemään?