Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Kaasarit

28.6.2012 18:04

Bacon kirjoitti:Ja jos joku haluaa opettaa, mitä eroa on pyöreä- ja litteäluistikaasareilla?

En oikein ymmärtänyt kysymystä. Eroahan on nimenomaan juuri luistin muoto, mutta jos hyötyjä/haittoja meinaat, niin niitä on useampikin. Esim. Litteäluistisen yksi hyvä puoli on, että se voidaan tehdä huomattavasti lyhyemmäksi kuin vastaavankokoinen pyöreäluistinen ja näin ollen se voidaan asentaa pienempään tilaan. Luistinhan on pakko olla aina hivenen suurempi kuin kaasarin porauksen ja pyöreä luistinhan luonnollisesti siten tarvitsee litteää enemmän tilaa sylinterin ja ilmanpuhdistimen välistä.

Re: Kaasarit

28.6.2012 21:17

-Zone- kirjoitti:
Bacon kirjoitti:Ja jos joku haluaa opettaa, mitä eroa on pyöreä- ja litteäluistikaasareilla?

En oikein ymmärtänyt kysymystä. Eroahan on nimenomaan juuri luistin muoto, mutta jos hyötyjä/haittoja meinaat, niin niitä on useampikin. Esim. Litteäluistisen yksi hyvä puoli on, että se voidaan tehdä huomattavasti lyhyemmäksi kuin vastaavankokoinen pyöreäluistinen ja näin ollen se voidaan asentaa pienempään tilaan. Luistinhan on pakko olla aina hivenen suurempi kuin kaasarin porauksen ja pyöreä luistinhan luonnollisesti siten tarvitsee litteää enemmän tilaa sylinterin ja ilmanpuhdistimen välistä.


Totta. Littee luistisessa on myös vähemmän pyörteitä kuin pyöreässä ja ylimääräiset pyörteet heikentää suorituskykyy.

Re: Kaasarit

28.6.2012 23:49

Joo, kiitos, juuri noita hyötyjähaittoja hain.

Re: Kaasarit

1.7.2012 17:07

Mikääs on kun husse vuosimallia -08 vakio 28mm kaasarilla rupeaa tökkimään lämpimällä koneella :nolo: Eli siis tökkii ja välillä ihan 'sammuu' ehkä jopa ½ sekunniks ajossa.. Seos/ilmaruuvi mikä onkaan kokeiltu 1½ kierrosta auki ja 3-4 kierrosta auki ei vaikutusta. Tulppa näytti omaan silmään hyvältä ja ilmanputsarikin on puhdistettu..

Re: Kaasarit

1.7.2012 19:06

mulla on toi keihin pj 36mm kaasari nii kertokaas niitten ruuvien merkityksiä, en oo ite ihan perillä.

eli siinä on käsillä pyöritettävä ruuvi aikalailla tyhjäkäyntisuuttimen päällä vasemmalla kyljellä ja kaasarin toisessa päädyssä on ruuvimeisselillä ruuvvattava.

elikkä vaikuttaako molemmat ruuvit tyhjäkäyntiin vai onko meisselillä ruuvvattava kaikille kaasun asennoille? :)

toivottavasti ymmärsitte kysymykseni :D

Re: Kaasarit

1.7.2012 21:06

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... ulukko.pdf

E: Muokataan nyt koko viesti :D

Eli siis ongelma on se että husse alakierroksilla ajettaessa röpää pahoin, mutta neulaa ei voi laittaa laihemmalle koska korkeilla kierroksilla osakaasulla ajettaessa vetäis liian laihalle. Neula on X3. Mikä neula tulis laittaa että pienemmällä kaasulla olisi laihemmalla? Joku vois kertoo miten neulan noi mitat vastaa mitäki kaasun asentoa. ;)

B halkaisija vaikuttaa 3/4 kaasuun?
A 1/4 kaasuun?
Miten C vaikuttaa?

Re: Kaasarit

3.7.2012 14:17

OziBo_ kirjoitti:http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/files/moposport/pdf/dellorto_neulataulukko.pdf

E: Muokataan nyt koko viesti :D

Eli siis ongelma on se että husse alakierroksilla ajettaessa röpää pahoin, mutta neulaa ei voi laittaa laihemmalle koska korkeilla kierroksilla osakaasulla ajettaessa vetäis liian laihalle. Neula on X3. Mikä neula tulis laittaa että pienemmällä kaasulla olisi laihemmalla? Joku vois kertoo miten neulan noi mitat vastaa mitäki kaasun asentoa. ;)

B halkaisija vaikuttaa 3/4 kaasuun?
A 1/4 kaasuun?
Miten C vaikuttaa?


Vaiha tyhjäkäyntisuutin, pyöritä seosruuvia ja oli mikä vaan neula niin säätää ison osan keskialueesta joko rikkaampana tai laihempana eli jos neulaa laittaa laihimmalle eikä riitä niin sitten laihempaa neulaa jne ja jos neula oli jo kunnossa niin muuta noita mitä sanoin.

Re: Kaasarit

5.7.2012 21:43

Tarviiko mitään ottaa huomioon kun vaihtaa pyörään isomman kaasarin? Pyörä on cagiva.

Re: Kaasarit

6.7.2012 0:27

jonttu-13 kirjoitti:Tarviiko mitään ottaa huomioon kun vaihtaa pyörään isomman kaasarin? Pyörä on cagiva.


Semmonen ettet laita sinne liian pientä tai isoo kaasaria ja että et laske roskia koneeseen, ne kiinnikkeet kattoo kuntoon niin ei tarvitsew tuskaila imuvuotoja. Bensiini hana kannattaa sulkea ellei halua että röplää jokapaikkaan ja tallin lattialle bentsiiniä. Kantsii myös tuorevoiteluletkut kattoo kuntoon niin ei leikkaa.

Re: Kaasarit

6.7.2012 10:08

Sparkplug kirjoitti:Vaiha tyhjäkäyntisuutin, pyöritä seosruuvia ja oli mikä vaan neula niin säätää ison osan keskialueesta joko rikkaampana tai laihempana eli jos neulaa laittaa laihimmalle eikä riitä niin sitten laihempaa neulaa jne ja jos neula oli jo kunnossa niin muuta noita mitä sanoin.

Eipä muuten onnistu kyllä ihan noin. Tyhjäkäyntisuutinta jos laittaa isompaan niin rötää alalkierroksilla vielä aivan varmasti pahemmin! Ja tk:ta ei voi pienemmäksi laittaa koska jo nyt kierrokset leijuu silloin tällöin. Ja neulaa ei voi laittaa laihemmalle koska 85km/h:ssa kävisi niin laihalla. No jokatapauksessa mulla on nyt pääsuutinkin liian iso eli pienennän sitäkin tänään ja katon mitä sitten.

Re: Kaasarit

6.7.2012 21:21

OziBo_ kirjoitti:
Sparkplug kirjoitti:Vaiha tyhjäkäyntisuutin, pyöritä seosruuvia ja oli mikä vaan neula niin säätää ison osan keskialueesta joko rikkaampana tai laihempana eli jos neulaa laittaa laihimmalle eikä riitä niin sitten laihempaa neulaa jne ja jos neula oli jo kunnossa niin muuta noita mitä sanoin.

Eipä muuten onnistu kyllä ihan noin. Tyhjäkäyntisuutinta jos laittaa isompaan niin rötää alalkierroksilla vielä aivan varmasti pahemmin! Ja tk:ta ei voi pienemmäksi laittaa koska jo nyt kierrokset leijuu silloin tällöin. Ja neulaa ei voi laittaa laihemmalle koska 85km/h:ssa kävisi niin laihalla. No jokatapauksessa mulla on nyt pääsuutinkin liian iso eli pienennän sitäkin tänään ja katon mitä sitten.


Noh, röpeltääkjö se kun kiihytät alakierroksilta täydellä kaasulla vai jos ajaa tasasta alhaisilla, koska noi mun mainihtemat pitäs toimii kun ajaa alakierroksilla samaa nopeutta eli just laihempi TK ja mitään vaikuttamaton seosruuvi oikeaan asentoon. leijuiskohan kierrokset ihan vaan neulan takii jos se on sulla liian laihalla? Mun osalta antaa olla tän, vähän liian vaikeita noi husset..

Re: Kaasarit

7.7.2012 20:01

Mites on kun vakiona 28 delortto ja vaihan mikunin 34. Niin kun uus kaasari menee vanhaan imukaulaan heittämällä sisään niin onko haittaa? Ja kun laittaa isomman kaasarin niin onko tarve säätää jotain esim tuorevoitelua?

Re: Kaasarit

9.7.2012 22:20

Kiinni mikuni 34 corp niin mikäs on kun käynnistäessä antaa ryyppyy nii booaa vaan? Ja minkäköhän kokoinen pitäisi olla päääsuutin, nyt on kii 230.

Re: Kaasarit

9.7.2012 22:30

Ihan vaan tässä sivuvinkkinä, että se corp on lyhenne corporationista. Pelkkä Mikuni -maininta siis vaan riittää.

Re: Kaasarit

15.7.2012 23:17

Eikös täys kaasulla kuuluis kiihtyy paremmi ku puolkaasulla?