Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rotax 122 ja 123

9.7.2012 22:08

Mulla on semmonen kutina et ottaa jostain imuvuotoa... Katoppa imukaula onko halennu jostain ja tiivisteet mitä imukanavan lähistöllä on. Onko pyörä toiminu sulla a1 joskus kunnolla?

Tosiaan, tervetuloa vanhojen koneiden maailmaan, näitten kans saa sitten olla aina roplaamassa ;)

Re: Rotax 122 ja 123

9.7.2012 23:17

_rieska_ kirjoitti:Mulla on semmonen kutina et ottaa jostain imuvuotoa... Katoppa imukaula onko halennu jostain ja tiivisteet mitä imukanavan lähistöllä on. Onko pyörä toiminu sulla a1 joskus kunnolla?

Tosiaan, tervetuloa vanhojen koneiden maailmaan, näitten kans saa sitten olla aina roplaamassa ;)


Hmm pitää seuraavaks tarkastaa imukaula, vaikka ruikkia sinne jtn kun käynnissä ja kattoa meneekö kaulan läpi (jos kaula on särki)

Mullla ei ole ikinä ollut ihan a1 tehoissa, mutta entisellä omistajalla kyllä. En sitten tiedä miten sillon pelittänyt.

Eipä ole uusia nämä ongelmat, edellistenkin härveleiden kanssa tullut taisteltua enemmän kun tarpeeksi, varsinkin vanhan PV:n joskus takavuosina... :D



E: Sainpahan selville miksi kilpahevoseni ei toimi kunnolla eikä kuljekkaan mihinkään !

Katsottiin kaverin kanssa ravea ja mitäs sieltä löytyikään; Laippa perkele oli katkennut aukkoon ja oli muutenkin muuttunut mustaksi :roll:

Mistä uutta laippaa, saako suomesta? Nakkilan vedätyksestä ja ryöstöstä katsoin ja maksoi sen 99e halvimmillaan 8o :paha:

Ainiin, ja sitten vielä: Mitä pitää laittaa jos iskee kiinni V-force kolmoset? Vai kannattaako edes ostaa?

Re: Rotax 122 ja 123

17.7.2012 1:15

osaisko joku sanoo mikä vikana kun ajaessa kierokset pätkii pikkuvaihteilla kun antaa enemmän kaasua nii alkaa nykimään ja nelosesta ylöspäin kun antaa kaasua niin aluks ei mitään ja yhtäkkiä repäsee?savuttaa niin perkeleesti.Eilen säädettiin neulaa ja jokakohdassa sama homma ja isompi pää-suutin ei auttanu mutta vähän rassattiin sitä harmaata boxsia missä lukee ducati ja tulee kolme piuhaa ja vaihettiin kaks kärki tulppa niin ei sen jälkeen ottanu kieroksii kun 7000 mutta kulki hyvin muuten paitsi nopeus oli 80km/h .Kaasari olikin phbh 26 ja pää-suutin 108 mutta en löytäny tk suutinta :nolo: eli missä päin se on? Onko noilla 26mm ja 28mm kaasareilla kauheesti eroo että kannattaisko hommata toi 28mm kaasari ?

Re: Rotax 122 ja 123

17.7.2012 10:07

Akulol, sitä raven laippaa saa kait 2radilta saksasta halvimmalla, tais olla se sun laippakin sieltä muistaakseni?? Mutta mites se jo nyt meni poikki :D ja mistä kohdalta?

Re: Rotax 122 ja 123

17.7.2012 20:38

240turbo kirjoitti:Akulol, sitä raven laippaa saa kait 2radilta saksasta halvimmalla, tais olla se sun laippakin sieltä muistaakseni?? Mutta mites se jo nyt meni poikki :D ja mistä kohdalta?


Kiitosta paljon! Oon ettiny sitä jokapaikasta mutta halvin mitä löysin oli 60e luokkaa..

Pitääpä tuolta tilata tämä: http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/61548808.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/61548808/Products/MO.26

Anyways, en tiedä mitä helvettiä tuolla pakopuolella on tapahtunu, voisiko johtua kaikesta tästä säätelystä, oli sanonu itsensä irti...

Taas kerran kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, sanompahan vaan että ystävyyssuhde tämän laipan kanssa jäi lyhyeksi :)

http://oi46.tinypic.com/28s4jnn.jpg

Re: Rotax 122 ja 123

17.7.2012 21:26

Eipä oo itellä vielä ikinä tuo korvake menny halki :D mutta tuo mistä se on napsahtanu on heikoin kohta koko laipasta :/ mutta jos et kerenny tilaamaan vielä sitä laippaa niin suosittelen tilaamaan vielä sen laipan jousen niin sillon olis joka osa noista "kulutus"osista vaihdettu ;)

Re: Rotax 122 ja 123

17.7.2012 22:37

jaaha räsä näyttää taas kynsiään.. nyt vika on seuraavanlainen: Syö tulppia. Vaikka ottaisit ihan uuden tulpan paketista ja lyöt kiinni niin toimii hyvin niin kauan kunnes jos erehdyt sammuttamaan niin ei toimi enää.. saa kymmenen minuuttia sahata käyntiin että lähtee taas. Ei pitäis olla kiinni seoksestakaan..

Re: Rotax 122 ja 123

17.7.2012 22:43

Onko tulpat EG loppusia?

Re: Rotax 122 ja 123

17.7.2012 23:12

240turbo kirjoitti:Onko tulpat EG loppusia?

BR10EG ja 9EG käyttäny testasin myös ES tulppaa mutta ei vaikuttanut.

Re: Rotax 122 ja 123

18.7.2012 1:00

240turbo kirjoitti:Eipä oo itellä vielä ikinä tuo korvake menny halki :D mutta tuo mistä se on napsahtanu on heikoin kohta koko laipasta :/ mutta jos et kerenny tilaamaan vielä sitä laippaa niin suosittelen tilaamaan vielä sen laipan jousen niin sillon olis joka osa noista "kulutus"osista vaihdettu ;)


Ookkei, pitääpä tilata se samalla ;) Oon tässä kokoillan lueskellu foorumia läpi ja aikamoni ottanu tuorevoitelun pois käytöstä ja siirtyny seoksii, alko oikee omaaki mieltä vaivaamaa että pitäskö tehä sama? Alko kuumottaa nuo kaikki roskat öljyn seassa ja ilmat letkuissa ja vaikkamitkä :)

Ottaakko vai eikö ottaa? siinä vasta kysymys..

Re: Rotax 122 ja 123

18.7.2012 3:42

Itse ainakin siirryin seosvoiteluun, voi paljon huolettomammin ajella ku voitelu varmasti pelaa :)

Re: Rotax 122 ja 123

18.7.2012 12:33

No se on ihan miten haluaa. En ole kuullut että jollakin olisi pettänyt tuorevoitelu rotaxissa. Itselle riittää varmistaan kun mummoilun jälkeen vääntää kaasun pohjaan ja sinistä savua alkaa tupruttamaan :D mutta voi sitä karvan verran rikkaammalle laittaa jos haluaa. Tai ottaa pois, sinun päätettävissä se on :D

Re: Rotax 122 ja 123

18.7.2012 12:41

Maximum698 kirjoitti:
240turbo kirjoitti:Onko tulpat EG loppusia?

BR10EG ja 9EG käyttäny testasin myös ES tulppaa mutta ei vaikuttanut.

Ootko kokeillu ajaa pitkää lenkkiä korkeilla kierroksilla?

Re: Rotax 122 ja 123

18.7.2012 20:38

240turbo kirjoitti:
Maximum698 kirjoitti:
240turbo kirjoitti:Onko tulpat EG loppusia?

BR10EG ja 9EG käyttäny testasin myös ES tulppaa mutta ei vaikuttanut.

Ootko kokeillu ajaa pitkää lenkkiä korkeilla kierroksilla?

juuh, vika löyty. Kannen tiiviste paskana ja ruikki sieltä pyttyyn ja sylinteriin vettä joten kastui tuo :D pitää huomenna vaihtaa tiiviste.

Re: Rotax 122 ja 123

18.7.2012 22:07

Nyt kävi paskasesti.. olin tallilla rassaamassa, ajattelin vetää etujarruletkun ym. maskin yli, sitävarten piti ottaa kytkinvaijeri irti. No, takaisinlaittaessa kävikin niin että vaijeri jäi todella löysäksi (tulee 10cm ulos kotelostaan)

Apua :D

Maanantaina inssi!

Edit 10 sec myöhemmin:

Ei ole myöskään poikki..