Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2-T tekniikka ja viritys

30.7.2011 18:55

Edittiä: Suutin löydetty nakkilan pyörästä ja moposta http://www.mpt.fi/index.php?ukey=produc ... ctID=27257

Nyt vain tuli ongelmia sen suhteen ettei viitsisi ihan helvetin kalliita postikuluja maksaa tuonne, ellei varmasti tiedä mitä kokoja tarvitsee edes suunnilleen. Nyt kaasarissa oli kokoa 20 oleva TK suutin, ja sillä teki tuota edellämainittua.

Pääsuuttimena siis 137, ja neula toisiksi alimmassa lovessa. Joku 30-50 väliltä on varmaan sopiva, mutta vähän tarkempaa kaipaisi.. Pyöränä 180cc NS125F, josta monella ei kyllä taida tietoa olla :|

Käyn vielä varmuuden vuoksi mopo-sportilla kysymässä tuota, kun ei paikallisista liikkeistä löydy..

Ja sitten yksi kysymys vielä tuohon kaasariin liittyen. Pohjaa katsoessa huomasin siellä yhden ruuvin, ja ikinä aikaisemmin en tuollaista ole nähnyt. Ohjekirjaa tässä ei tietenkään tullut mukana.. Eli mitä tämä ruuvi tekee, vai onko kyseessä seosruuvi, ja aikaisemmin olen väännellyt jotakin muuta? :lol: Ja älkää välittäkö tuosta tiivistemömmöstä. Alkuperäinen tiiviste vain päätti sanoa sopimuksen irti jouduttuaan kosketukseen bensan kanssa..

Kuva

Edittiä2: Voiko tuo alakierroksilla dumppaaminen johtua vuotavista läpistä? Läppäkoteloa on avarrettu reilulla kädellä ja vaikka yritin olla osumatta tiivistepintoihin niin tietenkin sekin mahdollisuus voi olla mahdollinen :paha: Pyörä kuitenkin toimii korkeammilla kierroksilla täysin normaalisti, ja tehoakin on reilusti enemmän kuin ennen pytyn ja kaasarin vaihtoa. 190cc vakiokanavistolla oleva Athena + 26mm Dell'orto (~26-28hp) -> 180cc reilusti avaremmilla kanavilla oleva Malossi, 30mm feikkimikuni, läppäkotelon avarrus, 180cc boostbottle 7000rpm paikkeille mitoitelulla letkulla ja boyesenin "teholäpät".

Maanantaihin mennessä pitäisi tietää että kummasta tuo ongelma todennäköisemmin johtuu.
Viimeksi muokannut JjyKs päivämäärä 30.7.2011 21:00, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: 2-T tekniikka ja viritys

30.7.2011 19:14

Mitä eroo Mikuni TM ja Vm kaasareissa ? VM on melkein satasen halvempi niin mielummin ostan sen :) sen kyl tiiän et TM on flatslide mut onko muuta?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

30.7.2011 20:51

Mahtaakohan kaasuttimen säädöissä olla vikaa, kun tyhjäkäynniltä vääntää kaasun pohjaan vähän ripeämmin niin booaa?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

30.7.2011 23:02

SuperRKO kirjoitti:Mahtaakohan kaasuttimen säädöissä olla vikaa, kun tyhjäkäynniltä vääntää kaasun pohjaan vähän ripeämmin niin booaa?


Seosruuvia ja neulaa rikkaammalle säätämällä saattaa saada fixattua. Tyhjäkäynnillä virtausnopeus on severan pieni, että täysin kaasun avatessa seos menee liian laihalle, kun virtaus ei jaksa nostaa seosta suuttimen läpi. Pari numeroa isompi pääsuutin auttaa sitten viimeistään, mutta jos täyskaasulla seokset ovat kunnossa niin ne menevät liian rikkaalle sitten tuon jälkeen.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

30.7.2011 23:31

Sillon laitetaan isompaa tyhjäkäyntisuutinta...
Ei niitä muita säätöjä kannata mennä pilaamaan.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

30.7.2011 23:47

proppu kirjoitti:Sillon laitetaan isompaa tyhjäkäyntisuutinta...
Ei niitä muita säätöjä kannata mennä pilaamaan.

Paitsi kun kaasun avaa kokonaan TK-suuttimen vaikutus laskee lähelle nollaa, kierroksista riippumatta?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

30.7.2011 23:51

On se ainakin mulla aina auttanu..

Re: 2-T tekniikka ja viritys

31.7.2011 0:22

eipä se kyllä mitenkään nollaan laske, tyhjäkäyntisuuttimensta virtaa bensaa läpi koko kierrosalueen ajan kaasunasennosta riippumatta, mutta vaikutus yläkierroksilla on käytännössä nolla. Mutta tyhjäkäynniltä kaasun pohjaan vääntäessä tyhjäkäyntisuutin kyllä vaikuttaa vielä ja paljon. :)

Re: 2-T tekniikka ja viritys

31.7.2011 0:27

itellä on sellanen vika kanssa et kun laittaa tyhjäkäynniltä vähänkin kaasua( ajaessa, paikallaan toimii moitteetta) niin booaa ja meinaa sammuu?? ennen toimi samoilla säädöillä mut konerempan jälkeen ei -.- ooon putsannu kaasarin mutta ei auta :paha:

Re: 2-T tekniikka ja viritys

31.7.2011 0:49

välzy kirjoitti:eipä se kyllä mitenkään nollaan laske, tyhjäkäyntisuuttimensta virtaa bensaa läpi koko kierrosalueen ajan kaasunasennosta riippumatta, mutta vaikutus yläkierroksilla on käytännössä nolla. Mutta tyhjäkäynniltä kaasun pohjaan vääntäessä tyhjäkäyntisuutin kyllä vaikuttaa vielä ja paljon. :)


Aa selvä juttu. Opimpahan taas jotakin uutta :lol: Vielä kun joku osaisi neuvoa itseäni tuon alle 2000rpm melkein välittömän sammumisen kanssa, ja kertoisi mitä tuo yksi ruuvi kaasarin pohjassa säätää (ei ole tyhjennysruuvi ainakaan) niin pääsisi omaakin ajokautta jatkamaan :(

Re: 2-T tekniikka ja viritys

31.7.2011 11:05

No vaikee sanoo noista kiinalaisista..

Millanen se ruuvi on? Ohjaako se jotain kanavaa? Uitat sitä kaasaria ja työnnät paineilmaa kaikista raoista niin saa aika hyvin kuvan että mikä kanava/reikä menee mihinkin.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

31.7.2011 17:04

proppu kirjoitti:No vaikee sanoo noista kiinalaisista..

Millanen se ruuvi on? Ohjaako se jotain kanavaa? Uitat sitä kaasaria ja työnnät paineilmaa kaikista raoista niin saa aika hyvin kuvan että mikä kanava/reikä menee mihinkin.

Ruuvasin irti niin selvästi jotakin kanavaa vaikutti ohjaavan. pitää testailla pyörittää pyörän ollessa käynnissä. Vaikeassa paikassa vain.. Pitää joku pieni ruuvari taivuttaa että saa tuolta väänneltyä.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

31.7.2011 20:21

Mikäs tuossa mäxässä on ku röpöttää alakierroksilla jumalattomasti. Ja jos tyhjäkäynniltä laittaa kaasun pohjaan niin booaa. Tällähetkellä kaasarissa ps 125, tk 70, sokka 3 lovessa, vakiokaasari.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

31.7.2011 23:25

Mistä saa semmosen kumitiivisteen änkän ja välipillin välii ? Kiitos etukäteen.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

2.8.2011 17:50

mahtaako kukaan tietää mikä saattaa olla vialla kun husse ei lataa akkua, paitsi ihan _todella_ vähän (tyhjäkäynnillä enemmän kun kierroksilla). Mistä alotan etsiin vikaa?