Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

15.6.2009 20:19

Joo suosittelen käymään pulttikaupassa, tulee maksamaan ehkä 5e korkeimmillaan

23.6.2009 11:09

Ite ostin eilen 20 kuusiokolopulttia rautakaupasta kun laittelin lohkoja kiinni. Makso 1,30.. jos ostaa tarvittavan määrän vaan niin tuskin maksaa enemmän kun euron.(riippuu tosin kilohinnasta)

26.6.2009 12:29

Onko kuin kamala homma vaihtaa itsariin kytkimenpuolelta runkolaakerin stefa?

27.6.2009 14:11

valuta öljyt, ja vedet, kytkinkoppa irti, kytkin irti, ensiörattaan mutteri irti, ensiöratas irti, loiskelevy irti mikä on stefan päällä, kaiva stefa varovasti pois ja uus tilalle ja lue tämä teksti kuin koraani. mulla menis hommaan 30 min.

O:tezariin sopiva 34mm kaasari

28.6.2009 0:56

Myykääpä mulle tessuun sopiva 34mm kaasari 50e <---(jousto vara) ja minkä kokonen suutin olis sopiva kyseisen koon kaasariin ? ja kuinka paljon tulee tehoa lisää kun laitan ton 34mm kaasarin ja kannesta 0.5m pois ? vääntöä roimasti lisää ? mitä muuta suosittelette laitettavaksi että sais kulkemaan enemmän kuin sen 130km/h ja tuon verran se kulkee nykyisin täys tehoisena ilman mitään virityksiä vastatkaa mielellään yv:llä tai MIELUITEN sähköpostiin ! kiitos jo etukäteen = )

28.6.2009 18:02

Voisin ostaa tzr:n pytyn kansineen ja ypvs-laipan kanssa. YV:tä tulemaan jos löytyy.

29.6.2009 19:24

Auttakkaa minua on jälleen kerran kusetettu kevari kaupoissa :s .eli ostin itsarin tossa 2 vk sitten ajoin 2 noin kaks päivää ja sitten se lahos :itku: eli ei lähe enää polkimesta käyntiin työntämällä joten kuten ja silloinkin se käy helevetin huonosti(tyhjäkäynnillä ei lainkaan).eli ongelmat alkoi siitä kun menin koskemaan paskana olevaan tappo katkasijaan kun pyörä oli käynnissä sen jälkeen jouduin sen ekaa kertaan työntämään käymään (liekö oikosulkenut joku paikka).no seuraavana päivänä sain sen vielä käyntiin polkimesta ilman suurempia ongelmia.no siinä jossain vaiheessa kun olin ajelemassa käynti muuttui yhtä äkkiä erittäin huonoksi ja pyörä pyrki hyytymään aina kun löi kytkimen pohjaan.no sitten se ei lähtenyt enää työntämälläkään no putsasin ilman putsarin jonka jälkeen sain sen jälleen työntämällä käyntiin mutta pyörä ei siltikään käynyt kunnolla.Hyytää niin maan saatanasti ala kierroksilla, mutta kun kierrokset nousee niin hoplaa sitten käykin jo suht hyvin.Kevarista on edellisen omistajan mukaan vaihettu männän renkaat hiljattain eli pitäis puristuksiakin olla.Tetsi saa liikaa öljyä ainakin mutta ei se liika öljyn saanti siinä alku kilometreillä vaikuttanut lähes ollenkaan.kipinää saa ja akussakin on virtaa yllin kyllin.polkimesta käynnistäessä pakoputki vaan suhisee ja välillä paukkuu.kaasarista en löytänyt mitää paskaa ja tulpankin olen vaihtanut.ypvs toimii ja on kokonaa auki käynnistettäessä.pakoputkessa on ainakin joku irti kun paisarissa kolisee kun putkea ravistaa.Ja nyt kun sen sitten käyntiin lykkää ja käyttää niin lämpeneekin paljon enemmän kuin koskaan (vaikka vaihdoin just jäähdytys nesteetkin) Koittakaa nyt joku viisaampi yksilö minua auttaa kun minulla alkaa ittellä pikku hiljaa usko hiipua ja harkka luvatkin menee kohta umpeen :x

30.6.2009 6:07

oikeinkirjoitus 10+

30.6.2009 16:15

Johani kirjoitti:oikeinkirjoitus 10+

Juu varmasti :lol: sanokaahan joku nyt mikä vittu siinä romussa on vikana ittellä alkaa pikku hiljaa sulakkeet palamaan ton vehkeen kanssa stna :nolo:

30.6.2009 17:00

Sanokaahan käykö tzr:n kannen ja sylkän väliin dt:n kannentiiviste?

30.6.2009 19:25

Tuskin... kokeile

Jotain vikaa

1.7.2009 20:10

Mulla on 125cc tzr kone kii crossi pyöräs ja yks päivä ajelin tos pellolla ja yht äkkiä hävis männä paineet ja ei jaksanu lähtee enää käyntii vaihoin sitte tänää uuet männän renkaat siihe ja nyt on taas ihan kohtalaisesti männän painetta mutta kun yrittää käynnistää niin käy vaan tyhjäkäyntia eli jos vähänkii painaa kaasua ni sammuu ja sitte taas lähtee suht helposti käyntii ja taas jos vähääkää painaa kaasua nii sammuu oon puhistanu kaasaria ja kokeillu toisella kaasarilla ja tulppiakii oon kokeillu ainaskii viittä eri mut silti sama homma ja pakoaukon säätimenkii asentoo muuttelin käsin mut eipä ollu paljoo vaikutusta ilman putsarikaa sitä ei kurista ku kokeilin ilman sitäkii. oiskoha esim mangneetossa kosketus häittää tai jossai muualla :( ?

2.7.2009 15:56

mana92 kirjoitti:Auttakkaa minua on jälleen kerran kusetettu kevari kaupoissa :s .eli ostin itsarin tossa 2 vk sitten ajoin 2 noin kaks päivää ja sitten se lahos :itku: eli ei lähe enää polkimesta käyntiin työntämällä joten kuten ja silloinkin se käy helevetin huonosti(tyhjäkäynnillä ei lainkaan).eli ongelmat alkoi siitä kun menin koskemaan paskana olevaan tappo katkasijaan kun pyörä oli käynnissä sen jälkeen jouduin sen ekaa kertaan työntämään käymään (liekö oikosulkenut joku paikka).no seuraavana päivänä sain sen vielä käyntiin polkimesta ilman suurempia ongelmia.no siinä jossain vaiheessa kun olin ajelemassa käynti muuttui yhtä äkkiä erittäin huonoksi ja pyörä pyrki hyytymään aina kun löi kytkimen pohjaan.no sitten se ei lähtenyt enää työntämälläkään no putsasin ilman putsarin jonka jälkeen sain sen jälleen työntämällä käyntiin mutta pyörä ei siltikään käynyt kunnolla.Hyytää niin maan saatanasti ala kierroksilla, mutta kun kierrokset nousee niin hoplaa sitten käykin jo suht hyvin.Kevarista on edellisen omistajan mukaan vaihettu männän renkaat hiljattain eli pitäis puristuksiakin olla.Tetsi saa liikaa öljyä ainakin mutta ei se liika öljyn saanti siinä alku kilometreillä vaikuttanut lähes ollenkaan.kipinää saa ja akussakin on virtaa yllin kyllin.polkimesta käynnistäessä pakoputki vaan suhisee ja välillä paukkuu.kaasarista en löytänyt mitää paskaa ja tulpankin olen vaihtanut.ypvs toimii ja on kokonaa auki käynnistettäessä.pakoputkessa on ainakin joku irti kun paisarissa kolisee kun putkea ravistaa.Ja nyt kun sen sitten käyntiin lykkää ja käyttää niin lämpeneekin paljon enemmän kuin koskaan (vaikka vaihdoin just jäähdytys nesteetkin) Koittakaa nyt joku viisaampi yksilö minua auttaa kun minulla alkaa ittellä pikku hiljaa usko hiipua ja harkka luvatkin menee kohta umpeen :x


putsaa kaasari ja kerro mitkä suuttimet siellä on. jos ei siinä oo kuristuksia, nii, pitäs olla 180 ja 25 ?

3.7.2009 17:19

Johani kirjoitti:
mana92 kirjoitti:Auttakkaa minua on jälleen kerran kusetettu kevari kaupoissa :s .eli ostin itsarin tossa 2 vk sitten ajoin 2 noin kaks päivää ja sitten se lahos :itku: eli ei lähe enää polkimesta käyntiin työntämällä joten kuten ja silloinkin se käy helevetin huonosti(tyhjäkäynnillä ei lainkaan).eli ongelmat alkoi siitä kun menin koskemaan paskana olevaan tappo katkasijaan kun pyörä oli käynnissä sen jälkeen jouduin sen ekaa kertaan työntämään käymään (liekö oikosulkenut joku paikka).no seuraavana päivänä sain sen vielä käyntiin polkimesta ilman suurempia ongelmia.no siinä jossain vaiheessa kun olin ajelemassa käynti muuttui yhtä äkkiä erittäin huonoksi ja pyörä pyrki hyytymään aina kun löi kytkimen pohjaan.no sitten se ei lähtenyt enää työntämälläkään no putsasin ilman putsarin jonka jälkeen sain sen jälleen työntämällä käyntiin mutta pyörä ei siltikään käynyt kunnolla.Hyytää niin maan saatanasti ala kierroksilla, mutta kun kierrokset nousee niin hoplaa sitten käykin jo suht hyvin.Kevarista on edellisen omistajan mukaan vaihettu männän renkaat hiljattain eli pitäis puristuksiakin olla.Tetsi saa liikaa öljyä ainakin mutta ei se liika öljyn saanti siinä alku kilometreillä vaikuttanut lähes ollenkaan.kipinää saa ja akussakin on virtaa yllin kyllin.polkimesta käynnistäessä pakoputki vaan suhisee ja välillä paukkuu.kaasarista en löytänyt mitää paskaa ja tulpankin olen vaihtanut.ypvs toimii ja on kokonaa auki käynnistettäessä.pakoputkessa on ainakin joku irti kun paisarissa kolisee kun putkea ravistaa.Ja nyt kun sen sitten käyntiin lykkää ja käyttää niin lämpeneekin paljon enemmän kuin koskaan (vaikka vaihdoin just jäähdytys nesteetkin) Koittakaa nyt joku viisaampi yksilö minua auttaa kun minulla alkaa ittellä pikku hiljaa usko hiipua ja harkka luvatkin menee kohta umpeen :x


putsaa kaasari ja kerro mitkä suuttimet siellä on. jos ei siinä oo kuristuksia, nii, pitäs olla 180 ja 25 ?


juu olen nyt putsannut kaasarin jo kaksi kertaa ja ei auta yhtään suuttimet ovat nuo yllä mainitsemasi :roll:

3.7.2009 17:29

Moro

Olisin vailla tzr -87 osaa:

-ypvs ohjainboxi, sellainen siinä kai on
-ypvs- servon teline sellainenkin siinä kai on

-Vasemman puolen _ehjä_ kumikahva
-oikealle puolelle jalkajarrun viereen se kuminen jalansija _ehjä_
-vasemmalle puolelle muovinen sivuposki minkä alla myös ketjujen eka ratas on

Jos noita osia on jollai, laita toki privaan viestiä! :P

Sitte vielä kysymys: Kuuluuko kaikkien vaihteiden mennä silmään kun kone on sammuksissa ? Saan menemään vissiin 4. asti vaihteet päälle. Jos kuuluu, missä vika, vaihteistossa rikki jotain vai siirtohaarukka ?